Banky.cz Bankovní poradna zdarma Běžný účet #22984, Poslala jsem peníze ve špatné měně na špatný účet - reklamace

Poslala jsem peníze ve špatné měně na špatný účet - reklamace, Běžný účet

REKLAMA
Běžný účet
16.2.2024 Běžný účet

Pokračování dotazu č. 22980: Dobrý den, dekuji za odpověď. Přesto budu doufat, ze mi reklamaci uznají. Vždyť pokud omylem pošlete peníze na jiný účet než chcete, tak máte možnost platbu chtít zpátky a mít možnost reklamace. V tomto případě jde o pochybení pravděpodobně z mé strany, ale jedná se o převod v rámci mého účtu. Dekuji

Dobrý den,

děkuji za doplnění - obávám se, že v tomto případě Vám reklamaci neuznají (jak píšete, pochybila jste Vy, nikoliv banka). Pokud pošlete peníze omylem na chybný účet, banka na vaši žádost vyzve majitele účtu k dobrovolnému navrácení peněz. Pokud dotyčný peníze nevrátí, musíte majitele chybně zadaného účtu žalovat pro bezdůvodné obohacení se (toto už je zcela na Vás - banka Vám s žalobou nepomůže, ani Vám nenahradí nevrácené peníze - toto nikdy nemůže být předmětem reklamace). 

V rámci převodů mezi vlastními účty ve stejné měně tyto problémy nejsou (peníze si můžete kdykoliv vrátit na původní účet sama). Problém nastává v rámci převodů v různých měnách mezi účty, které jsou taktéž vedeny v různých měnách. Tady ihned po zadání příkazů k platbě dochází ke konverzi měn (banka pro Vás dle aktuálních kurzů nakupuje/prodává devizy). Devizové obchody stornovat nejde. 

REKLAMA
Jak hodnotíte odpověď?

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Nejpopulárnější dotazy

PŘEJÍT NA NEJNOVĚJŠÍ DOTAZY

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Srovnáváme hypotéky od

© Banky.cz 2023, všechna práva vyhrazena