Banky.cz Bankovní poradna zdarma Hypoteční poradna #9462, Odstoupení od úvěrové smlouvy ve lhůtě 14 dní

Odstoupení od úvěrové smlouvy ve lhůtě 14 dní, Hypoteční poradna

REKLAMA
Sjednejte si hypotéku online

Dobry den, pred 5 dny jsem podepsala hypotecni smlouvu u UniCredit Bank, kterou jsem chtela druhy den zrusit. Zprostredkovatel mi rekl, ze to nelze. Az u vas jsem se docetla, ze opak je pravdu. Kontaktovala jsem banku a toto mi odpovedeli: Mrzí mě, že se změnila Vaše situace a rozhodla jste se od hypotečního úvěru odstoupit. 14denní možnost na rozmyšlenou a tedy i na odstoupení od úvěru je možná jen za předpokladu že máte podepsaný pouze Evropský standardizovaný informační přehled o spotřebitelském úvěru, což je vlastně nabídka Banky za jakých podmínek a nákladů jsme Vám schopni úvěr poskytnout. Podpisem úvěrové smlouvy se již stává úvěr závazný a neodvolatelný. Jedinou možností jak lze tedy v současné chvíli od Vaší úvěrové smlouvy odstoupit je oboustranná dohoda o odstoupení za předpokladu vyčíslení účelně vynaložených nákladů. Prosím o Vaši informaci, jak budeme nadále postupovat. Evropsky standard mame podepsany, ale dostala jsem ho ve stejny den jako hypo smlouvy. A podpis neni overeny, ani nikdo u nas nebyl, kdyz jsme to podepisovali doma. Nechteji s nikym jit do kontaktu. Hlavne zprostredkovatel nam dal spatne informace ohledne refinancovani a tlacil nyni na podepsani. Nevim jak nyni jednat. Dekuji moc za pomoc.

Dobrý den,

přijde na to, o jakou hypotéku se jedná (na bydlení, americká, atd.). Ze zákona je možné odstoupit od smlouvy o spotřebitelském úvěru jiném než na bydlení do 14 dní od podpisu zcela bez sankce. Jedná-li se o hypotéku na bydlení, pak je možné odstoupení bez sankce do 14 dnů od podpisu jen tehdy, pokud toto banka umožňuje dle svých obchodních podmínek (ze zákona to nárokovat nelze). 

REKLAMA
Jak hodnotíte odpověď?

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Nejpopulárnější dotazy z Hypoteční poradny

Nedošlo k zaúčtování platby pojistného

18.5.2024 Banka

Pokračování dotazu č. 23528: Dobrý den, děkuji za rychlou a vstřícnou odpověď. Ale nesouhlasím s ní. Tedy alespoň z větší části. Jediné co si z ní vezmu, je že s trestním oznámením počkám ještě týden. I když už jsem na policii psal, nepodal jsem ještě trestní oznámení. Jestli je to opravdu chyba, tak tak fatální chybu do dvou týdnů určitě musí banka opravit, Jinak ať to rovnou zabalí. Výhrady k odpovědi: 1. Ten název vlákna, který jste mu dali je nesmysl. Protože kdyby jste můj dotaz přečetl pozorně, dozvěděl by jste se, že oni mi sumu pojistného strhli z běžného účtu. Jenom jaksi si tu strhnutou sumu nechali a nezaplatili pojistné. Což mně zařadilo mezi dlužníky. 2. Co je to za banku, která udělá chybu, co může klientům zničit život a není schopná ji minimálně 5 dní opravit. Kdo může takové bance věřit, že ho neokrade? 3. Ty banality co píšete o skóringu bank jsou hezké a jasné každému. To je takový front face. Ale proč tedy když je to takové dobromyslné, proč tedy banky odmítají zveřejnit své skóringové algoritmy? A hlavně zařazení do registrů? Ale to jsem odbočil. Na to nečekám odpověď. Já další půjčku ani nepotřebuji. Jenom jsem to používal jako kontrolu, že je s mým skóringem vše v pořádku. To chci vidět jak to ti břídilové v Air Bank (jestli opravdu jde o technickou chybu) zase dají do správného stavu. 4. Jestli opravdu jde o technickou chybu, proč se to stalo jenom u jednoho úvěru? Mám i jiný. A hlavně proč neodpovídají na moje dotazy položené přes jejich aplikaci a emailem? Jediné co jsem se dozvěděl je na infolince. Tam mi vysloveně lhali. Volal jsem jeden den. Operátorka mi papouškovala to co Vy - že jde o technickou chybu, o které vědí. Nic víc nebyla ochotná říct. Pak jsem volal druhý den. A jiná operátorka mi sprostě lhala. Zopakovala, že jde o technickou chybu a že oni vědí. Ale zřetelně sprostě lhala když říkala, že chyba vznikla dnes. Přitom já jsem dokazatelně věděl, že "chyba" trvá již minimálně druhý den. Proč lžou? Proč neodpovídají na dotazy? Co se děje ? Má Air Bank nějaké problémy a chce se zahojit na nepohodlných klientech? 5. Když jsem volal v čtvrtek před pátou. Jedna z ochotnějších operátorek mě chtěla propojit na lidi co to řeší. Ale nikdo tam již nebyl. Tak mají prý zásadní technický problém, a před pátou již nikdo nepracuje? To opravdu? To nevypadá na technický problém. Děkuji

PŘEJÍT NA NEJNOVĚJŠÍ DOTAZY

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Srovnáváme hypotéky od

© Banky.cz 2023, všechna práva vyhrazena