Banky.cz Bankovní poradna zdarma Reality #6135, Peníze SVJ na osobním účtu majitele bytu

Peníze SVJ na osobním účtu majitele bytu, Reality

REKLAMA
Sjednejte si hypotéku online
4.3.2019 Reality

Dobrý den, spoluvlastníme dům s bytovými jednotkami. Několik let jsme platili 500 Kč měsíčně na tzv. "fond oprav". Paní sousedka, která to měla na starosti, peníze vybírala a dávala na vkladní knížku, která kdysi dávno byla založena na jméno jejího manžela a další problémovou sousedku, která už dávno v domě nežila a nic neplatila. Mám dojem, že v roce 2017 byly všechny vklady zablokovány a zabaveny k zaplacení exekucí problémové sousedky. Ale ona na ni nevložila ani korunu. Můžeme podložit knihou, kde se zapisovalo kdo a kolik platil s porovnáním s daty na vkladní knížku. Je možné se dovolat k vrácením přes exekutora? Soudně? S problémovou sousedkou není možné komunikovat, už není ani spoluvlastníkem, podíl vlastní pouze její přítel. Prosím o pomoc, přišli jsme takto o 75 000 Kč, za které jsme mohli aspoň něco opravit v domě, který je v hrozném stavu. Předem děkuji!

Dobrý den,

peníze náležící Společenství vlastníků jednotek (nebo bytovému družstvu) musí být vždy na účtu SVJ/družstva. Není možné, aby se tyto peníze ukládaly na vkladní knížku fyzické osoby (jednoho z majitelů bytu). Nejde jen o exekuci, ale např. úmrtí (peníze spadají do dědického řízení) či riziko zpronevěry. Peníze nepatří na vkladní knížku - výhradně na účet

Můžete-li dokázat, že peníze na vkladní knížce náleží SVJ a nikoliv majiteli vkladní knížky, domáhejte se navrácení peněz podáním vylučovací žaloby k soudu. Nicméně vlastnictví peněz SVJ bude velmi těžké dokázat, neboť peníze byly vkládány na knížku hotově majitelem. Pokud by peníze byly zasílány bezhotovostně na účet, bylo by jasně prokazatelné, kdo, kdy a co platil. 

REKLAMA
Jak hodnotíte odpověď?

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Nejpopulárnější dotazy

Nedošlo k zaúčtování platby pojistného

18.5.2024 Banka

Pokračování dotazu č. 23528: Dobrý den, děkuji za rychlou a vstřícnou odpověď. Ale nesouhlasím s ní. Tedy alespoň z větší části. Jediné co si z ní vezmu, je že s trestním oznámením počkám ještě týden. I když už jsem na policii psal, nepodal jsem ještě trestní oznámení. Jestli je to opravdu chyba, tak tak fatální chybu do dvou týdnů určitě musí banka opravit, Jinak ať to rovnou zabalí. Výhrady k odpovědi: 1. Ten název vlákna, který jste mu dali je nesmysl. Protože kdyby jste můj dotaz přečetl pozorně, dozvěděl by jste se, že oni mi sumu pojistného strhli z běžného účtu. Jenom jaksi si tu strhnutou sumu nechali a nezaplatili pojistné. Což mně zařadilo mezi dlužníky. 2. Co je to za banku, která udělá chybu, co může klientům zničit život a není schopná ji minimálně 5 dní opravit. Kdo může takové bance věřit, že ho neokrade? 3. Ty banality co píšete o skóringu bank jsou hezké a jasné každému. To je takový front face. Ale proč tedy když je to takové dobromyslné, proč tedy banky odmítají zveřejnit své skóringové algoritmy? A hlavně zařazení do registrů? Ale to jsem odbočil. Na to nečekám odpověď. Já další půjčku ani nepotřebuji. Jenom jsem to používal jako kontrolu, že je s mým skóringem vše v pořádku. To chci vidět jak to ti břídilové v Air Bank (jestli opravdu jde o technickou chybu) zase dají do správného stavu. 4. Jestli opravdu jde o technickou chybu, proč se to stalo jenom u jednoho úvěru? Mám i jiný. A hlavně proč neodpovídají na moje dotazy položené přes jejich aplikaci a emailem? Jediné co jsem se dozvěděl je na infolince. Tam mi vysloveně lhali. Volal jsem jeden den. Operátorka mi papouškovala to co Vy - že jde o technickou chybu, o které vědí. Nic víc nebyla ochotná říct. Pak jsem volal druhý den. A jiná operátorka mi sprostě lhala. Zopakovala, že jde o technickou chybu a že oni vědí. Ale zřetelně sprostě lhala když říkala, že chyba vznikla dnes. Přitom já jsem dokazatelně věděl, že "chyba" trvá již minimálně druhý den. Proč lžou? Proč neodpovídají na dotazy? Co se děje ? Má Air Bank nějaké problémy a chce se zahojit na nepohodlných klientech? 5. Když jsem volal v čtvrtek před pátou. Jedna z ochotnějších operátorek mě chtěla propojit na lidi co to řeší. Ale nikdo tam již nebyl. Tak mají prý zásadní technický problém, a před pátou již nikdo nepracuje? To opravdu? To nevypadá na technický problém. Děkuji

PŘEJÍT NA NEJNOVĚJŠÍ DOTAZY

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Srovnáváme hypotéky od

© Banky.cz 2023, všechna práva vyhrazena