Dědické řízení a advokát - jak se bránit protistraně a získat své dědictví?

REKLAMA
Běžný účet

Dobrý den, abych začal do začátku, minulý rok mi přišel dopis od notáře, že můj otec (kterého jsem za celý život viděl tak 2x) odmítl dědictví po svém otci (dědovi), kterého jsem neviděl nikdy. Jelikož jsem již 2 roky v insolvenci, tak po konzultaci s mým ins. správcem jsem dědictví přijal (hodnota mě části je cca 490 000 Kč - ne peníze ale podíly ze dvou nemovitostech). Stejnou část má dostat i můj bratr, kterého jsem taky v životě neviděl - až na dědickém řízení. Zbytek dědictví patří manželce a dceři zesnulého. Bohužel dědické řízení probíhalo špatně, protistrana nás napadala slovně, že jsme příživníci a že nám nic nedají. I koncipientku která dědictví řeší s tím že pochybili - neřekli jim o tom, že to náš otec odmítl. Další sezení bylo domluveno jen ústně, takže se na něj protistrana nedostavila. Tento týden jsem koncipientce volal, abych zjistil info. A bylo mi řečeno, že během července přijde pozvánka na další sezení. Protistrana s námi prý jednat nebude a za sebe posílá advokáta. Můj dotaz tedy zní - je šance toto řízení nějakými právnickými kličkami napadnout? Nebo dědické právo je prostě dědické právo a přes to nejede vlak? Přijde mi divné, že by platili tisíce za advokáta jen aby se s námi nemuseli vidět. Děkuji za odpověď a přeji hezký den.

Dobrý den,

nesepsal-li zůstavitel závěť, dělí se jeho majetek rovným dílem mezi zákonné dědice. Tento postup nelze nijak napadnout ani obejít. Dědicové se nemusí řízení účastnit osobně - mohou se nechat zastupovat právníky. Nicméně ani právník s dělením majetku mezi zákonné dědice nic nezmůže.

REKLAMA
Jak hodnotíte odpověď?

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Nejpopulárnější dotazy

Nedošlo k zaúčtování platby pojistného

18.5.2024 Banka

Pokračování dotazu č. 23528: Dobrý den, děkuji za rychlou a vstřícnou odpověď. Ale nesouhlasím s ní. Tedy alespoň z větší části. Jediné co si z ní vezmu, je že s trestním oznámením počkám ještě týden. I když už jsem na policii psal, nepodal jsem ještě trestní oznámení. Jestli je to opravdu chyba, tak tak fatální chybu do dvou týdnů určitě musí banka opravit, Jinak ať to rovnou zabalí. Výhrady k odpovědi: 1. Ten název vlákna, který jste mu dali je nesmysl. Protože kdyby jste můj dotaz přečetl pozorně, dozvěděl by jste se, že oni mi sumu pojistného strhli z běžného účtu. Jenom jaksi si tu strhnutou sumu nechali a nezaplatili pojistné. Což mně zařadilo mezi dlužníky. 2. Co je to za banku, která udělá chybu, co může klientům zničit život a není schopná ji minimálně 5 dní opravit. Kdo může takové bance věřit, že ho neokrade? 3. Ty banality co píšete o skóringu bank jsou hezké a jasné každému. To je takový front face. Ale proč tedy když je to takové dobromyslné, proč tedy banky odmítají zveřejnit své skóringové algoritmy? A hlavně zařazení do registrů? Ale to jsem odbočil. Na to nečekám odpověď. Já další půjčku ani nepotřebuji. Jenom jsem to používal jako kontrolu, že je s mým skóringem vše v pořádku. To chci vidět jak to ti břídilové v Air Bank (jestli opravdu jde o technickou chybu) zase dají do správného stavu. 4. Jestli opravdu jde o technickou chybu, proč se to stalo jenom u jednoho úvěru? Mám i jiný. A hlavně proč neodpovídají na moje dotazy položené přes jejich aplikaci a emailem? Jediné co jsem se dozvěděl je na infolince. Tam mi vysloveně lhali. Volal jsem jeden den. Operátorka mi papouškovala to co Vy - že jde o technickou chybu, o které vědí. Nic víc nebyla ochotná říct. Pak jsem volal druhý den. A jiná operátorka mi sprostě lhala. Zopakovala, že jde o technickou chybu a že oni vědí. Ale zřetelně sprostě lhala když říkala, že chyba vznikla dnes. Přitom já jsem dokazatelně věděl, že "chyba" trvá již minimálně druhý den. Proč lžou? Proč neodpovídají na dotazy? Co se děje ? Má Air Bank nějaké problémy a chce se zahojit na nepohodlných klientech? 5. Když jsem volal v čtvrtek před pátou. Jedna z ochotnějších operátorek mě chtěla propojit na lidi co to řeší. Ale nikdo tam již nebyl. Tak mají prý zásadní technický problém, a před pátou již nikdo nepracuje? To opravdu? To nevypadá na technický problém. Děkuji

PŘEJÍT NA NEJNOVĚJŠÍ DOTAZY

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Srovnáváme hypotéky od

© Banky.cz 2023, všechna práva vyhrazena