Banka odmítá stornovat moji žádost o odklad splátek hypotéky kvůli koronaviru - jak postupovat v této situaci?

REKLAMA
Sjednejte si hypotéku online

Dobry den, mam dotaz ohledne soucasnych odkladu splatek kvuli koronaviru. Mam hypotecni uver na byt u Expobank, 16.4.2020 jsem pozadala o odklad splatek na 6 mesicu, ale nasledne jsem rozhodla, ze odklad nebudu potrebovat a budu splacet dal, poslala jsem tuto prosbu emailem 30.4, ze odklad splatek nepotrebuji, ve vypisu banky za 5.2020 Jsem vsimla, ze splatka nebyla strzena z uctu, a odklad bezi dal, coz prodrazuje na urocich moji hypoteku vice nez 20 tis. Musela jsem poslat email s dotazem proc na moji prosbu o stornovani zadosti nezareagovali, hypotecni poradce z banky mi odpovedel, ze nemohou vyhovet moji zadosti o stornovani zadosti o odklad, tim padem me nuti odkladat splatky a platit uroky navic. Jak mam postupovat v teto situaci? Muj manzel a moje pribuzne maji taky uvery v jinych ruznych bankach v Praze a Jejich banky stornovani zadosti o odklad splatek akceptovali. Tak zde je otazka: ma-li banka pravo takto postupovat a vyuzivat te tezke situaci a vydirat sve klienty? Je na to nejaky zakon, ktery plati pro vsichni banky anebo kazda banka zakon o odkladu splatek kvuli koronaviru upravuje jak chce? Predem dekuji za odpoved.

Dobrý den,

zákon upravuje podmínky pro odklad splátek z důvodu krize koronaviru od květnové splátky. Pokud jste svou banku žádala o odklad dubnové splátky, nevztahuje se na tento akt žádná speciální legislativa a povolený odklad byl projevem dobré vůle banky (banka odklad dubnové splátky povolit nemusela - většina bank tak ale činila dobrovolně). Storno odkladu zákon neupravuje, tedy záleží na dobré vůli každé banky. Nejste-li spokojena s přístupem své banky, zvažte refinancování hypotéky u konkurence.

REKLAMA
Jak hodnotíte odpověď?

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Nejpopulárnější dotazy z Hypoteční poradny

Nedošlo k zaúčtování platby pojistného

18.5.2024 Banka

Pokračování dotazu č. 23528: Dobrý den, děkuji za rychlou a vstřícnou odpověď. Ale nesouhlasím s ní. Tedy alespoň z větší části. Jediné co si z ní vezmu, je že s trestním oznámením počkám ještě týden. I když už jsem na policii psal, nepodal jsem ještě trestní oznámení. Jestli je to opravdu chyba, tak tak fatální chybu do dvou týdnů určitě musí banka opravit, Jinak ať to rovnou zabalí. Výhrady k odpovědi: 1. Ten název vlákna, který jste mu dali je nesmysl. Protože kdyby jste můj dotaz přečetl pozorně, dozvěděl by jste se, že oni mi sumu pojistného strhli z běžného účtu. Jenom jaksi si tu strhnutou sumu nechali a nezaplatili pojistné. Což mně zařadilo mezi dlužníky. 2. Co je to za banku, která udělá chybu, co může klientům zničit život a není schopná ji minimálně 5 dní opravit. Kdo může takové bance věřit, že ho neokrade? 3. Ty banality co píšete o skóringu bank jsou hezké a jasné každému. To je takový front face. Ale proč tedy když je to takové dobromyslné, proč tedy banky odmítají zveřejnit své skóringové algoritmy? A hlavně zařazení do registrů? Ale to jsem odbočil. Na to nečekám odpověď. Já další půjčku ani nepotřebuji. Jenom jsem to používal jako kontrolu, že je s mým skóringem vše v pořádku. To chci vidět jak to ti břídilové v Air Bank (jestli opravdu jde o technickou chybu) zase dají do správného stavu. 4. Jestli opravdu jde o technickou chybu, proč se to stalo jenom u jednoho úvěru? Mám i jiný. A hlavně proč neodpovídají na moje dotazy položené přes jejich aplikaci a emailem? Jediné co jsem se dozvěděl je na infolince. Tam mi vysloveně lhali. Volal jsem jeden den. Operátorka mi papouškovala to co Vy - že jde o technickou chybu, o které vědí. Nic víc nebyla ochotná říct. Pak jsem volal druhý den. A jiná operátorka mi sprostě lhala. Zopakovala, že jde o technickou chybu a že oni vědí. Ale zřetelně sprostě lhala když říkala, že chyba vznikla dnes. Přitom já jsem dokazatelně věděl, že "chyba" trvá již minimálně druhý den. Proč lžou? Proč neodpovídají na dotazy? Co se děje ? Má Air Bank nějaké problémy a chce se zahojit na nepohodlných klientech? 5. Když jsem volal v čtvrtek před pátou. Jedna z ochotnějších operátorek mě chtěla propojit na lidi co to řeší. Ale nikdo tam již nebyl. Tak mají prý zásadní technický problém, a před pátou již nikdo nepracuje? To opravdu? To nevypadá na technický problém. Děkuji

PŘEJÍT NA NEJNOVĚJŠÍ DOTAZY

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Srovnáváme hypotéky od

© Banky.cz 2023, všechna práva vyhrazena