Zrušené směny a náhrada mzdy, Osobní a rodinné finance

REKLAMA
Běžný účet

Dobrý den, pracuji ve firmě, která nám v listopadu tohoto roku sdělila, že od 16.12. do 31.12. 2019 se nepracuje. Já mám tedy poslední směnu odpracovat 13.12. Firma nařídila zaměstnancům vybrat si zbytek dovolené, pokud ještě nějakou mají anebo podepsat neplacené volno anebo si zrušené směny nadpracovat v termínech: 27.,28.,29. a 30.12.2019 (podotýkám 31.12. se zase do práce nejde). Podle mého plánovaného harmonogramu směn na měsíc prosinec, mi připadá na den 30.12. směna. Tu bych eventuálně odpracoval. Jelikož jsem nastoupil v létě, dovolenou žádnou nemám. Dovolenou jsem čerpal (tu na kterou jsem měl nárok). Podle nich bych měl tedy odpracovat 7 směn. Myslím si, že na to firma nemá právo, neboť se jedná o překážku v práci ze strany zaměstnavatele. Neměla by firma hradit zrušené směny 80% ze mzdy? A vůbec bych si zrušené směny neměl nadpracovávat. Což je uvedeno v kolektivní smlouvě. Když bych měl eventuálně nárok na náhradu platu za zrušené směny a nemusel si je nahrazovat, jak bych měl vůči svému zaměstnavateli postupovat a jak se bránit? Nikdo nevěděl dopředu, že budu potřebovat na prosinec nějakou dovolenou. Díky

Dobrý den,

v případě překážek v práci na straně zaměstnavatele je zaměstnavatel povinen hradit zaměstnancům 60-80% průměrného výdělku (dle typu překážek). Firma může zaměstnancům dovolenou nařídit, ale samozřejmě pouze za předpokladu, kdy zaměstnancům ještě nevyčerpaná dovolená zbývá. Ve Vašem případě se tak jedná o překážku v práci na straně zaměstnavatele s nárokem na náhradu mzdy. Bránit se můžete podáním podnětu na Úřad práce nebo soudní cestou.

REKLAMA
Jak hodnotíte odpověď?

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Nejpopulárnější dotazy

Nedošlo k zaúčtování platby pojistného

18.5.2024 Banka

Pokračování dotazu č. 23528: Dobrý den, děkuji za rychlou a vstřícnou odpověď. Ale nesouhlasím s ní. Tedy alespoň z větší části. Jediné co si z ní vezmu, je že s trestním oznámením počkám ještě týden. I když už jsem na policii psal, nepodal jsem ještě trestní oznámení. Jestli je to opravdu chyba, tak tak fatální chybu do dvou týdnů určitě musí banka opravit, Jinak ať to rovnou zabalí. Výhrady k odpovědi: 1. Ten název vlákna, který jste mu dali je nesmysl. Protože kdyby jste můj dotaz přečetl pozorně, dozvěděl by jste se, že oni mi sumu pojistného strhli z běžného účtu. Jenom jaksi si tu strhnutou sumu nechali a nezaplatili pojistné. Což mně zařadilo mezi dlužníky. 2. Co je to za banku, která udělá chybu, co může klientům zničit život a není schopná ji minimálně 5 dní opravit. Kdo může takové bance věřit, že ho neokrade? 3. Ty banality co píšete o skóringu bank jsou hezké a jasné každému. To je takový front face. Ale proč tedy když je to takové dobromyslné, proč tedy banky odmítají zveřejnit své skóringové algoritmy? A hlavně zařazení do registrů? Ale to jsem odbočil. Na to nečekám odpověď. Já další půjčku ani nepotřebuji. Jenom jsem to používal jako kontrolu, že je s mým skóringem vše v pořádku. To chci vidět jak to ti břídilové v Air Bank (jestli opravdu jde o technickou chybu) zase dají do správného stavu. 4. Jestli opravdu jde o technickou chybu, proč se to stalo jenom u jednoho úvěru? Mám i jiný. A hlavně proč neodpovídají na moje dotazy položené přes jejich aplikaci a emailem? Jediné co jsem se dozvěděl je na infolince. Tam mi vysloveně lhali. Volal jsem jeden den. Operátorka mi papouškovala to co Vy - že jde o technickou chybu, o které vědí. Nic víc nebyla ochotná říct. Pak jsem volal druhý den. A jiná operátorka mi sprostě lhala. Zopakovala, že jde o technickou chybu a že oni vědí. Ale zřetelně sprostě lhala když říkala, že chyba vznikla dnes. Přitom já jsem dokazatelně věděl, že "chyba" trvá již minimálně druhý den. Proč lžou? Proč neodpovídají na dotazy? Co se děje ? Má Air Bank nějaké problémy a chce se zahojit na nepohodlných klientech? 5. Když jsem volal v čtvrtek před pátou. Jedna z ochotnějších operátorek mě chtěla propojit na lidi co to řeší. Ale nikdo tam již nebyl. Tak mají prý zásadní technický problém, a před pátou již nikdo nepracuje? To opravdu? To nevypadá na technický problém. Děkuji

PŘEJÍT NA NEJNOVĚJŠÍ DOTAZY

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Srovnáváme hypotéky od

© Banky.cz 2023, všechna práva vyhrazena