Spor v rodině, Osobní a rodinné finance

REKLAMA
Běžný účet

Pokračování dotazu č. 4840: Banka mi zaslala kopii Generální plné moci, kde je jakýsi podpis podobný mému (bude zkoumán grafologem), ale tato plná moc neplatí, protože tam není plná moc druhého disponenta. Takto mi to napsala banka ČSOB. Nejde jen o 35 000 Kč, ale i o další peníze, které jsem měla na pacientském účtu v Psychiatrické nemocnici, které také vybral. Dále je mi 75 let a tyto peníze jsem si ušetřila na stáří. Zde v Domově seniorů platím pobyt a stravu přes 10 000 Kč a můj starobní důchod je pod hranicí chudoby, měsíčně 9 000 Kč. Z kapesného, které je ze zákona 15%, u mě je to 1 300 Kč na měsíc, za to si musím hradit léky a hygienické potřeby. Můj příspěvek na bezmocnost musím odevzdávat do Domovu seniorů. Divím se že takové věci nevíte. Asi také nevíte, že mohu požádat soud o osvobození od soudních poplatků a bude mi přidělen advokát ex offo. Zřejmě jste dost solventní, že Vám 35 000 Kč nepřipadá za to se o ně soudit. To jste mne zklamal, zřejmě jste ještě moc mladý a nemáte úctu k penězům a ke stáří. Mimochodem jsem na vozíku, takže si již těžko mohu přivydělat. Příště se obrátím o radu na jinou právní instituci, zde u vás již ne.

Dobrý den,

pro výběr peněz z vkladní knížky stačí plná moc majitele (není třeba souhlas disponenta). Pokud Vám banka potvrdila, že peníze vydala chybně, požadujte po ní náhradu (pak přece Vy nemáte důvod žalovat bratrance - jestliže pochybila banka, ať Vám náhradu zaplatí ona). 

To není o neúctě ke stáří či penězům. Snažíme se Vám poskytnout dobrou radu, která Vám v životě pomůže (byť se Vám třeba nemusí líbit). Také bychom Vám mohli "mazat med kolem úst". Odešla byste třeba z naší poradny spokojenější - ale k čemu by Vám to bylo dobré?

Na Vás coby žalující straně je dokázat u soudu prohřešek druhému. Za co a koho byste žalovala? Banku za vydání peněz neoprávněné osobě? Bratrance za zneužití plné moci, falšování podpisu nebo zpronevěru vybraných peněz? To by chtělo si na vše sednout s právníkem, abyste žalobu podala správně (s nejvyšší šancí na úspěch). Soud Vám třeba pro první řízení soudní poplatky odpustí a poskytne bezplatnou právní pomoc. Jenže první řízení (po několika letech) nemusí dopadnout úspěšně (soud Vám morálně může dát za pravdu, ale řekne Vám, že žalobu byste musela sepsat jinak, požadovat jinou náhradu po někom jiném, dodat ještě zdravotní posudek o Vaší způsobilosti k právním úkonům atd. - a doporučí Vám se s rodinou raději domluvit). A pro druhé řízení (které poběží další roky) už Vám poplatky neodpustí. Bratranec se bude hájit, že peníze použil ve Váš prospěch (zaplatil Vám vystěhování bytu, koupil Vám ovoce či jinou péči - vymyslí cokoliv a opak se u částky 35 000 Kč prokazuje špatně). 

Je Vám 75 let. Stala se Vám křivda. Chcete se ale skutečně další roky soudit s rodinnou? Nebylo by jednodušší nad 35 000 Kč mávnout rukou a prožít zbytek života jinak a lépe? Každá zájmová aktivita či výlet bude určitě zajímavější než čas strávený s právníky, na soudech a ve stresu.

REKLAMA
Jak hodnotíte odpověď?

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Nejpopulárnější dotazy

Nedošlo k zaúčtování platby pojistného

18.5.2024 Banka

Pokračování dotazu č. 23528: Dobrý den, děkuji za rychlou a vstřícnou odpověď. Ale nesouhlasím s ní. Tedy alespoň z větší části. Jediné co si z ní vezmu, je že s trestním oznámením počkám ještě týden. I když už jsem na policii psal, nepodal jsem ještě trestní oznámení. Jestli je to opravdu chyba, tak tak fatální chybu do dvou týdnů určitě musí banka opravit, Jinak ať to rovnou zabalí. Výhrady k odpovědi: 1. Ten název vlákna, který jste mu dali je nesmysl. Protože kdyby jste můj dotaz přečetl pozorně, dozvěděl by jste se, že oni mi sumu pojistného strhli z běžného účtu. Jenom jaksi si tu strhnutou sumu nechali a nezaplatili pojistné. Což mně zařadilo mezi dlužníky. 2. Co je to za banku, která udělá chybu, co může klientům zničit život a není schopná ji minimálně 5 dní opravit. Kdo může takové bance věřit, že ho neokrade? 3. Ty banality co píšete o skóringu bank jsou hezké a jasné každému. To je takový front face. Ale proč tedy když je to takové dobromyslné, proč tedy banky odmítají zveřejnit své skóringové algoritmy? A hlavně zařazení do registrů? Ale to jsem odbočil. Na to nečekám odpověď. Já další půjčku ani nepotřebuji. Jenom jsem to používal jako kontrolu, že je s mým skóringem vše v pořádku. To chci vidět jak to ti břídilové v Air Bank (jestli opravdu jde o technickou chybu) zase dají do správného stavu. 4. Jestli opravdu jde o technickou chybu, proč se to stalo jenom u jednoho úvěru? Mám i jiný. A hlavně proč neodpovídají na moje dotazy položené přes jejich aplikaci a emailem? Jediné co jsem se dozvěděl je na infolince. Tam mi vysloveně lhali. Volal jsem jeden den. Operátorka mi papouškovala to co Vy - že jde o technickou chybu, o které vědí. Nic víc nebyla ochotná říct. Pak jsem volal druhý den. A jiná operátorka mi sprostě lhala. Zopakovala, že jde o technickou chybu a že oni vědí. Ale zřetelně sprostě lhala když říkala, že chyba vznikla dnes. Přitom já jsem dokazatelně věděl, že "chyba" trvá již minimálně druhý den. Proč lžou? Proč neodpovídají na dotazy? Co se děje ? Má Air Bank nějaké problémy a chce se zahojit na nepohodlných klientech? 5. Když jsem volal v čtvrtek před pátou. Jedna z ochotnějších operátorek mě chtěla propojit na lidi co to řeší. Ale nikdo tam již nebyl. Tak mají prý zásadní technický problém, a před pátou již nikdo nepracuje? To opravdu? To nevypadá na technický problém. Děkuji

PŘEJÍT NA NEJNOVĚJŠÍ DOTAZY

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Srovnáváme hypotéky od

© Banky.cz 2023, všechna práva vyhrazena