Insolvence a minimální splátky: Co se změnilo v nové novele insolvenčního zákona?

REKLAMA
Běžný účet

V novele insolvenčního zákona z června tohoto roku se údajně píše, že dosáhnout na insolvenci může každý, kdo bude splácet minimálně 2 000 Kč měsíčně. Že již neplatí podmínka splatit minimálně 30% dluhu. Aby mělo více lidí možnost se vrátit zpět do normálního života. Platí i na insolvence, které už probíhají nebo jen na ty , které jsou podány až od června tohoto roku. Mám celkem slušný plat, ale též vysokou částku dluhu. Mám vyživovací povinnost na manžela a při zvýšení nezabavitelné částky mi odchází tudíž menší částka na splacení. Bojím se, aby mi to potom stačilo pokrýt těch minimálních 30%. Původně mi to spočítáno, že splatím 52% dluhů. Insolvenci splácím nyní 1,5 roku. Nemůže taková situace nastat nebo jak mám postupovat? Mám spočítáno, že mi musí odcházet ze mzdy minimálně 10 300 Kčvčetně odměny pro insolvenčního správce. Ale nyní při navýšení nezabavitelné částky mi odchází pouze 10 050 Kč. Proto mám obavu , aby potom při ukončení insolvence mi soud zbytek prominutí dluhu nezamítl, když bych nesplnila podmínku 30% minimum z dluhu. Proto ještě jednou se ptám, je to novele IZ jedno, kolik se splatí nebo nadále pro mne platí původní podmínka. Děkuji za odpověď.

Dobrý den,

novela insolvečního zákona se vztahuje pouze na nově zahájená řízení po 1/6/2019, kde skutečně stačí splácet min. 2 000 Kč měsíčně a odpadá podmínka splatit min. 30% dluhů (nově se hodnotí "projevení snahy"). Vy tedy musíte splatit min. 30% dluhů během 5 let. Máte 2 možnosti - buď pokračovat zbylých 3,5 roku podle starých pravidel, nebo insolvenci ukončit, požádat znovu a splácet 5 let dle nových pravidel. I kdybyste dobrovolně splácela o 250 Kč více, vyplatí se Vám více dokončit současné řízení, kde máte již odbankrotováno 1,5 roku.

REKLAMA
Jak hodnotíte odpověď?

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Nejpopulárnější dotazy

Nedošlo k zaúčtování platby pojistného

18.5.2024 Banka

Pokračování dotazu č. 23528: Dobrý den, děkuji za rychlou a vstřícnou odpověď. Ale nesouhlasím s ní. Tedy alespoň z větší části. Jediné co si z ní vezmu, je že s trestním oznámením počkám ještě týden. I když už jsem na policii psal, nepodal jsem ještě trestní oznámení. Jestli je to opravdu chyba, tak tak fatální chybu do dvou týdnů určitě musí banka opravit, Jinak ať to rovnou zabalí. Výhrady k odpovědi: 1. Ten název vlákna, který jste mu dali je nesmysl. Protože kdyby jste můj dotaz přečetl pozorně, dozvěděl by jste se, že oni mi sumu pojistného strhli z běžného účtu. Jenom jaksi si tu strhnutou sumu nechali a nezaplatili pojistné. Což mně zařadilo mezi dlužníky. 2. Co je to za banku, která udělá chybu, co může klientům zničit život a není schopná ji minimálně 5 dní opravit. Kdo může takové bance věřit, že ho neokrade? 3. Ty banality co píšete o skóringu bank jsou hezké a jasné každému. To je takový front face. Ale proč tedy když je to takové dobromyslné, proč tedy banky odmítají zveřejnit své skóringové algoritmy? A hlavně zařazení do registrů? Ale to jsem odbočil. Na to nečekám odpověď. Já další půjčku ani nepotřebuji. Jenom jsem to používal jako kontrolu, že je s mým skóringem vše v pořádku. To chci vidět jak to ti břídilové v Air Bank (jestli opravdu jde o technickou chybu) zase dají do správného stavu. 4. Jestli opravdu jde o technickou chybu, proč se to stalo jenom u jednoho úvěru? Mám i jiný. A hlavně proč neodpovídají na moje dotazy položené přes jejich aplikaci a emailem? Jediné co jsem se dozvěděl je na infolince. Tam mi vysloveně lhali. Volal jsem jeden den. Operátorka mi papouškovala to co Vy - že jde o technickou chybu, o které vědí. Nic víc nebyla ochotná říct. Pak jsem volal druhý den. A jiná operátorka mi sprostě lhala. Zopakovala, že jde o technickou chybu a že oni vědí. Ale zřetelně sprostě lhala když říkala, že chyba vznikla dnes. Přitom já jsem dokazatelně věděl, že "chyba" trvá již minimálně druhý den. Proč lžou? Proč neodpovídají na dotazy? Co se děje ? Má Air Bank nějaké problémy a chce se zahojit na nepohodlných klientech? 5. Když jsem volal v čtvrtek před pátou. Jedna z ochotnějších operátorek mě chtěla propojit na lidi co to řeší. Ale nikdo tam již nebyl. Tak mají prý zásadní technický problém, a před pátou již nikdo nepracuje? To opravdu? To nevypadá na technický problém. Děkuji

PŘEJÍT NA NEJNOVĚJŠÍ DOTAZY

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Srovnáváme hypotéky od

© Banky.cz 2023, všechna práva vyhrazena