Banky.cz Bankovní poradna zdarma #20, Dotaz v bankovní poradně

Jak nejlépe uložit peníze pro případné onemocnění ve stáří?

REKLAMA
30.1.2012

Dobrý večer pane Jermář, jsem vdova důchodkyně a s ohledem na své stáří bych si potřebovala uložit či ukládat co nejvýhodněji pro případné onemocnění. A tak nevím, co by bylo vhodnější. Zda každý měsíc nějakou částku ukládat, či uložit naráz celou možnou částku. Děkuji. Musilová Růžena

Dobrý večer paní Růženo,

pakliže máte doma peníze lidově řečeno ve slamníku, doporučuji tuto částku uložit do banky celou a to co nejdříve. Nejde jen o úrok, o který se připravujete, ale hlavně o riziko krádeže, kterému předejdete. Pravidelně pak můžete své úspory v bance navyšovat o další ušetřené peníze, ale nevidím žádnou výhodu v postupném ukládání již nyní naspořené částky ležící doma.

S doporučení konkrétní banky/záložny a produktu to bude záležet především na Vašem místě bydliště, resp. na možnosti si celé spoření řídit online u banky z druhé strany republiky. Dle výše částky pak buď zřídit pouze jeden účet s přiměřenou výpovědní lhůtou (1-3 měsíce, úrok cca. 2,5%) nebo pořídit účty dva, jeden s dlouhodobou výpovědí (6-12 měsíců, úrok 3-3,5%) a druhý pro běžnější užívání s kratším termínem (1 měsíc, úrok 1,5-2,5%).

REKLAMA
Jak hodnotíte odpověď?

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Nejpopulárnější dotazy

Kupující chce poslat peníze přes moneygram

27.4.2024 Podvod

Dobrý den, mám dotaz. Bude to delší, tak se omlouvám, ale zkrátím to. Prodávám kroj a s pánem který reagoval na můj inzerát, budeme mu říkat pan X, jsme se domluvili na platbě přes PayPal, který jsem si k vůli tomu založila. Pánovi jsem předala veškeré informace k platbě a adresu. Jasně bylo domluveno, jakmile mi přijde platba za kroj 12 000 Kč, tak zabalím krabici a pán X si zajistí přepravu, čili odvoz. Přišel mi email od PayPal, že proběhla platba, tedy z účtu pana X byla stržena částka 15 400 Kč. 12 000 Kč za kroj a 3 400 Kč za přepravu, které se ale připíší na můj PayPal  až po té, co zaplatím přepravní společnosti 3 400 Kč a pošlu potvrzení PayPalu. O platbě za přepravu předem nebyla ani zmínka. Po té jsem kontaktovala přepravní společnost, která mi sdělila, že takovou objednávku s těmito údaji a adresou nemají zaznamenanou a mám to řešit s PayPal. Psala jsem tedy na podporu PayPal a ti mi sdělili, že je to v pořádku a že mám zaplatit 3 400 Kč přes nějaký moneygram, aby se celá částka uvolnila na můj účet. Abych to tedy shrnula, podle všeho tedy z účtu pana X byly peníze strženy a peníze ale nedorazily na můj účet. Nevím co mám dělat. Transakce je prý nevratná a já myslím že jde o podvod. Pán se se mnou hádá a vyhrožuje a tvrdí, že ho chci podvést. Jenže to samé si myslím já. Poradíte mi prosím, co mám dělat tedy?

PŘEJÍT NA NEJNOVĚJŠÍ DOTAZY

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Srovnáváme hypotéky od

© Banky.cz 2023, všechna práva vyhrazena