Porušování zákoníku práce, Osobní a rodinné finance

REKLAMA
Běžný účet

Dobrý den, pracuji v Lidlu ve skladě, v oddělení Ovoce- Zeleniny, teplota zde činí cca 4 stupně Celsia. Mám 6-ti hodinový denní úvazek, tzn. 120 hodin měsíčně. Jsme zahrnuti do skupiny C nebo 3, což znamená neomezenou zátěž. Pracovní doba mi začne v 17:00 a konec např. až v 5 hodin ráno další den. Jelikož je neustále nedostatek zaměstnanců, stalo se v poslední době už pravidlem, že tam opravdu zůstáváme nad 8 hodin. Myslím si, že práce přes 8 hodin při téhle zátěži je nepřípustná. Rozvržení týdenních směn je např. 4-5 dní v práci a vždy jen jeden den volna, do týdne dva dny volna. Na přestávku máme nárok každé dvě hodiny na 5 minut, což se mi taky nezdá. Protože u konkurence mají po dvou hodinách 10-15 minut placené pauzy. Zajímá mě, zda se mohu po odpracovaných 6 nebo 8 hodinách lidově řečeno sbalit a jít domů? Jinak se tam musí zůstat, dokud práce není hotová, jelikož po nás jiná směna nejde. Slyšel jsem, že po 8 odpracovaných hodinách mohu v práci zůstat jen dobrovolně. Pokud bych opravdu zůstal, jak se k tomu Lidl postaví, kdyby se mi stal pracovní úraz? Mám pocit, že od něj dají tzv. ruce pryč. Jak to tedy je? Ještě by mě zajímalo, jak je to s normou, která vůbec v pracovní smlouvě uvedená není a u nás činí 370 colli na hodinu /1 colli%= 1 bedna, např. bedna s banány 18 kg/? A tato norma se neustále navyšuje. To se prostě nedá fyzicky zvládnout, regenarace jeden den nestačí. Co se s tím dá dělat? Děkuji.

Dobrý den,

dochází-li k porušování zákoníku práce nebo BOZP, domáhejte se svých práv soudní cestou. Mnohem jednodušší je ale pouhá změna zaměstnavatele. Při dnešní téměř nulové nezaměstnanosti je to právě zaměstnanec, který si diktuje podmínky. Doporučuji prohlédnou nabídky práce u konkurence. 

REKLAMA
Jak hodnotíte odpověď?

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Nejpopulárnější dotazy

Nedošlo k zaúčtování platby pojistného

18.5.2024 Banka

Pokračování dotazu č. 23528: Dobrý den, děkuji za rychlou a vstřícnou odpověď. Ale nesouhlasím s ní. Tedy alespoň z větší části. Jediné co si z ní vezmu, je že s trestním oznámením počkám ještě týden. I když už jsem na policii psal, nepodal jsem ještě trestní oznámení. Jestli je to opravdu chyba, tak tak fatální chybu do dvou týdnů určitě musí banka opravit, Jinak ať to rovnou zabalí. Výhrady k odpovědi: 1. Ten název vlákna, který jste mu dali je nesmysl. Protože kdyby jste můj dotaz přečetl pozorně, dozvěděl by jste se, že oni mi sumu pojistného strhli z běžného účtu. Jenom jaksi si tu strhnutou sumu nechali a nezaplatili pojistné. Což mně zařadilo mezi dlužníky. 2. Co je to za banku, která udělá chybu, co může klientům zničit život a není schopná ji minimálně 5 dní opravit. Kdo může takové bance věřit, že ho neokrade? 3. Ty banality co píšete o skóringu bank jsou hezké a jasné každému. To je takový front face. Ale proč tedy když je to takové dobromyslné, proč tedy banky odmítají zveřejnit své skóringové algoritmy? A hlavně zařazení do registrů? Ale to jsem odbočil. Na to nečekám odpověď. Já další půjčku ani nepotřebuji. Jenom jsem to používal jako kontrolu, že je s mým skóringem vše v pořádku. To chci vidět jak to ti břídilové v Air Bank (jestli opravdu jde o technickou chybu) zase dají do správného stavu. 4. Jestli opravdu jde o technickou chybu, proč se to stalo jenom u jednoho úvěru? Mám i jiný. A hlavně proč neodpovídají na moje dotazy položené přes jejich aplikaci a emailem? Jediné co jsem se dozvěděl je na infolince. Tam mi vysloveně lhali. Volal jsem jeden den. Operátorka mi papouškovala to co Vy - že jde o technickou chybu, o které vědí. Nic víc nebyla ochotná říct. Pak jsem volal druhý den. A jiná operátorka mi sprostě lhala. Zopakovala, že jde o technickou chybu a že oni vědí. Ale zřetelně sprostě lhala když říkala, že chyba vznikla dnes. Přitom já jsem dokazatelně věděl, že "chyba" trvá již minimálně druhý den. Proč lžou? Proč neodpovídají na dotazy? Co se děje ? Má Air Bank nějaké problémy a chce se zahojit na nepohodlných klientech? 5. Když jsem volal v čtvrtek před pátou. Jedna z ochotnějších operátorek mě chtěla propojit na lidi co to řeší. Ale nikdo tam již nebyl. Tak mají prý zásadní technický problém, a před pátou již nikdo nepracuje? To opravdu? To nevypadá na technický problém. Děkuji

PŘEJÍT NA NEJNOVĚJŠÍ DOTAZY

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Srovnáváme hypotéky od

© Banky.cz 2023, všechna práva vyhrazena