SJM a rozvod, Osobní a rodinné finance

REKLAMA
Běžný účet

Dobrý den, po svatbě jsem s manželem spořila na výherní vkladní knížku vedenou na jeho jméno. Když mi končilo stavební spoření před 2 lety nemalé částky, ochotně jsem peníze převedla na knížku. Vím že je na ní naspořeno 1,5 mil. Kč. Nyní po 15 letech manželství je náš vztah před rozvodem. Když chci po manželovi aby mi dobrovolně vydal aspoň mé spoření, vysmívá se mi, že žádná knížka není. Dosud jsme manželé, návrh na rozvod nebyl ještě podán, musím upravit nejprve vztahy s dětmi. Za zády mi peníze vybírá, je to již na půlce. Jak tomuto zabránit? Jsme dosud manželé!! Mám obavy, že do doby vyřešení opatrovnického soudu bude na nule a zruší ji. Tajně peníze vytuneluje. Jaká mám tady práva? Prosím moc o radu. Nemám žádné peníze na zabydlení se s dětmi, neboť i má výplata se celých 15 let zasílala na jeho účet, se kterým si dělal co chtěl. Vždy vše platil a já se starala o děti. Byla jsem hloupá, věřila jsem mu. Děkuji moc moc za radu jak postupovat v neokrádání vlastní rodiny. Děkuji

Dobrý den,

všechny vydělané a naspořené peníze během manželství jsou součástí SJM, se kterým mohou nakládat oba manželé (nejsou vaše a jeho peníze, ale pouze "společné peníze"). Pokud někdo společné úspory vytuneluje (nepřiměřeně utrácí, atd.) a následně se rozvede, je to velmi smutné a nemorální, ale právní obrana proti takovému jednání může být poměrně komplikovaná. Doporučuji vše konzultovat s právníkem, zda by s ohledem na probíhající rozvod nešlo preventivně omezit nakládání se SJM. 

REKLAMA
Jak hodnotíte odpověď?

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Nejpopulárnější dotazy

Nedošlo k zaúčtování platby pojistného

18.5.2024 Banka

Pokračování dotazu č. 23528: Dobrý den, děkuji za rychlou a vstřícnou odpověď. Ale nesouhlasím s ní. Tedy alespoň z větší části. Jediné co si z ní vezmu, je že s trestním oznámením počkám ještě týden. I když už jsem na policii psal, nepodal jsem ještě trestní oznámení. Jestli je to opravdu chyba, tak tak fatální chybu do dvou týdnů určitě musí banka opravit, Jinak ať to rovnou zabalí. Výhrady k odpovědi: 1. Ten název vlákna, který jste mu dali je nesmysl. Protože kdyby jste můj dotaz přečetl pozorně, dozvěděl by jste se, že oni mi sumu pojistného strhli z běžného účtu. Jenom jaksi si tu strhnutou sumu nechali a nezaplatili pojistné. Což mně zařadilo mezi dlužníky. 2. Co je to za banku, která udělá chybu, co může klientům zničit život a není schopná ji minimálně 5 dní opravit. Kdo může takové bance věřit, že ho neokrade? 3. Ty banality co píšete o skóringu bank jsou hezké a jasné každému. To je takový front face. Ale proč tedy když je to takové dobromyslné, proč tedy banky odmítají zveřejnit své skóringové algoritmy? A hlavně zařazení do registrů? Ale to jsem odbočil. Na to nečekám odpověď. Já další půjčku ani nepotřebuji. Jenom jsem to používal jako kontrolu, že je s mým skóringem vše v pořádku. To chci vidět jak to ti břídilové v Air Bank (jestli opravdu jde o technickou chybu) zase dají do správného stavu. 4. Jestli opravdu jde o technickou chybu, proč se to stalo jenom u jednoho úvěru? Mám i jiný. A hlavně proč neodpovídají na moje dotazy položené přes jejich aplikaci a emailem? Jediné co jsem se dozvěděl je na infolince. Tam mi vysloveně lhali. Volal jsem jeden den. Operátorka mi papouškovala to co Vy - že jde o technickou chybu, o které vědí. Nic víc nebyla ochotná říct. Pak jsem volal druhý den. A jiná operátorka mi sprostě lhala. Zopakovala, že jde o technickou chybu a že oni vědí. Ale zřetelně sprostě lhala když říkala, že chyba vznikla dnes. Přitom já jsem dokazatelně věděl, že "chyba" trvá již minimálně druhý den. Proč lžou? Proč neodpovídají na dotazy? Co se děje ? Má Air Bank nějaké problémy a chce se zahojit na nepohodlných klientech? 5. Když jsem volal v čtvrtek před pátou. Jedna z ochotnějších operátorek mě chtěla propojit na lidi co to řeší. Ale nikdo tam již nebyl. Tak mají prý zásadní technický problém, a před pátou již nikdo nepracuje? To opravdu? To nevypadá na technický problém. Děkuji

PŘEJÍT NA NEJNOVĚJŠÍ DOTAZY

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Srovnáváme hypotéky od

© Banky.cz 2023, všechna práva vyhrazena