Banky.cz Bankovní poradna zdarma Spoření #2438, Vkladní knížka od Poštovní spořitelny

Vkladní knížka od Poštovní spořitelny, Spoření

REKLAMA
Stavební spoření s bonusem 8 500 Kč
21.1.2016 Spoření

Vkladní knížka - u Poštovní spořitelny, uložená částka cca 850 tisíc Kč, výpovědní lhůta 0. Kolik činil úrok za rok 2015 (12 měsíců)? Děkuji za odpověď. Obdržel jsem úrokovou poukázku na 71.- Kč (zhruba desetina z předchozích let).

Dobrý den,

Vy musíte být z bohatého kraje, že necháváte peníze ležet ladem - Poštovní spořitelna úročí Vaši vkladní knížku úrokem přesně 0,01%. Vkladní knížky jsou dnes již dávno passé - všechny banky je už před lety začaly úročit zcela zanedbatelně a nezrušily je úplně jen proto, že spousta lidí jim tam ty peníze je schopná z neznalosti situace či neochoty změny nechat i za oněch 0,01%.

Obecně je dnes na trhu přebytek peněz, více lidí chce spořit a méně si půjčovat - což je pozitivní, ale má to neblahé důsledky pro spořící úrokové sazby. Přesto lze na spořícím účtu bez výpovědní lhůty dosáhnout úroku 1-1,5% a na termínovaném vkladu na 1 rok 2%, což znamená čistého na úrocích ročně zhruba 7 200 - 14 400 Kč. Doporučuji proto zvážit změnu banky.

REKLAMA
Jak hodnotíte odpověď?

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Nejpopulárnější dotazy

Kupující chce poslat peníze přes moneygram

27.4.2024 Podvod

Dobrý den, mám dotaz. Bude to delší, tak se omlouvám, ale zkrátím to. Prodávám kroj a s pánem který reagoval na můj inzerát, budeme mu říkat pan X, jsme se domluvili na platbě přes PayPal, který jsem si k vůli tomu založila. Pánovi jsem předala veškeré informace k platbě a adresu. Jasně bylo domluveno, jakmile mi přijde platba za kroj 12 000 Kč, tak zabalím krabici a pán X si zajistí přepravu, čili odvoz. Přišel mi email od PayPal, že proběhla platba, tedy z účtu pana X byla stržena částka 15 400 Kč. 12 000 Kč za kroj a 3 400 Kč za přepravu, které se ale připíší na můj PayPal  až po té, co zaplatím přepravní společnosti 3 400 Kč a pošlu potvrzení PayPalu. O platbě za přepravu předem nebyla ani zmínka. Po té jsem kontaktovala přepravní společnost, která mi sdělila, že takovou objednávku s těmito údaji a adresou nemají zaznamenanou a mám to řešit s PayPal. Psala jsem tedy na podporu PayPal a ti mi sdělili, že je to v pořádku a že mám zaplatit 3 400 Kč přes nějaký moneygram, aby se celá částka uvolnila na můj účet. Abych to tedy shrnula, podle všeho tedy z účtu pana X byly peníze strženy a peníze ale nedorazily na můj účet. Nevím co mám dělat. Transakce je prý nevratná a já myslím že jde o podvod. Pán se se mnou hádá a vyhrožuje a tvrdí, že ho chci podvést. Jenže to samé si myslím já. Poradíte mi prosím, co mám dělat tedy?

PŘEJÍT NA NEJNOVĚJŠÍ DOTAZY

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Srovnáváme hypotéky od

© Banky.cz 2023, všechna práva vyhrazena