Jak přestoupit k jiné bance bez trvalého bydliště a OP? A jak je zajištěna bezpečnost při převodu účtu online?

REKLAMA
Běžný účet
13.12.2019 Běžný účet

Dobrý den, vzhledem k dlouhodobému cestování (ne turistické, ale za duch. účelem a pomocí) jsem odhlášena z trvalého bydliště a OP je odevzdán. Užívám 2 pasy a řidičský průkaz, nejsem bezdomovec, ale prozatím nemám stabilní místo, pohybuji se, přesunu ji se. Ráda bych přestoupila k jiné bance s online účtem a online možnosti ovládání účtu, jako např. Air Bank či podobně, po nemile zkušenosti, kdy došlo k technické závadě simkarty, na kterou přijímám potvrzovací kódy a nešlo to na dálku nijak ošetřit, změnou tel. čísla či jinak. Při slabé wifi došlo i k zablokování účtu nebo i možná opomenutí hesla, spíš mi přišlo, že při změně hesla vlivem jiné klávesnice jsem zadala něco, prostě jsem se nemohla přihlásit, jak když se heslo zapomene. Nešlo to ošetřit ani plnou mocí pro někoho, kdo by pomohl. Daleko, mimo civilizaci tak trochu, bez možnosti uhradit letenku, končící vízum... atd atd... nebylo to vůbec příjemné. Narážím však na problém, že bez OP není možnost založení, ale ani převedení účtu stávajícího. Na chvíli zhotovení OP a zase odhlášení, nejen vyžaduje návrat do ČR, ale i mi přijde tak trochu obejíti. Je nějaká možnost či alternativa? Při hledání jsem zjistila, že nejsem sama, že je víc takových, co narazí na podobnou situaci. Dokonce jeden případ, že kvůli tomu ztratila možnost přepisu částky ze stavebního spoření, neboť to nešlo kvůli tomu ze zahraničí ošetřit, tak se s tím paní smířila, že ty peníze ztratí. Každá odpověď zatím byla, bohužel, musí být OP. Zkusím se ale ještě zeptat. A pak z bezpečnostních důvodů bych se ráda zeptala, při těchto převodech účtu online na dálku, kdy to nová banka za mne vše vyřídí, ověřuje banka či systém při zadání platnost dokladu nějak? Děkuji za ochotu a případnou odpověď.

Dobrý den,

u občanů ČR banky pro založení účtu vyžadují platný OP (u cizinců pas). Bez platného OP Vám tak běžný účet žádná česká banka nezaloží. Při zakládání účtu na dálku banky samozřejmě kontrolují doklady velmi pečlivě, určitě si nelze takto založit účet na neplatný OP.

REKLAMA
Jak hodnotíte odpověď?

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Nejpopulárnější dotazy

Nedošlo k zaúčtování platby pojistného

18.5.2024 Banka

Pokračování dotazu č. 23528: Dobrý den, děkuji za rychlou a vstřícnou odpověď. Ale nesouhlasím s ní. Tedy alespoň z větší části. Jediné co si z ní vezmu, je že s trestním oznámením počkám ještě týden. I když už jsem na policii psal, nepodal jsem ještě trestní oznámení. Jestli je to opravdu chyba, tak tak fatální chybu do dvou týdnů určitě musí banka opravit, Jinak ať to rovnou zabalí. Výhrady k odpovědi: 1. Ten název vlákna, který jste mu dali je nesmysl. Protože kdyby jste můj dotaz přečetl pozorně, dozvěděl by jste se, že oni mi sumu pojistného strhli z běžného účtu. Jenom jaksi si tu strhnutou sumu nechali a nezaplatili pojistné. Což mně zařadilo mezi dlužníky. 2. Co je to za banku, která udělá chybu, co může klientům zničit život a není schopná ji minimálně 5 dní opravit. Kdo může takové bance věřit, že ho neokrade? 3. Ty banality co píšete o skóringu bank jsou hezké a jasné každému. To je takový front face. Ale proč tedy když je to takové dobromyslné, proč tedy banky odmítají zveřejnit své skóringové algoritmy? A hlavně zařazení do registrů? Ale to jsem odbočil. Na to nečekám odpověď. Já další půjčku ani nepotřebuji. Jenom jsem to používal jako kontrolu, že je s mým skóringem vše v pořádku. To chci vidět jak to ti břídilové v Air Bank (jestli opravdu jde o technickou chybu) zase dají do správného stavu. 4. Jestli opravdu jde o technickou chybu, proč se to stalo jenom u jednoho úvěru? Mám i jiný. A hlavně proč neodpovídají na moje dotazy položené přes jejich aplikaci a emailem? Jediné co jsem se dozvěděl je na infolince. Tam mi vysloveně lhali. Volal jsem jeden den. Operátorka mi papouškovala to co Vy - že jde o technickou chybu, o které vědí. Nic víc nebyla ochotná říct. Pak jsem volal druhý den. A jiná operátorka mi sprostě lhala. Zopakovala, že jde o technickou chybu a že oni vědí. Ale zřetelně sprostě lhala když říkala, že chyba vznikla dnes. Přitom já jsem dokazatelně věděl, že "chyba" trvá již minimálně druhý den. Proč lžou? Proč neodpovídají na dotazy? Co se děje ? Má Air Bank nějaké problémy a chce se zahojit na nepohodlných klientech? 5. Když jsem volal v čtvrtek před pátou. Jedna z ochotnějších operátorek mě chtěla propojit na lidi co to řeší. Ale nikdo tam již nebyl. Tak mají prý zásadní technický problém, a před pátou již nikdo nepracuje? To opravdu? To nevypadá na technický problém. Děkuji

PŘEJÍT NA NEJNOVĚJŠÍ DOTAZY

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Srovnáváme hypotéky od

© Banky.cz 2023, všechna práva vyhrazena