Banky.cz Bankovní poradna zdarma

Bankovní poradna zdarma - strana 341

REKLAMA

Zabezpečení internetbankingu

5.12.2022 Banka

Pokračování dotazu č. 20012: Dobrý den, děkuji. A doplňuji i např. Air Bank, nemýlím-li se. 1) Mám odpověď chápat tak, že: - nebudu-li nepozorný (při postupu s došlým SMS kódem), je to se SMS-kódem stejně bezpečné, jako potvrzování/přihlašování přes aplikaci v chytrém mobilu, nebo - při přihlašování - potvrzování přes aplikaci v chytrém mobilu je to výrazně bezpečnější (proč?), tj. pro podvodníky obtížnější (z techn. hlediska)? 2) A jak hodnotíte např. způsob potvrzování (viz Raiffeisen, býv. Equa) s tzv. I-PIN (je jen 4 ciferný !!), který je nutno zadat do okna v bankingu na počítači, až současně (kromě) došlého SMS-kódu? To je nějaká snaha o zvýšení bezpečnosti, aniž by byl nezbytný chytrý mobil (aplikace v chytrém mobilu)? Nepřipadá mi to ale (zejm. v souvislosti s přechodem/fůzí Equa -> RB) jako krok vpřed ale spíše zpět, protože tím naopak zaniklo (tj. nepoužívá se již) dlouhé alfanumerické heslo i se spec. znaky (původně v Equa používané), zadávané spolu s přihlašovacím jménem hned na začátku (takové heslo je asi výrazně obtížněji zjistitelné/strojově "uhádnutelné"..., než 4 ciferný I-PIN). 3) Jak je to prosím vlastně s tím principem (nyní mj. v EU směrnici deklarovaným) tří bezpečnostních elementů (složek)? Něco co klient "zná, má/vlastní", "obdrží...?? - nebo jak to je? A co je vlastně co (login/heslo/PIN, mnou vlastněný mobil, mě došlá SMS/resp. notifikace došlá do mobilní aplikace)? Poněkud se v tom "ztrácím", můžete mi to prosím jasně vysvětlit (např. i na příkladech). 4) Očekávám ale, že časem bude ubývat bank, kde bude zachována možnost přihlašování přes SMS (bez chytrého mobilu). Reálně však to bude znamenat, že někteří klienti, tj. ti bez chytrého (a dostatečně moderního a výkonného) mobilu (a není pro mnohé právě levný), a příp. i jiní (co chytrý mobil z "principu" mít vůbec nechtějí), tím budou diskriminováni - budou mít stále menší možnost volby mezi bankami. Děkuji za odpovědi/vysvětlení/odborné názory.

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

REKLAMA

Srovnáváme hypotéky od

© Banky.cz 2023, všechna práva vyhrazena