Jak se chránit při půjčce na jméno při rozchodu?

REKLAMA
Běžný účet

Dobrý den, před čtyřmi lety jsem si na své jméno vzal půjčku 500 000 Kč,byla na rekonstrukci bytu mé přítelkyně, které peníze už nechtěli půjčit, protože měla již hypotéku a jiné půjčky. Půjčku od začátku pravidelně splácí ze svého účtu (já ze svého nikdy neposlal ani korunu). Nyní se rozcházíme. Chtěla mi půjčku vyplatit, ale peníze jí opět nepůjčili, opětovně může zažádat až jí vymažou z rejstříku nebankovní půjčky, které má již zaplacené. Chci se zeptat, jestli mi stačí sepsat dokument o uznání dluhu nebo něco takového a kde takový dokument případně nechat sepsat, abych v případě jejího nesplácení nebyl v průšvihu. Ona je ochotna mi takový dokument podepsat. Vím že je špatné, že půjčka je na mé jméno, ale všichni mi tvrdí, že když mi to podepíše, tak případný soud vyhraji. Prosím poraďte. Předem děkuji.

Dobrý den,

půjčka je na Vaše jméno, tedy Vaše. Vy si musíte s přítelkyní sepsat další papír o tom, že Vy jste ji půjčil 500 000 Kč, které Vám splácí dle uvedených podmínek (a vše detailně popsat). Dobré je si pojistit nesplacenou část půjčky směnkou. 

Doporučuji si již nikdy více půjčky na sebe pro cizí nebrat. Má to samé nevýhody:

1) sníží se Vám bonita (až budete potřebovat půjčit, banka Vám půjčí výrazně méně nebo vůbec)

2) jakmile dlužník přestane splácet, dostanete negativní záznam do registr Vy (ne on) a ještě po Vás půjde exekutor

3) soudit se o náhradu samozřejmě můžete (máte-li vše smluvně ošetřené), ale i když vyhrajete (soudy mohou trvat roky a stát nemálo výdajů), dlužník může být nemajetný a nic z něj nedostanete

REKLAMA
Jak hodnotíte odpověď?

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Nejpopulárnější dotazy

Nedošlo k zaúčtování platby pojistného

18.5.2024 Banka

Pokračování dotazu č. 23528: Dobrý den, děkuji za rychlou a vstřícnou odpověď. Ale nesouhlasím s ní. Tedy alespoň z větší části. Jediné co si z ní vezmu, je že s trestním oznámením počkám ještě týden. I když už jsem na policii psal, nepodal jsem ještě trestní oznámení. Jestli je to opravdu chyba, tak tak fatální chybu do dvou týdnů určitě musí banka opravit, Jinak ať to rovnou zabalí. Výhrady k odpovědi: 1. Ten název vlákna, který jste mu dali je nesmysl. Protože kdyby jste můj dotaz přečetl pozorně, dozvěděl by jste se, že oni mi sumu pojistného strhli z běžného účtu. Jenom jaksi si tu strhnutou sumu nechali a nezaplatili pojistné. Což mně zařadilo mezi dlužníky. 2. Co je to za banku, která udělá chybu, co může klientům zničit život a není schopná ji minimálně 5 dní opravit. Kdo může takové bance věřit, že ho neokrade? 3. Ty banality co píšete o skóringu bank jsou hezké a jasné každému. To je takový front face. Ale proč tedy když je to takové dobromyslné, proč tedy banky odmítají zveřejnit své skóringové algoritmy? A hlavně zařazení do registrů? Ale to jsem odbočil. Na to nečekám odpověď. Já další půjčku ani nepotřebuji. Jenom jsem to používal jako kontrolu, že je s mým skóringem vše v pořádku. To chci vidět jak to ti břídilové v Air Bank (jestli opravdu jde o technickou chybu) zase dají do správného stavu. 4. Jestli opravdu jde o technickou chybu, proč se to stalo jenom u jednoho úvěru? Mám i jiný. A hlavně proč neodpovídají na moje dotazy položené přes jejich aplikaci a emailem? Jediné co jsem se dozvěděl je na infolince. Tam mi vysloveně lhali. Volal jsem jeden den. Operátorka mi papouškovala to co Vy - že jde o technickou chybu, o které vědí. Nic víc nebyla ochotná říct. Pak jsem volal druhý den. A jiná operátorka mi sprostě lhala. Zopakovala, že jde o technickou chybu a že oni vědí. Ale zřetelně sprostě lhala když říkala, že chyba vznikla dnes. Přitom já jsem dokazatelně věděl, že "chyba" trvá již minimálně druhý den. Proč lžou? Proč neodpovídají na dotazy? Co se děje ? Má Air Bank nějaké problémy a chce se zahojit na nepohodlných klientech? 5. Když jsem volal v čtvrtek před pátou. Jedna z ochotnějších operátorek mě chtěla propojit na lidi co to řeší. Ale nikdo tam již nebyl. Tak mají prý zásadní technický problém, a před pátou již nikdo nepracuje? To opravdu? To nevypadá na technický problém. Děkuji

PŘEJÍT NA NEJNOVĚJŠÍ DOTAZY

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Srovnáváme hypotéky od

© Banky.cz 2023, všechna práva vyhrazena