Jaká bude měsíční maximální výše zůstatku po úpravách insolvence?

REKLAMA
Běžný účet

Dobrý den, mám na Vás také prosbu ,chybí mi do konce insolvence 1 rok, kdy platím dluhy s malým dítětem za bývalého partnera a sama jsem skočila jako invalidní 2. stupeň. Pracuji na zkrácený úvazek a můj měsíční příjem z práce i s důchodem max. do 9 000 Kč. Jsem od září minulého roku poprvé vdaná a mám další vyživovací povinnost na manžela. Letos se chystají nějaké změny a mám dotaz, jaká bude měsíční maximální výše zůstatku, která nám zůstane po úpravách. Tuším od dubna to má být životní minimum a ještě od června či července má být také nějaká úprava u výše zůstatku. Ex neplatí na dceru opětovně ani výživné, dluží mi veliké peníze za tyto dluhy v osobním bankrotu plus na výživném, vše řeší policie, ale jsem máma a musím se o dcerku postarat a vše dotáhnout do konce. Děkuji předem za Váš čas a případnou odpověď, nevyznám se v těch kalkulačkách a pokaždé mi ukazují něco jiného. Splátky mám téměř u konce. Děkuji.

Dobrý den,

s příjmem 9 000 Kč a dvěma vyživovacími povinnostmi (dítě a manžel) činí Vaše nezabavitelné minimum již dnes 8 507 Kč, tedy teoreticky by se mělo na insolvenci strhávat pouze 493 Kč. Nicméně prakticky je to tak nízká částka, že by Vám s ní insolvenci pravděpodobně vůbec nepovolili. Proto možná dobrovolně splácíte více, abyste splnila podmínky osobního bankrotu (dříve to bylo splatit min. 30% dluhů, pro nová řízení od 6/2019 je podmínkou splácet měsíčně min. 2 200 Kč). 

Výše nezabavitelného minima závisí na výši příjmů a počtu vyživovaných osob. Nedokáži Vám přesně na korunu říct, jaký vliv pro váš případ bude mít plánované zvýšení životního minima, ale obecně dopad bude v řádu stokorun. Stále však budete muset plnit podmínky insolvence, kdy nelze nesplácet nic (což by byl po nárůstu životního minima možná Váš případ). 

REKLAMA
Jak hodnotíte odpověď?

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Nejpopulárnější dotazy

Nedošlo k zaúčtování platby pojistného

18.5.2024 Banka

Pokračování dotazu č. 23528: Dobrý den, děkuji za rychlou a vstřícnou odpověď. Ale nesouhlasím s ní. Tedy alespoň z větší části. Jediné co si z ní vezmu, je že s trestním oznámením počkám ještě týden. I když už jsem na policii psal, nepodal jsem ještě trestní oznámení. Jestli je to opravdu chyba, tak tak fatální chybu do dvou týdnů určitě musí banka opravit, Jinak ať to rovnou zabalí. Výhrady k odpovědi: 1. Ten název vlákna, který jste mu dali je nesmysl. Protože kdyby jste můj dotaz přečetl pozorně, dozvěděl by jste se, že oni mi sumu pojistného strhli z běžného účtu. Jenom jaksi si tu strhnutou sumu nechali a nezaplatili pojistné. Což mně zařadilo mezi dlužníky. 2. Co je to za banku, která udělá chybu, co může klientům zničit život a není schopná ji minimálně 5 dní opravit. Kdo může takové bance věřit, že ho neokrade? 3. Ty banality co píšete o skóringu bank jsou hezké a jasné každému. To je takový front face. Ale proč tedy když je to takové dobromyslné, proč tedy banky odmítají zveřejnit své skóringové algoritmy? A hlavně zařazení do registrů? Ale to jsem odbočil. Na to nečekám odpověď. Já další půjčku ani nepotřebuji. Jenom jsem to používal jako kontrolu, že je s mým skóringem vše v pořádku. To chci vidět jak to ti břídilové v Air Bank (jestli opravdu jde o technickou chybu) zase dají do správného stavu. 4. Jestli opravdu jde o technickou chybu, proč se to stalo jenom u jednoho úvěru? Mám i jiný. A hlavně proč neodpovídají na moje dotazy položené přes jejich aplikaci a emailem? Jediné co jsem se dozvěděl je na infolince. Tam mi vysloveně lhali. Volal jsem jeden den. Operátorka mi papouškovala to co Vy - že jde o technickou chybu, o které vědí. Nic víc nebyla ochotná říct. Pak jsem volal druhý den. A jiná operátorka mi sprostě lhala. Zopakovala, že jde o technickou chybu a že oni vědí. Ale zřetelně sprostě lhala když říkala, že chyba vznikla dnes. Přitom já jsem dokazatelně věděl, že "chyba" trvá již minimálně druhý den. Proč lžou? Proč neodpovídají na dotazy? Co se děje ? Má Air Bank nějaké problémy a chce se zahojit na nepohodlných klientech? 5. Když jsem volal v čtvrtek před pátou. Jedna z ochotnějších operátorek mě chtěla propojit na lidi co to řeší. Ale nikdo tam již nebyl. Tak mají prý zásadní technický problém, a před pátou již nikdo nepracuje? To opravdu? To nevypadá na technický problém. Děkuji

PŘEJÍT NA NEJNOVĚJŠÍ DOTAZY

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Srovnáváme hypotéky od

© Banky.cz 2023, všechna práva vyhrazena