Dědictví a vyplácení dluhů: Jak se řeší majetek po zesnulých rodičích a jak zabránit ztrátě bydlení?

REKLAMA
Běžný účet

Dobrý den, umřela mi maminka, já jsem dcera. Rodiče spolu byli 45 let. Otec koupil 2 byty, maminka byla celý život v inv. důchodu a bohužel měla dvě děti z předchozího manželství. Tyto děti nikdy s ničím nepomohly. Ani je nezajímalo, zda má otec na pohřeb. Nikdy mamince nepomohly a táta je nešťastný, že je bude muset vyplatit. Je už ve starobním důchodu a neměl by ani z čeho. A je smutný, že ty byty kupoval on a bude muset tu samou část znovu platit. Jak je to s dědictvím? Co jde do dědictví? Pouze půlka po mamince nebo vše i po otci? Má tři děti. Je mi ho líto. Chci mu svůj podíl odevzdat po řízení, takže já jediná co byla s nimi celý život a pomáhala nechci nic, aby mohl vyplatit ty dvě s prominutím grácie a nepřišli jsme o bydlení. V jednom bydlí on a ve druhém já. Děkuji

Dobrý den,

předmětem dědictví je majetek zůstavitele (polovina SJM a celý výlučný majetek zůstavitele). Kdo je na katastru zapsán jako majitel bytů? Pokud pouze otec, byty nebudou předmětem dědického řízení. Jsou-li byty psány v SJM, pak bude předmětem dědictví polovina obou bytů. Nebyla-li sepsána závěť, dělí se dědictví rovným dílem mezi zákonné dědice (manžel, děti - ve vašem případě dostane každý 25% z poloviny SJM, tedy 2 nevlastní děti budou mít každé 12,5% z bytů). 

Takovéto situace musí řešit zůstavitel za života sepsáním závěti. Po úmrtí se vždy postupuje dle závěti anebo dle zákona. Nepomohou argumenty "ten se staral, ten se nestaral".

REKLAMA
Jak hodnotíte odpověď?

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Nejpopulárnější dotazy

Nedošlo k zaúčtování platby pojistného

18.5.2024 Banka

Pokračování dotazu č. 23528: Dobrý den, děkuji za rychlou a vstřícnou odpověď. Ale nesouhlasím s ní. Tedy alespoň z větší části. Jediné co si z ní vezmu, je že s trestním oznámením počkám ještě týden. I když už jsem na policii psal, nepodal jsem ještě trestní oznámení. Jestli je to opravdu chyba, tak tak fatální chybu do dvou týdnů určitě musí banka opravit, Jinak ať to rovnou zabalí. Výhrady k odpovědi: 1. Ten název vlákna, který jste mu dali je nesmysl. Protože kdyby jste můj dotaz přečetl pozorně, dozvěděl by jste se, že oni mi sumu pojistného strhli z běžného účtu. Jenom jaksi si tu strhnutou sumu nechali a nezaplatili pojistné. Což mně zařadilo mezi dlužníky. 2. Co je to za banku, která udělá chybu, co může klientům zničit život a není schopná ji minimálně 5 dní opravit. Kdo může takové bance věřit, že ho neokrade? 3. Ty banality co píšete o skóringu bank jsou hezké a jasné každému. To je takový front face. Ale proč tedy když je to takové dobromyslné, proč tedy banky odmítají zveřejnit své skóringové algoritmy? A hlavně zařazení do registrů? Ale to jsem odbočil. Na to nečekám odpověď. Já další půjčku ani nepotřebuji. Jenom jsem to používal jako kontrolu, že je s mým skóringem vše v pořádku. To chci vidět jak to ti břídilové v Air Bank (jestli opravdu jde o technickou chybu) zase dají do správného stavu. 4. Jestli opravdu jde o technickou chybu, proč se to stalo jenom u jednoho úvěru? Mám i jiný. A hlavně proč neodpovídají na moje dotazy položené přes jejich aplikaci a emailem? Jediné co jsem se dozvěděl je na infolince. Tam mi vysloveně lhali. Volal jsem jeden den. Operátorka mi papouškovala to co Vy - že jde o technickou chybu, o které vědí. Nic víc nebyla ochotná říct. Pak jsem volal druhý den. A jiná operátorka mi sprostě lhala. Zopakovala, že jde o technickou chybu a že oni vědí. Ale zřetelně sprostě lhala když říkala, že chyba vznikla dnes. Přitom já jsem dokazatelně věděl, že "chyba" trvá již minimálně druhý den. Proč lžou? Proč neodpovídají na dotazy? Co se děje ? Má Air Bank nějaké problémy a chce se zahojit na nepohodlných klientech? 5. Když jsem volal v čtvrtek před pátou. Jedna z ochotnějších operátorek mě chtěla propojit na lidi co to řeší. Ale nikdo tam již nebyl. Tak mají prý zásadní technický problém, a před pátou již nikdo nepracuje? To opravdu? To nevypadá na technický problém. Děkuji

PŘEJÍT NA NEJNOVĚJŠÍ DOTAZY

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Srovnáváme hypotéky od

© Banky.cz 2023, všechna práva vyhrazena