Banky.cz Bankovní poradna zdarma Hypoteční poradna #8869, Potvrzení o zaplacených úrocích a pojištění schopnosti splácet

Potvrzení o zaplacených úrocích a pojištění schopnosti splácet, Hypoteční poradna

REKLAMA
Sjednejte si hypotéku online

Dobrý den, mám všeobecný dotaz ohledně hypotéky a tzv. potvrzení o zaplacených úrocích. Nikdy jsem doteď částku na potvrzení neporovnával se skutečnou výši zaplacených úroků za 12 měsíců. Teď když si vyhotovuji DP FO sám, zjišťuji, že banka přiznává částku úroků nižší, než byla ve skutečnosti zaplacena. Jako zdůvodnění uvádí jakýsi nesmysl „Výše zaplacených úroků je snížena o zaplacené pojištění schopnost splácet úvěr, a to z důvodu, že daňový předpis nezahrnuje jako daňově účinné úroky z pojištění, a proto je výše úroků snížena o daný rozdíl.“ Pokud kontroluji smlouvu o hypo úvěru zmínka o něčem takovém tam není, splátka je stanovena jako jistina + úrok a dost. Splátkový kalendář k hypotéce poskytovaný bankou také jiný údaj než jistinu a úrok nezahrnuje. Dotaz může banka snižovat potvrzení o zaplacených úrocích o částku nějakého pojistného, pokud ani není známo, jakou výši se toto pojistné promítá do měsíční splátky? A navíc míchat poplatek pojistky schopnosti splácet s úrokem z jistiny? Měl jsem za to, co není dáno předem a písemně, tak si banka nemůže uplatňovat, ale asi jsem se mýlil, ČR pořád překvapuje, jak to vlastně je. Děkuji a komentáře.

Dobrý den,

základ daně z příjmu je možné ponížit pouze o zaplacené úroky za úvěr řešící Vaše bytové potřeby. Máte-li k úvěru sjednané pojištění, pak placené pojistné (které je součástí splátek) není možné ke snížení daně využít. Jestliže pojištění k úvěru sjednané nemáte, pak mohlo dojít k pochybení na straně banky - žádejte nápravu.

REKLAMA
Jak hodnotíte odpověď?

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Nejpopulárnější dotazy z Hypoteční poradny

Nedošlo k zaúčtování platby pojistného

18.5.2024 Banka

Pokračování dotazu č. 23528: Dobrý den, děkuji za rychlou a vstřícnou odpověď. Ale nesouhlasím s ní. Tedy alespoň z větší části. Jediné co si z ní vezmu, je že s trestním oznámením počkám ještě týden. I když už jsem na policii psal, nepodal jsem ještě trestní oznámení. Jestli je to opravdu chyba, tak tak fatální chybu do dvou týdnů určitě musí banka opravit, Jinak ať to rovnou zabalí. Výhrady k odpovědi: 1. Ten název vlákna, který jste mu dali je nesmysl. Protože kdyby jste můj dotaz přečetl pozorně, dozvěděl by jste se, že oni mi sumu pojistného strhli z běžného účtu. Jenom jaksi si tu strhnutou sumu nechali a nezaplatili pojistné. Což mně zařadilo mezi dlužníky. 2. Co je to za banku, která udělá chybu, co může klientům zničit život a není schopná ji minimálně 5 dní opravit. Kdo může takové bance věřit, že ho neokrade? 3. Ty banality co píšete o skóringu bank jsou hezké a jasné každému. To je takový front face. Ale proč tedy když je to takové dobromyslné, proč tedy banky odmítají zveřejnit své skóringové algoritmy? A hlavně zařazení do registrů? Ale to jsem odbočil. Na to nečekám odpověď. Já další půjčku ani nepotřebuji. Jenom jsem to používal jako kontrolu, že je s mým skóringem vše v pořádku. To chci vidět jak to ti břídilové v Air Bank (jestli opravdu jde o technickou chybu) zase dají do správného stavu. 4. Jestli opravdu jde o technickou chybu, proč se to stalo jenom u jednoho úvěru? Mám i jiný. A hlavně proč neodpovídají na moje dotazy položené přes jejich aplikaci a emailem? Jediné co jsem se dozvěděl je na infolince. Tam mi vysloveně lhali. Volal jsem jeden den. Operátorka mi papouškovala to co Vy - že jde o technickou chybu, o které vědí. Nic víc nebyla ochotná říct. Pak jsem volal druhý den. A jiná operátorka mi sprostě lhala. Zopakovala, že jde o technickou chybu a že oni vědí. Ale zřetelně sprostě lhala když říkala, že chyba vznikla dnes. Přitom já jsem dokazatelně věděl, že "chyba" trvá již minimálně druhý den. Proč lžou? Proč neodpovídají na dotazy? Co se děje ? Má Air Bank nějaké problémy a chce se zahojit na nepohodlných klientech? 5. Když jsem volal v čtvrtek před pátou. Jedna z ochotnějších operátorek mě chtěla propojit na lidi co to řeší. Ale nikdo tam již nebyl. Tak mají prý zásadní technický problém, a před pátou již nikdo nepracuje? To opravdu? To nevypadá na technický problém. Děkuji

PŘEJÍT NA NEJNOVĚJŠÍ DOTAZY

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Srovnáváme hypotéky od

© Banky.cz 2023, všechna práva vyhrazena