Ako vybrať banku pre bežný účet pri presťahovaní do ČR a čo robiť s peniazmi zo SR?

REKLAMA
Běžný účet
24.3.2016 Běžný účet

Dobrý deň, čoskoro sa presťahujeme s manželom zo SR do ČR, poraďte nám akú banku vybrať pre bežný účet, na ktorý bude prichádzať pravidelne manželov dôchodok a tiež ešte potrebujeme dostať zo SR cca 30 000 EUR ako je to s kurzom, alebo je lepšie priniesť hotovosť so sebou a zmeniť ju v zmenárni? Ja som za Equa Bank, ale manžel tomu nie je naklonený. Je lepšie mať spoločný účet s dipozičným právom alebo každý zvlášť? Ďakujem za skorú odpoveď

Dobrý den,

Equa bank doporučuji - bezkonkurenčně nejlepší nabídka na tuzemském trhu pro vedení běžného účtu a tuzemský platební styk (mají i velmi slušné spoření). Jedinou slabinu vidím v mezinárodním platebním styku - příchozí SEPA platby (EUR platby ze Slovenska) jsou za 9 Kč - to by ještě šlo, ale odchozí platby za 99 Kč - to už je moc. Tedy pro tuzemský platební styk volte Equa a pakliže budete často platit do zahraničí/přijímat platby ze zahraničí, volte Air Bank (25 Kč příchozí/odchozí SEPA platba) nebo Fio banku (platební styk se SR kompletně zdarma). 

Kurzy mají všechny tři výše zmíněné banky srovnatelné a dobré (lepší než větší banky a mnohem lepší než mBank a podobné). Ale v dobré směnárně byste dostala ještě lepší kurz (exchange.cz - zejména VIP kurz při větší výměně). Nevýhodou je, že tu hotovost tam musíte donést, pak odnést, pak vložit na účet (to je všechno bezplatné, ale chodit po Praze s hotovostí 30 000 EUR není rozumné - tedy spíše měnit po menších částkách, cca po 5 000 EUR). 

Společný účet s dispozičním právem není dobré řešení - když by se nedejbože něco jednomu z vás dvou stalo, druhý se k penězům nedostane (notář musí účet zablokovat do vyřešení dědického řízení). Rozhodně je lepší mít účty dva.

Můžete to udělat třeba takto - Vy si zřiďte účet u Equa (kde na rozdíl od Fio budete mít neomezené výběry z bankomatů všech bank) a manžel nechť si zřídí účet u Fio (kde bude mít zdarma platební styk ČR-SR pro příchozí důchody). 

REKLAMA
Jak hodnotíte odpověď?

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Nejpopulárnější dotazy

Kupující chce poslat peníze přes moneygram

27.4.2024 Podvod

Dobrý den, mám dotaz. Bude to delší, tak se omlouvám, ale zkrátím to. Prodávám kroj a s pánem který reagoval na můj inzerát, budeme mu říkat pan X, jsme se domluvili na platbě přes PayPal, který jsem si k vůli tomu založila. Pánovi jsem předala veškeré informace k platbě a adresu. Jasně bylo domluveno, jakmile mi přijde platba za kroj 12 000 Kč, tak zabalím krabici a pán X si zajistí přepravu, čili odvoz. Přišel mi email od PayPal, že proběhla platba, tedy z účtu pana X byla stržena částka 15 400 Kč. 12 000 Kč za kroj a 3 400 Kč za přepravu, které se ale připíší na můj PayPal  až po té, co zaplatím přepravní společnosti 3 400 Kč a pošlu potvrzení PayPalu. O platbě za přepravu předem nebyla ani zmínka. Po té jsem kontaktovala přepravní společnost, která mi sdělila, že takovou objednávku s těmito údaji a adresou nemají zaznamenanou a mám to řešit s PayPal. Psala jsem tedy na podporu PayPal a ti mi sdělili, že je to v pořádku a že mám zaplatit 3 400 Kč přes nějaký moneygram, aby se celá částka uvolnila na můj účet. Abych to tedy shrnula, podle všeho tedy z účtu pana X byly peníze strženy a peníze ale nedorazily na můj účet. Nevím co mám dělat. Transakce je prý nevratná a já myslím že jde o podvod. Pán se se mnou hádá a vyhrožuje a tvrdí, že ho chci podvést. Jenže to samé si myslím já. Poradíte mi prosím, co mám dělat tedy?

PŘEJÍT NA NEJNOVĚJŠÍ DOTAZY

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Srovnáváme hypotéky od

© Banky.cz 2023, všechna práva vyhrazena