Banky.cz Bankovní poradna zdarma Osobní a rodinné finance #4041, Závěť s úředně ověřeným podpisem

Závěť s úředně ověřeným podpisem, Osobní a rodinné finance

REKLAMA
Běžný účet

Mam u banky 2 bezne ucty, oba jsou napsany na moje jmeno. K jednomu z techto uctu ma dispozicni pravo i moje maminka, ktera je po mozkove mrtvici a tak je na tom s logickym uvazovanim trochu spatne, obcas zapomina, obcas je dezorientovana. Na tento ucet si maminka uklada penize a rekla mi, ze ji moje sestra dala podepsat nejaky "papir", na kterem bylo napsano jak se ma po smrti nasi maminky nalozit s jejimi penezi na tomto uctu. Maminka souhlasila ze bude ucet napsan na moje jmeno prave z techto duvodu, tedy proto, ze zrejme neverila moji sestre. Tento "papir" maminka podepsala s overenim podpisu se stejne overenym podpisem dalsi osoby, co by svedka, ze to maminka podepsala dobrovolne. Maminka mi o tom rekla proto, ze i kdyz toto podepsala "z vlastni a dobrovolne vule" jak bylo zrejme na dokladu napsano, poradne tomu neporozumela vzhledem k pocatecni demenci a dalsi den si to rozmyslela. Doklad samozrejme nema, nechala si ho moje sestra, aby ho mohla po smrti maminky pouzit. Prosim Vas tedy o informaci jak je to v tomto pripade - je mozne, aby dokument obstal nasledne u soudu (treba)? Ucet je napsan na moje jmeno, uklada tam penize maminka a sestra ma doklad, kde je s overenym podpisem napsano, ze maminka souhlasi s tim aby bylo po jeji smrti s penezi na tomto uctu nalozeno tak a tak (netusim co na papire bylo napsano) a jestli moji sestre bude umozneno jakkoliv manipulovat s temito penezi at ted nebo v budoucnu. Dekuji vam predem za odpoved a preji hezky den.

Dobrý den,

onen neznámý dokument (pravděpodobně to byla závěť) u soudu určitě obstojí, neboť má úředně ověřený podpis Vaší maminky a dokonce i svědka. Toto lze řešit sepsáním další závěti (ideálně u notáře), kterou lze anulovat závěť předchozí.

Zvažte, zda-li by nebylo lepší Vaší maminku nechat úředně zbavit svéprávnosti a soudem ji stanovit opatrovníka (třeba Vás). V současném stavu je totiž evidentně schopná podepsat komukoliv cokoliv a to je velmi nebezpečné. Takto ji podvodník může velmi snadno připravit o všechen majetek a ještě ji zadlužit. 

REKLAMA
Jak hodnotíte odpověď?

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Nejpopulárnější dotazy

Nedošlo k zaúčtování platby pojistného

18.5.2024 Banka

Pokračování dotazu č. 23528: Dobrý den, děkuji za rychlou a vstřícnou odpověď. Ale nesouhlasím s ní. Tedy alespoň z větší části. Jediné co si z ní vezmu, je že s trestním oznámením počkám ještě týden. I když už jsem na policii psal, nepodal jsem ještě trestní oznámení. Jestli je to opravdu chyba, tak tak fatální chybu do dvou týdnů určitě musí banka opravit, Jinak ať to rovnou zabalí. Výhrady k odpovědi: 1. Ten název vlákna, který jste mu dali je nesmysl. Protože kdyby jste můj dotaz přečetl pozorně, dozvěděl by jste se, že oni mi sumu pojistného strhli z běžného účtu. Jenom jaksi si tu strhnutou sumu nechali a nezaplatili pojistné. Což mně zařadilo mezi dlužníky. 2. Co je to za banku, která udělá chybu, co může klientům zničit život a není schopná ji minimálně 5 dní opravit. Kdo může takové bance věřit, že ho neokrade? 3. Ty banality co píšete o skóringu bank jsou hezké a jasné každému. To je takový front face. Ale proč tedy když je to takové dobromyslné, proč tedy banky odmítají zveřejnit své skóringové algoritmy? A hlavně zařazení do registrů? Ale to jsem odbočil. Na to nečekám odpověď. Já další půjčku ani nepotřebuji. Jenom jsem to používal jako kontrolu, že je s mým skóringem vše v pořádku. To chci vidět jak to ti břídilové v Air Bank (jestli opravdu jde o technickou chybu) zase dají do správného stavu. 4. Jestli opravdu jde o technickou chybu, proč se to stalo jenom u jednoho úvěru? Mám i jiný. A hlavně proč neodpovídají na moje dotazy položené přes jejich aplikaci a emailem? Jediné co jsem se dozvěděl je na infolince. Tam mi vysloveně lhali. Volal jsem jeden den. Operátorka mi papouškovala to co Vy - že jde o technickou chybu, o které vědí. Nic víc nebyla ochotná říct. Pak jsem volal druhý den. A jiná operátorka mi sprostě lhala. Zopakovala, že jde o technickou chybu a že oni vědí. Ale zřetelně sprostě lhala když říkala, že chyba vznikla dnes. Přitom já jsem dokazatelně věděl, že "chyba" trvá již minimálně druhý den. Proč lžou? Proč neodpovídají na dotazy? Co se děje ? Má Air Bank nějaké problémy a chce se zahojit na nepohodlných klientech? 5. Když jsem volal v čtvrtek před pátou. Jedna z ochotnějších operátorek mě chtěla propojit na lidi co to řeší. Ale nikdo tam již nebyl. Tak mají prý zásadní technický problém, a před pátou již nikdo nepracuje? To opravdu? To nevypadá na technický problém. Děkuji

PŘEJÍT NA NEJNOVĚJŠÍ DOTAZY

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Srovnáváme hypotéky od

© Banky.cz 2023, všechna práva vyhrazena