Banky.cz Bankovní poradna zdarma Reality #11003, Podílové spoluvlastnictví

Jak postupovat při rozdělení nemovitosti, když nový majitel požaduje vyklizení?

REKLAMA
Sjednejte si hypotéku online
18.8.2020 Reality

Dobrý den, byli jsme tři spoluvlastníci nemovitosti. Bohužel 25% podílu bylo nedobrovolně vydraženo. Nyní nový majitel po nás vyžaduje, abychom vyklidili nemovitost. S tím nesouhlasíme a nevidím důvod, proč bychom měli vyklízet celou nemovitost. Nemovitost má pouze jednu bytovou jednotku a nebyla striktně rozdělena podle spol. podílů. Podíly získali spoluvlastníci v dědickém řízení. Jak nyní postupovat při rozdělení nemovitosti, pokud by nový majitel chtěl nemovitost užívat jak tvrdí, budou dotčena práva ostatních vlastníků jako mne a mojí ženy. Musela by se nemovitost přestavět, aby nový majitel mohl svůj podíl užívat. Nedovedu si představit s cizím člověkem sdílet jednu domácnost. Může nový majitel vstoupit do nemovitosti násilně, když zatím není určeno, jak bude nemovitost rozdělena a novému majiteli určeno 25% kterou může obývat? Nový majitel chce abychom jsme se odstěhovali a nemovitost se prodala. Svoji většinovou část mu nechci vyklízet a ani ho pouštět do nemovitosti. Chci se obrátit na soud, ale mám obavy, aby v naší nepřítomnosti nevstoupil do nemovitosti. Předem děkuji za odpověď

Dobrý den,

nemovitost nyní vlastníte s novým majitelem společně. Vy ani on nemáte právo na výhradní užívání konkrétní části nemovitosti, vše užíváte dle domluvy společně. Nový majitel má právo na zpřístupnění své nemovitosti (pokud mu ji nezpřístupníte dobrovolně, může o asistenci požádat Policii ČR). Dělení bytové jednotky by bylo možné jen za souhlasu všech vlastníků nemovitosti a jen pokud by to bylo technicky možné (např. s ohledem na nosné stěny, rozvody, atd.). 

Bydlet s cizím člověkem v jednom bytě pravděpodobně nechcete. Ze zákona Vás nikdo nemůže nutit setrvávat v podílovém spoluvlastnictví, tedy můžete požádat soud o vypořádání podílového spoluvlastnictví (soud oběma vlastníkům nabídne možnost vyplatit druhého, a pokud s tímto nebudete souhlasit, nařídí se prodej bytu). Chcete-li v bytě zůstat, doporučuji Vám nabídnout druhému vlastníkovi odkup jeho podílu. 

REKLAMA
Jak hodnotíte odpověď?

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Nejpopulárnější dotazy

Nedošlo k zaúčtování platby pojistného

18.5.2024 Banka

Pokračování dotazu č. 23528: Dobrý den, děkuji za rychlou a vstřícnou odpověď. Ale nesouhlasím s ní. Tedy alespoň z větší části. Jediné co si z ní vezmu, je že s trestním oznámením počkám ještě týden. I když už jsem na policii psal, nepodal jsem ještě trestní oznámení. Jestli je to opravdu chyba, tak tak fatální chybu do dvou týdnů určitě musí banka opravit, Jinak ať to rovnou zabalí. Výhrady k odpovědi: 1. Ten název vlákna, který jste mu dali je nesmysl. Protože kdyby jste můj dotaz přečetl pozorně, dozvěděl by jste se, že oni mi sumu pojistného strhli z běžného účtu. Jenom jaksi si tu strhnutou sumu nechali a nezaplatili pojistné. Což mně zařadilo mezi dlužníky. 2. Co je to za banku, která udělá chybu, co může klientům zničit život a není schopná ji minimálně 5 dní opravit. Kdo může takové bance věřit, že ho neokrade? 3. Ty banality co píšete o skóringu bank jsou hezké a jasné každému. To je takový front face. Ale proč tedy když je to takové dobromyslné, proč tedy banky odmítají zveřejnit své skóringové algoritmy? A hlavně zařazení do registrů? Ale to jsem odbočil. Na to nečekám odpověď. Já další půjčku ani nepotřebuji. Jenom jsem to používal jako kontrolu, že je s mým skóringem vše v pořádku. To chci vidět jak to ti břídilové v Air Bank (jestli opravdu jde o technickou chybu) zase dají do správného stavu. 4. Jestli opravdu jde o technickou chybu, proč se to stalo jenom u jednoho úvěru? Mám i jiný. A hlavně proč neodpovídají na moje dotazy položené přes jejich aplikaci a emailem? Jediné co jsem se dozvěděl je na infolince. Tam mi vysloveně lhali. Volal jsem jeden den. Operátorka mi papouškovala to co Vy - že jde o technickou chybu, o které vědí. Nic víc nebyla ochotná říct. Pak jsem volal druhý den. A jiná operátorka mi sprostě lhala. Zopakovala, že jde o technickou chybu a že oni vědí. Ale zřetelně sprostě lhala když říkala, že chyba vznikla dnes. Přitom já jsem dokazatelně věděl, že "chyba" trvá již minimálně druhý den. Proč lžou? Proč neodpovídají na dotazy? Co se děje ? Má Air Bank nějaké problémy a chce se zahojit na nepohodlných klientech? 5. Když jsem volal v čtvrtek před pátou. Jedna z ochotnějších operátorek mě chtěla propojit na lidi co to řeší. Ale nikdo tam již nebyl. Tak mají prý zásadní technický problém, a před pátou již nikdo nepracuje? To opravdu? To nevypadá na technický problém. Děkuji

PŘEJÍT NA NEJNOVĚJŠÍ DOTAZY

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Srovnáváme hypotéky od

© Banky.cz 2023, všechna práva vyhrazena