Banky.cz Bankovní poradna zdarma Platba #19586, Zadal jsem omylem špatně platbu

Zadal jsem omylem špatně platbu, Platba

REKLAMA
Běžný účet
25.10.2022 Platba

Dobrý den, už jednou jsem banku kontaktoval ohledně příkazu k úhradě. Zadal jsem zahraniční platbu k úhradě ve výši několika set tisíc eur a nevšiml jsem si, že jsem na svém korunovém účtu a ne devizovém. Příkaz jsem provedl večer a druhý den ráno jsem si všiml, že jsem to provedl špatně. Příkaz byl stále na účtu a byl nezpracován z důvodu nedostatku finančních prostředků na účtu což bylo logické, když příkaz byl na eura a vysokou částku. Proto jsem informoval banku, že jsem provedl omylem špatné zadání a chci příkaz zrušit a že je stále nezpracován z výše uvedeného důvodu. Pracovník banky mi sdělil, že příkaz není již možné zrušit, že byl zadán předchozí den. Přes mojí několikerou urgenci a prosbu o zrušení mi nebylo vyhověno. Bylo mi řečeno, že příkaz se zruší po 5 dnech sám. Toto vše se řešilo ráno v 8 hodin, ovšem v 17 hod. téhož dne mi na korunový účet připsali finance a příkaz se provedl. Proti tomuto jsem podal reklamaci ale banka si pořád trvá na svém, že žádnou chybu udělala a že si vlastně za všechno můžu sám, že jsem příkaz potvrdil. To já nepopírám, ale nikdo mi není schopen odpovědět, proč nešlo příkaz zrušit, když tam byl neprovedený celý následující den. To neexistuje žádný způsob jak může banka klientovi vyhovět? Děkuji za vaši odpověď a radu.

Dobrý den,

neznám detaily vašeho případu (o jakou šlo banku, jaké má daná banka pravidla pro rušení plateb, atd.), a tudíž Vám nejsem schopen říci, proč Vám banka nemohla vyhovět. Vy jste zadal chybně platbu, ta se neprovedla z důvodu nedostatku hotovosti na účtu a bylo Vám řečeno, že se platba automaticky zruší po 5 dnech. Problém byl v nečekané příchozí platbě, která Vám navýšila zůstatek na účtu a došlo tak k realizaci platby u které jste si původně myslel, že bude po 5 dnech zrušena. Obecně by mělo být možné platbu zrušit až do momentu zprocesování platby (nebo v případě platby v cizí měně do momentu směny korun za cizí měnu). 

REKLAMA
Jak hodnotíte odpověď?

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Nejpopulárnější dotazy

Nedošlo k zaúčtování platby pojistného

18.5.2024 Banka

Pokračování dotazu č. 23528: Dobrý den, děkuji za rychlou a vstřícnou odpověď. Ale nesouhlasím s ní. Tedy alespoň z větší části. Jediné co si z ní vezmu, je že s trestním oznámením počkám ještě týden. I když už jsem na policii psal, nepodal jsem ještě trestní oznámení. Jestli je to opravdu chyba, tak tak fatální chybu do dvou týdnů určitě musí banka opravit, Jinak ať to rovnou zabalí. Výhrady k odpovědi: 1. Ten název vlákna, který jste mu dali je nesmysl. Protože kdyby jste můj dotaz přečetl pozorně, dozvěděl by jste se, že oni mi sumu pojistného strhli z běžného účtu. Jenom jaksi si tu strhnutou sumu nechali a nezaplatili pojistné. Což mně zařadilo mezi dlužníky. 2. Co je to za banku, která udělá chybu, co může klientům zničit život a není schopná ji minimálně 5 dní opravit. Kdo může takové bance věřit, že ho neokrade? 3. Ty banality co píšete o skóringu bank jsou hezké a jasné každému. To je takový front face. Ale proč tedy když je to takové dobromyslné, proč tedy banky odmítají zveřejnit své skóringové algoritmy? A hlavně zařazení do registrů? Ale to jsem odbočil. Na to nečekám odpověď. Já další půjčku ani nepotřebuji. Jenom jsem to používal jako kontrolu, že je s mým skóringem vše v pořádku. To chci vidět jak to ti břídilové v Air Bank (jestli opravdu jde o technickou chybu) zase dají do správného stavu. 4. Jestli opravdu jde o technickou chybu, proč se to stalo jenom u jednoho úvěru? Mám i jiný. A hlavně proč neodpovídají na moje dotazy položené přes jejich aplikaci a emailem? Jediné co jsem se dozvěděl je na infolince. Tam mi vysloveně lhali. Volal jsem jeden den. Operátorka mi papouškovala to co Vy - že jde o technickou chybu, o které vědí. Nic víc nebyla ochotná říct. Pak jsem volal druhý den. A jiná operátorka mi sprostě lhala. Zopakovala, že jde o technickou chybu a že oni vědí. Ale zřetelně sprostě lhala když říkala, že chyba vznikla dnes. Přitom já jsem dokazatelně věděl, že "chyba" trvá již minimálně druhý den. Proč lžou? Proč neodpovídají na dotazy? Co se děje ? Má Air Bank nějaké problémy a chce se zahojit na nepohodlných klientech? 5. Když jsem volal v čtvrtek před pátou. Jedna z ochotnějších operátorek mě chtěla propojit na lidi co to řeší. Ale nikdo tam již nebyl. Tak mají prý zásadní technický problém, a před pátou již nikdo nepracuje? To opravdu? To nevypadá na technický problém. Děkuji

PŘEJÍT NA NEJNOVĚJŠÍ DOTAZY

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Srovnáváme hypotéky od

© Banky.cz 2023, všechna práva vyhrazena