Banky.cz Bankovní poradna zdarma #1013, Dotaz v bankovní poradně

Jak přerušit stavební spoření pro děti a začít až budou mít vlastní prostředky?

REKLAMA
30.9.2013

Dobrý den,mám u vás stavební spoření pro děti již sedmý rok. Cílová částka je 100000,- naspořeno je cca 60000,- .Děti jsou již dospělé, ale ještě nevydělávají. Chci se zeptat, zda je možné přerušit spoření a začít, až budou mít svoje prostředky, nebo je lepší smlouvu ukončit a znovu si ji založit. Děkuji za odpověď.

Dobrý den,

nejsme Vaše stavební spořitelna, ale pouze bankovně poradenský portál. Vaše současná smlouva má tu výhodu, že pro ni již uplynula povinná vazací lhůta 6 let, tedy je možné ji kdykoliv ukončit bez ztráty státní podpory (ať už částka byla dospořena či nikoliv). Novou smlouvu by nebylo možné bez ztráty státní podpory prvních 6 let ukončit a ještě by bylo nutné zaplatit poplatek za sjednání nové smlouvy (obvykle 1% z cílové částky).

Nevýhodou je, že za současnou smlouvu ročně platíte na poplatcích 300-400 Kč, ať už spoříte či nikoliv. Zvažte tedy, co je pro Vás výhodnější: platit ročně poplatky nebo mít možnost smlouvu kdykoliv zrušit a neplatit poplatek za sjednání nové smlouvy. Ideální by bylo dospělé děti přimět ke spoření byť i z brigády např. při studiu, což podporuje dobré návyky (odpovědnost, spořivost) a své úspory při startu do života jako když najdou.

REKLAMA
Jak hodnotíte odpověď?

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Nejpopulárnější dotazy

Kupující chce poslat peníze přes moneygram

27.4.2024 Podvod

Dobrý den, mám dotaz. Bude to delší, tak se omlouvám, ale zkrátím to. Prodávám kroj a s pánem který reagoval na můj inzerát, budeme mu říkat pan X, jsme se domluvili na platbě přes PayPal, který jsem si k vůli tomu založila. Pánovi jsem předala veškeré informace k platbě a adresu. Jasně bylo domluveno, jakmile mi přijde platba za kroj 12 000 Kč, tak zabalím krabici a pán X si zajistí přepravu, čili odvoz. Přišel mi email od PayPal, že proběhla platba, tedy z účtu pana X byla stržena částka 15 400 Kč. 12 000 Kč za kroj a 3 400 Kč za přepravu, které se ale připíší na můj PayPal  až po té, co zaplatím přepravní společnosti 3 400 Kč a pošlu potvrzení PayPalu. O platbě za přepravu předem nebyla ani zmínka. Po té jsem kontaktovala přepravní společnost, která mi sdělila, že takovou objednávku s těmito údaji a adresou nemají zaznamenanou a mám to řešit s PayPal. Psala jsem tedy na podporu PayPal a ti mi sdělili, že je to v pořádku a že mám zaplatit 3 400 Kč přes nějaký moneygram, aby se celá částka uvolnila na můj účet. Abych to tedy shrnula, podle všeho tedy z účtu pana X byly peníze strženy a peníze ale nedorazily na můj účet. Nevím co mám dělat. Transakce je prý nevratná a já myslím že jde o podvod. Pán se se mnou hádá a vyhrožuje a tvrdí, že ho chci podvést. Jenže to samé si myslím já. Poradíte mi prosím, co mám dělat tedy?

PŘEJÍT NA NEJNOVĚJŠÍ DOTAZY

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Srovnáváme hypotéky od

© Banky.cz 2023, všechna práva vyhrazena