Banky.cz Bankovní poradna zdarma #1323, Dotaz v bankovní poradně

Jak se odvolat proti poplatku za předčasné splacení překlenovacího úvěru ze stavebního spoření od Wüstenrot?

REKLAMA
3.4.2014

Dobrý den, chtěla bych se zeptat na další postup, když jsme měli překlenovací úvěr ze stavebního spoření od Wüstenrot -stavební spořitelny. Nakonec jsme nuceni prodat byt a žádali jsme po bance vyčíslení. Platíme pravidelně již 3roky a nyní nám vyměřili ze 500tis. úvěru poplatek za předčasné splacení 100.000,- Kč. Je možné se někde vůči tomuto poplatku odvolat?Když tak kde? Děkuji za odpověď

Dobrý den,

doplatek 100 000 Kč z celkového úvěru 500 000 Kč je poměrně nestandardní. Solidní banky umožňují za určitých podmínek předčasné splacení zdarma či si účtují max jednotky procent, ne 20% jako v tomto případě. 

Bohužel s tímto mnoho udělat nyní již nelze, neb jste svým podpisem smlouvy o úvěru stvrdili dobrovolně svůj souhlas i s tímto poplatkem, byť je poplatek nadprůměrně vysoký. Berete-li si od kohokoliv úvěr, je zcela nezbytné před podpisem smlouvy důkladně prostudovat podmínky úvěru, zejména:

  • jak je určena úroková sazba a jak se bude vyvíjet
  • veškeré poplatky s úvěrem spojené (za sjednání produktu a za jeho vedení)
  • za jakých podmínek je možné úvěr předčasně splatit

Bez znalosti těchto tří základních informací není možné se k úvěru zavázat.

Petr JermářBanky.cz

REKLAMA
Jak hodnotíte odpověď?

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Nejpopulárnější dotazy

Kupující chce poslat peníze přes moneygram

27.4.2024 Podvod

Dobrý den, mám dotaz. Bude to delší, tak se omlouvám, ale zkrátím to. Prodávám kroj a s pánem který reagoval na můj inzerát, budeme mu říkat pan X, jsme se domluvili na platbě přes PayPal, který jsem si k vůli tomu založila. Pánovi jsem předala veškeré informace k platbě a adresu. Jasně bylo domluveno, jakmile mi přijde platba za kroj 12 000 Kč, tak zabalím krabici a pán X si zajistí přepravu, čili odvoz. Přišel mi email od PayPal, že proběhla platba, tedy z účtu pana X byla stržena částka 15 400 Kč. 12 000 Kč za kroj a 3 400 Kč za přepravu, které se ale připíší na můj PayPal  až po té, co zaplatím přepravní společnosti 3 400 Kč a pošlu potvrzení PayPalu. O platbě za přepravu předem nebyla ani zmínka. Po té jsem kontaktovala přepravní společnost, která mi sdělila, že takovou objednávku s těmito údaji a adresou nemají zaznamenanou a mám to řešit s PayPal. Psala jsem tedy na podporu PayPal a ti mi sdělili, že je to v pořádku a že mám zaplatit 3 400 Kč přes nějaký moneygram, aby se celá částka uvolnila na můj účet. Abych to tedy shrnula, podle všeho tedy z účtu pana X byly peníze strženy a peníze ale nedorazily na můj účet. Nevím co mám dělat. Transakce je prý nevratná a já myslím že jde o podvod. Pán se se mnou hádá a vyhrožuje a tvrdí, že ho chci podvést. Jenže to samé si myslím já. Poradíte mi prosím, co mám dělat tedy?

PŘEJÍT NA NEJNOVĚJŠÍ DOTAZY

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Srovnáváme hypotéky od

© Banky.cz 2023, všechna práva vyhrazena