Banky.cz Bankovní poradna zdarma Spoření #3254, Penzijní připojištění

Co dělat, když se zpozdí výplata důchodového spoření?

REKLAMA
Stavební spoření s bonusem 8 500 Kč
23.12.2016 Spoření

Mám dotaz, maminka v říjnu doplatila důchodové spoření a bohužel do dneška se výplaty peněz nedočkala. Chtěla by vědět, co má dále v této věci podniknout. Je postižená, proto se obrací na mne, zda bych ji nepomohla. Já byla ve spořitelně, ale pro listovní tajemství mi nic neřekli. Jedná se o důchodové spoření. Děkuji

Dobrý den,

penzijní připojištění nemá pevně stanovený konec spoření - je tam jen podmínka minimální doby spoření. Jakmile ji splníte (spořit min. 5 let a zároveň dosáhnout věku min. 60 let), můžete kdykoliv požádat o ukončení spoření a zahájení výplaty (jednorázově, rentou). 

Splnila-li Vaše maminka obě podmínky výše (pravděpodobně ano vzhledem ke svému věku), je třeba požádat o ukončení spoření a zahájení výplaty. To lze učinit osobně na pobočce. Bohužel ji v této věci nemůže nijak zastoupit, leda že by Vám Vaše maminka podepsala plnou moc (dle podmínek banky, notářsky ověřenou - obvykle je to komplikovanější než navštívit pobočku osobně, byť třeba i v pokročilém věku). 

REKLAMA
Jak hodnotíte odpověď?

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Nejpopulárnější dotazy

Kupující chce poslat peníze přes moneygram

27.4.2024 Podvod

Dobrý den, mám dotaz. Bude to delší, tak se omlouvám, ale zkrátím to. Prodávám kroj a s pánem který reagoval na můj inzerát, budeme mu říkat pan X, jsme se domluvili na platbě přes PayPal, který jsem si k vůli tomu založila. Pánovi jsem předala veškeré informace k platbě a adresu. Jasně bylo domluveno, jakmile mi přijde platba za kroj 12 000 Kč, tak zabalím krabici a pán X si zajistí přepravu, čili odvoz. Přišel mi email od PayPal, že proběhla platba, tedy z účtu pana X byla stržena částka 15 400 Kč. 12 000 Kč za kroj a 3 400 Kč za přepravu, které se ale připíší na můj PayPal  až po té, co zaplatím přepravní společnosti 3 400 Kč a pošlu potvrzení PayPalu. O platbě za přepravu předem nebyla ani zmínka. Po té jsem kontaktovala přepravní společnost, která mi sdělila, že takovou objednávku s těmito údaji a adresou nemají zaznamenanou a mám to řešit s PayPal. Psala jsem tedy na podporu PayPal a ti mi sdělili, že je to v pořádku a že mám zaplatit 3 400 Kč přes nějaký moneygram, aby se celá částka uvolnila na můj účet. Abych to tedy shrnula, podle všeho tedy z účtu pana X byly peníze strženy a peníze ale nedorazily na můj účet. Nevím co mám dělat. Transakce je prý nevratná a já myslím že jde o podvod. Pán se se mnou hádá a vyhrožuje a tvrdí, že ho chci podvést. Jenže to samé si myslím já. Poradíte mi prosím, co mám dělat tedy?

PŘEJÍT NA NEJNOVĚJŠÍ DOTAZY

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Srovnáváme hypotéky od

© Banky.cz 2023, všechna práva vyhrazena