Banky.cz Bankovní poradna zdarma Půjčka #4122, Extrémně drahé mikro-půjčky

Extrémně drahé mikro-půjčky, Půjčka

REKLAMA
Nejlevnější půjčka od Zonky
14.12.2017 Půjčka

Dobrý den, byl jsem v televizi upozorněn na půlmilionové RPSN u avizované mikro-půjčky na zaplo.cz Provedl jsem kontrolu a v jednoduchém webovém rozhraní na daných stránkách zadal následující: Opakovaná půjčka, výše: 1 000 Kč, splatnost: 7 dní. Výsledek? RPSN 535 615% Jake jsou právní mantinely pro tento "byznys"?

Dobrý den,

právní mantinely jsou pro půjčování peněz podobné jako např. pro činnost "šmejdů", kteří seniorům prodávají hrnce a vysavače za deseti-tisíce korun. Zaplo.cz musí všechny zájemce o půjčku na výši RPSN důrazně upozornit, prověřit si jejich schopnost splácet a informovat je o celkově splácené částce (kolik si klient půjčuje a kolika bude muset vrátit). Pokud klient s extrémně vysokou RPSN přesto souhlasí a podepíše, že rozumí větě "dnes si půjčím 1 000 Kč a za týden vrátím 2 000 Kč", pak je vše z právního hlediska v pořádku. 

Podmínky pro činnost takto pochybných podnikatelů (včetně např. prodejců služeb po telefonu) se neustále zpřísňují, ale stát to plošně zakázat nemůže. Na druhou stranu, i ten kdo si koupí vysavač od podomního prodejce za 50 000 Kč nebo si půjčí za tisícové RPSN má stejné voličské právo jako ostatní. A zatímco důsledky špatného rozhodnutí ohledně předražené půjčky nese jen dotyčný osobně, hlasem vhozeným do volební urny trpí i ostatní. 

Každý se tedy musí zamyslet na tím, je-li schopen za sebe činit rozumná rozhodnutí. Vždy je možné se nechat úředně zbavit svéprávnosti - pak sice přijdete o volební a jiná práva, ale také začnete požívat speciální právní ochrany, která Vás ochrání před předraženými půjčkami a podomními prodejci.

REKLAMA
Jak hodnotíte odpověď?

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Nejpopulárnější dotazy

Nedošlo k zaúčtování platby pojistného

18.5.2024 Banka

Pokračování dotazu č. 23528: Dobrý den, děkuji za rychlou a vstřícnou odpověď. Ale nesouhlasím s ní. Tedy alespoň z větší části. Jediné co si z ní vezmu, je že s trestním oznámením počkám ještě týden. I když už jsem na policii psal, nepodal jsem ještě trestní oznámení. Jestli je to opravdu chyba, tak tak fatální chybu do dvou týdnů určitě musí banka opravit, Jinak ať to rovnou zabalí. Výhrady k odpovědi: 1. Ten název vlákna, který jste mu dali je nesmysl. Protože kdyby jste můj dotaz přečetl pozorně, dozvěděl by jste se, že oni mi sumu pojistného strhli z běžného účtu. Jenom jaksi si tu strhnutou sumu nechali a nezaplatili pojistné. Což mně zařadilo mezi dlužníky. 2. Co je to za banku, která udělá chybu, co může klientům zničit život a není schopná ji minimálně 5 dní opravit. Kdo může takové bance věřit, že ho neokrade? 3. Ty banality co píšete o skóringu bank jsou hezké a jasné každému. To je takový front face. Ale proč tedy když je to takové dobromyslné, proč tedy banky odmítají zveřejnit své skóringové algoritmy? A hlavně zařazení do registrů? Ale to jsem odbočil. Na to nečekám odpověď. Já další půjčku ani nepotřebuji. Jenom jsem to používal jako kontrolu, že je s mým skóringem vše v pořádku. To chci vidět jak to ti břídilové v Air Bank (jestli opravdu jde o technickou chybu) zase dají do správného stavu. 4. Jestli opravdu jde o technickou chybu, proč se to stalo jenom u jednoho úvěru? Mám i jiný. A hlavně proč neodpovídají na moje dotazy položené přes jejich aplikaci a emailem? Jediné co jsem se dozvěděl je na infolince. Tam mi vysloveně lhali. Volal jsem jeden den. Operátorka mi papouškovala to co Vy - že jde o technickou chybu, o které vědí. Nic víc nebyla ochotná říct. Pak jsem volal druhý den. A jiná operátorka mi sprostě lhala. Zopakovala, že jde o technickou chybu a že oni vědí. Ale zřetelně sprostě lhala když říkala, že chyba vznikla dnes. Přitom já jsem dokazatelně věděl, že "chyba" trvá již minimálně druhý den. Proč lžou? Proč neodpovídají na dotazy? Co se děje ? Má Air Bank nějaké problémy a chce se zahojit na nepohodlných klientech? 5. Když jsem volal v čtvrtek před pátou. Jedna z ochotnějších operátorek mě chtěla propojit na lidi co to řeší. Ale nikdo tam již nebyl. Tak mají prý zásadní technický problém, a před pátou již nikdo nepracuje? To opravdu? To nevypadá na technický problém. Děkuji

PŘEJÍT NA NEJNOVĚJŠÍ DOTAZY

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Srovnáváme hypotéky od

© Banky.cz 2023, všechna práva vyhrazena