dobrý den. jsem klientem jedné banky již 25 let, nikdy jsem neměl úvěr, nikdy jsem se nedostal na účtu do mínusu, nikdy jsem neměl s bankou žádný konflikt, nikdy jsem nebyl trestán, na mém účtu je pohyb v řádech desítek až stovek tisíc měsíčně - bonitní klient ze zcela legálních zdrojů (výplata, inkaso elektřiny aj.běžné věci), nejsem členem žádné politické strany... historicky bonitní a nekonfliktní klient bez závazku k bance a komukoliv, ctihodný občan. přesto mi banka bez udání důvodu najednou vypověděla poskytování služeb, zrušila účet a odmítla zřídit jiný. Naprosto nepochopitelné a skandální chování banky. Důvody tohoto kroku mi odmítla sdělit, nijak se mnou banka nejednala, pouze zaslala písemnou výpověď 2 měsíční. Je nějaká cesta jak zjistit proč se tak stalo? děkuji Adriana P.
Dobrý den,
pokud Vám banka důvod nesdělí, není jiné cesty, jak se toho dopátrat. Osobně tomuto přístupu banky také příliš nerozumím, neboť o dobré klienty se bankovní domy dnes spíše perou, než aby se jich dobrovolně vzdávaly.
Berme to pozitivně jako příležitost ke změně banky, kdy třeba získáte ještě lepší podmínky. U jaké banky jste byla doposud? Před 25 roky většina současných bank ještě neexistovala, takže tipuji ČS, kde se za běžný účet platí a ne málo. Doporučuji Equa bank - běžný účet zcela zdarma (včetně neomezených výběrů z bankomatů všech bank) a bez jakýchkoliv podmínek. Navíc velmi slušně úročené spoření do 200 000 Kč.
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.
Dobrý den, podepsala jsem dvakrát růžový papír. Pracovala jsem ve společnosti A do 14. února a růžový papír jsem podepsala v lednu. Pak 20. Února jsem nastoupila do společnosti B a podepsala jsem 28.02 . A v společnosti B již nepracuji. Jak tento problém vyřešit? Mám to oznámit společnosti B? Budu muset zaplatit pokutu? Děkuji
Dobrý den, náhle zemřel otec mého nezletilého syna. Vlastnil několik nemovitostí, z nichž tři jsou na hypotéku. Chtěla bych se tedy zeptat, jak se postupuje dál v takové situaci. Náš společný syn je jeho jediné dítě. Je mu teprve 7 let. Se zemřelým jsme nebyli manželé a ani už spolu nějakou dobu nežijeme. Proto bych ráda věděla, jestli jako synův opatrovník budu muset hypotéky dál platit, aby o dědictví nepřišel. Jestli měl bývalý partner nějakou pojistku nevím. Děkuji za radu.
Dobrý den, na mém účtu je exekuce a otec nezletilé posílá výživné a invalidní důchod. Asi 5krát to odešlo do banky, což je prokazatelné, z jakých účtů. A i rozsudek na výživné. V bance prý vše řešili s exekutorem, ale neúspěšně. Ani chráněny účet nelze, není na co? (nezabavitelná částka). Dnes už obě částky činí cca 140 000 Kč. Teď jsem v insolvenci, ani banka ani exe. Ani neřeknou kde. Někde v tomto trojlístek létá 140 tis., na které máme s dcerou právo a nikdo nic. Vše je doloženo a peníze zdržují, nemají právo.
Dobrý den, mám dotaz. Bude to delší, tak se omlouvám, ale zkrátím to. Prodávám kroj a s pánem který reagoval na můj inzerát, budeme mu říkat pan X, jsme se domluvili na platbě přes PayPal, který jsem si k vůli tomu založila. Pánovi jsem předala veškeré informace k platbě a adresu. Jasně bylo domluveno, jakmile mi přijde platba za kroj 12 000 Kč, tak zabalím krabici a pán X si zajistí přepravu, čili odvoz. Přišel mi email od PayPal, že proběhla platba, tedy z účtu pana X byla stržena částka 15 400 Kč. 12 000 Kč za kroj a 3 400 Kč za přepravu, které se ale připíší na můj PayPal až po té, co zaplatím přepravní společnosti 3 400 Kč a pošlu potvrzení PayPalu. O platbě za přepravu předem nebyla ani zmínka. Po té jsem kontaktovala přepravní společnost, která mi sdělila, že takovou objednávku s těmito údaji a adresou nemají zaznamenanou a mám to řešit s PayPal. Psala jsem tedy na podporu PayPal a ti mi sdělili, že je to v pořádku a že mám zaplatit 3 400 Kč přes nějaký moneygram, aby se celá částka uvolnila na můj účet. Abych to tedy shrnula, podle všeho tedy z účtu pana X byly peníze strženy a peníze ale nedorazily na můj účet. Nevím co mám dělat. Transakce je prý nevratná a já myslím že jde o podvod. Pán se se mnou hádá a vyhrožuje a tvrdí, že ho chci podvést. Jenže to samé si myslím já. Poradíte mi prosím, co mám dělat tedy?
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.
Pojistka na blbost. Takto se zjednodušené říká pojištění odpovědnosti za způsobenou škodu. Je nezbytnou součástí finančního zajištění každého člověka, chrání před finančními následky škod, které byste neúmyslně způsobili třetím osobám. Přečtěte si vše podstatné o pojištění odpovědnosti za škodu, včetně odpovědí na časté otázky ohledně odpovědnostních pojistek.
Úrokové sazby hypoték prožívají poměrně turbulentní období. Poté, co se v roce 2020 přiblížily k historickým minimům, začaly opět růst. A to k téměř rekordním výškám. V roce 2023 vyskočily skoro k 6 %. Aktuálně ale znovu klesají. Podívejte se, co vývoj úrokových sazeb hypoték ovlivnilo a jak se úroky v posledních letech měnily.
Mít účet u banky je nejpraktičtější způsob uložení peněz. Výplaty se většinou posílají už jen na účet. Platby z účtu jsou jednoduché a často zdarma, navíc můžete získat nějaké zhodnocení. Úložky v bance jsou pojištěny až do 100 000 eur. Hledat pro své peníze bezpečnější místo, než je banka, nemá patrně smysl.