Dobry den, chtela jsem se zeptat, pritel je v insolvenci, ktera mu konci v breznu 2024. V praci dostal zhruba pred mesicem vypoved, insolvecni spravkyni to oznamil. Dostal odstupne od firmy a je momentalne na uradu prace. Dnes mu spravkyne napsala, ze za kveten neprisla splatka, at ji zavola a vysvetli proc. Pritel ma strach, ze by mu tu insolvenci mohli zrusit. Splatku ma deset tisic mesicne. Je mozne splatku snizit po dobu co bude na uradu prace, kdyz ted pobira jen 16 700 Kc? Jsme v podnajmu, kde platime 20 000 Kc a momentalne je to pro nas dost slozita situace. Praci si pritel samozrejme intenzivne hleda, byl i v ruznych firmach, ale zatim bezvysledne. Prosim poradte nam. Dekuji
Dobrý den, měla jsem půjčku u Raiffeissenbank a k doplacení chyběla částka 68 000 Kč. Chtěla jsem se s bankou dohodnout, ale bez úspěchu. Můj dluh byl odprodán agentuře a teď chtejí místo 68 000 Kč cca 170 000 Kč. Jak mám prosím postupovat? Přece není možné takové navýšení. Děkuji
Dobrý den, budu dlouhodobě (rok) pobývat v Austrálii a založila jsem si u KB devizový účet v AUD, ale prý mi k němu nemůžou vystavit kartu. Existuje v ČR banka, která by tohle uměla? Nebo budu muset založit nový účet v Austrálii a peníze tam převést? Děkuji
Dobrý den, po pouhém telefonním dotazu u RB (původně jsem byla klient Equa bank) na předčasné splacení úvěru mi zbylou částku banka samovolně strhla z účtu a úvěr byl tedy splacen. Navíc mi byl stržen i poplatek za předčasné splacení. Přitom mi operátor při dotazu ohledně splacení a případném poplatku za splacení výslovně sdělil a ověřil si v mé smlouvě, že předčasné splacení bude zadarmo. Úvěr jsem chtěla splatit z jiného účtu, než u RB. Přitom ode mne nedostali příkaz k úhradě ani pokyn po telefonu. Toto jednání a skutečnost jsem reklamovala, kdy výsledek reklamace po vyslechnutí nahraného telefonátu s mým dotazem je, že pravda je na mé straně a peníze mi vrátí na účet. Výsledek jsem obdržela minulý týden a svoje peníze stále na účet nebyly převedeny. Ve výsledku mých necelých 200 000 Kč lítá někde v luftě. Mám tedy dva dotazy: 1) Jak může vůbec dojít k tak absurdní situaci? 2) Mohu žádat kompenzaci za pochybení? Vždyť banky si za každou maličkost účtují poplatky, penále apod. Děkuji za odpověď.
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.