Banky.cz Bankovní poradna zdarma Spoření #2485, Nárok na státní podporu

Nárok na státní podporu, Spoření

REKLAMA
Stavební spoření s bonusem 8 500 Kč
5.2.2016 Spoření

Pokracovani dotazu č. 2423: Dobry den, stale mam problem s Raiffeisen stav. sporitelnou. Mela jsem stav. sporeni (zalozene v dubnu 1999), v roce 2007 jsem se odstehovala do zahranici a ukoncila trvaly pobyt v CR. V rijnu 2015 mi Raiffesen zrusila ucet a odmita vyplatit statni podporu za dobu, kdy jsem trvaly pobyt v CR mela. Odvolavaji se na toto: Zákon o stavebním spoření stanovuje v §4 odst. podmínku, že státní podpora náleží účastníkovi stavebního spoření, pokud je účastník stavebního spoření fyzická osoba s trvalým pobytem na území České republiky a rodným číslem přiděleným příslušným orgánem České republiky, a to po celou dobu trvání smluvního vztahu. Postupuje Raiffeisen spravne? Nekolikrat jsem si stezovala, ale nikam to nevede... Mam s nimi jen problemy (napr. pisemne vyjadreni ke stiznosti bylo zaslano na nespravnou zahranicni adresu i presto, ze o spravne adrese jsem je informovala, me dotazy zaslane e-mailem jsou ignorovany apod.). Takze potrebuji jednoznacnou odpoved, kdo ma pravdu? Mam narok na statni podporu za dobu trvani trvaleho pobytu nebo ne? Dekuji.

Dobrý den,

z níže uvedeného paragrafu zákona o stavebním spoření jasně plyne, že stačí být občanem ČR.

§ 4 Účastník stavebního spoření

(1) Účastníkem stavebního spoření (dále jen „účastník“) může být fyzická nebo právnická osoba.

(2) Státní podporu může získat

  • občan České republiky
  • občan Evropské unie, kterému byl vydán průkaz nebo potvrzení o pobytu na území České republiky 5) a přiděleno rodné číslo příslušným orgánem České republiky
  • fyzická osoba s trvalým pobytem na území České republiky a rodným číslem přiděleným příslušným orgánem České republiky

(3) Nárok na státní podporu za příslušný kalendářní rok vzniká tehdy, pokud účastník splňoval alespoň jednu z podmínek podle odstavce 2 po celý kalendářní rok, není-li v tomto zákoně stanoveno jinak. V kalendářním roce, v jehož průběhu doba spoření začíná nebo končí, postačí, když účastník splňoval alespoň jednu z podmínek podle odstavce 2 po dobu trvání doby spoření v dotčeném roce.

REKLAMA
Jak hodnotíte odpověď?

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Nejpopulárnější dotazy

Kupující chce poslat peníze přes moneygram

27.4.2024 Podvod

Dobrý den, mám dotaz. Bude to delší, tak se omlouvám, ale zkrátím to. Prodávám kroj a s pánem který reagoval na můj inzerát, budeme mu říkat pan X, jsme se domluvili na platbě přes PayPal, který jsem si k vůli tomu založila. Pánovi jsem předala veškeré informace k platbě a adresu. Jasně bylo domluveno, jakmile mi přijde platba za kroj 12 000 Kč, tak zabalím krabici a pán X si zajistí přepravu, čili odvoz. Přišel mi email od PayPal, že proběhla platba, tedy z účtu pana X byla stržena částka 15 400 Kč. 12 000 Kč za kroj a 3 400 Kč za přepravu, které se ale připíší na můj PayPal  až po té, co zaplatím přepravní společnosti 3 400 Kč a pošlu potvrzení PayPalu. O platbě za přepravu předem nebyla ani zmínka. Po té jsem kontaktovala přepravní společnost, která mi sdělila, že takovou objednávku s těmito údaji a adresou nemají zaznamenanou a mám to řešit s PayPal. Psala jsem tedy na podporu PayPal a ti mi sdělili, že je to v pořádku a že mám zaplatit 3 400 Kč přes nějaký moneygram, aby se celá částka uvolnila na můj účet. Abych to tedy shrnula, podle všeho tedy z účtu pana X byly peníze strženy a peníze ale nedorazily na můj účet. Nevím co mám dělat. Transakce je prý nevratná a já myslím že jde o podvod. Pán se se mnou hádá a vyhrožuje a tvrdí, že ho chci podvést. Jenže to samé si myslím já. Poradíte mi prosím, co mám dělat tedy?

PŘEJÍT NA NEJNOVĚJŠÍ DOTAZY

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Srovnáváme hypotéky od

© Banky.cz 2023, všechna práva vyhrazena