Banky.cz Bankovní poradna zdarma Hypoteční poradna #8389, Rozdělení domu na bytové jednotky

Jak čerpat hypotéku pro dvojdomek se samostatnými bytovými jednotkami?

REKLAMA
Sjednejte si hypotéku online

Dobrý den, s bratrem plánujeme postavit dvojdomek pod jednou střechou, s jedním číslem popisným, se dvěma zcela samostatnými bytovými jednotkami, na společném pozemku, kde každý spoluvlastní 1/2. Stavební řízení je již v běhu, a proto nelze dělat žádné katastrální úpravy, dělení apod. Stavět se musí na jednom pozemku, rozdělení připadá v úvahu až po kolaudaci. Můžeme na výstavbu čerpat hypotéku každý zvlášť tzn. dvě hypotéky na jednu zástavu? Po dostavbě by se nemovitost katastrálně rozdělila na samostatné bytové jednotky a pozemky by se vyjmuly ze zástavy navzájem, tzn. moje zástava (pozemek, bytová jednotka) v jeho úvěru a naopak jeho zástava v mém úvěru. Dle informací od bankovního poradce KB takovouto možnost nabízí a sice před podpisem hypoteční smlouvy předložíme svoji verzi smlouvy o budoucím uspořádání majetkových vztahů. Prosím o radu, zdali je takovéto řešeni možné nejen u KB, případně jak je to obecně s vyjmutím zástavy. Částka mého úvěru by byla v poměru k hodnotě zastavené nemovitosti a pozemku po rozdělení cca 61%. Předem Vám moc děkuji za odpověď a přeji hezký den.

Dobrý den,

většina bank dnes na předmět zástavy dává věcné břemeno "zákaz zcizení a zatížení", které by Vám neumožnilo jakoukoliv manipulaci s nemovitostí. Vše by bylo třeba předem individuálně domluvit a tomu přizpůsobit smluvní podmínky hypotečního úvěru. Doporučuji kontaktovat naše hypo specialisty prostřednictvím hypoteční kalkulačky, kteří se Vám ozvou a vše s Vámi detailně proberou.

REKLAMA
Jak hodnotíte odpověď?

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Nejpopulárnější dotazy z Hypoteční poradny

Nedošlo k zaúčtování platby pojistného

18.5.2024 Banka

Pokračování dotazu č. 23528: Dobrý den, děkuji za rychlou a vstřícnou odpověď. Ale nesouhlasím s ní. Tedy alespoň z větší části. Jediné co si z ní vezmu, je že s trestním oznámením počkám ještě týden. I když už jsem na policii psal, nepodal jsem ještě trestní oznámení. Jestli je to opravdu chyba, tak tak fatální chybu do dvou týdnů určitě musí banka opravit, Jinak ať to rovnou zabalí. Výhrady k odpovědi: 1. Ten název vlákna, který jste mu dali je nesmysl. Protože kdyby jste můj dotaz přečetl pozorně, dozvěděl by jste se, že oni mi sumu pojistného strhli z běžného účtu. Jenom jaksi si tu strhnutou sumu nechali a nezaplatili pojistné. Což mně zařadilo mezi dlužníky. 2. Co je to za banku, která udělá chybu, co může klientům zničit život a není schopná ji minimálně 5 dní opravit. Kdo může takové bance věřit, že ho neokrade? 3. Ty banality co píšete o skóringu bank jsou hezké a jasné každému. To je takový front face. Ale proč tedy když je to takové dobromyslné, proč tedy banky odmítají zveřejnit své skóringové algoritmy? A hlavně zařazení do registrů? Ale to jsem odbočil. Na to nečekám odpověď. Já další půjčku ani nepotřebuji. Jenom jsem to používal jako kontrolu, že je s mým skóringem vše v pořádku. To chci vidět jak to ti břídilové v Air Bank (jestli opravdu jde o technickou chybu) zase dají do správného stavu. 4. Jestli opravdu jde o technickou chybu, proč se to stalo jenom u jednoho úvěru? Mám i jiný. A hlavně proč neodpovídají na moje dotazy položené přes jejich aplikaci a emailem? Jediné co jsem se dozvěděl je na infolince. Tam mi vysloveně lhali. Volal jsem jeden den. Operátorka mi papouškovala to co Vy - že jde o technickou chybu, o které vědí. Nic víc nebyla ochotná říct. Pak jsem volal druhý den. A jiná operátorka mi sprostě lhala. Zopakovala, že jde o technickou chybu a že oni vědí. Ale zřetelně sprostě lhala když říkala, že chyba vznikla dnes. Přitom já jsem dokazatelně věděl, že "chyba" trvá již minimálně druhý den. Proč lžou? Proč neodpovídají na dotazy? Co se děje ? Má Air Bank nějaké problémy a chce se zahojit na nepohodlných klientech? 5. Když jsem volal v čtvrtek před pátou. Jedna z ochotnějších operátorek mě chtěla propojit na lidi co to řeší. Ale nikdo tam již nebyl. Tak mají prý zásadní technický problém, a před pátou již nikdo nepracuje? To opravdu? To nevypadá na technický problém. Děkuji

PŘEJÍT NA NEJNOVĚJŠÍ DOTAZY

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Srovnáváme hypotéky od

© Banky.cz 2023, všechna práva vyhrazena