Banky.cz Bankovní poradna zdarma Daně #9943, Nárok na kompenzační bonus 25.000 u důchodce

Nárok na kompenzační bonus 25.000 u důchodce, Daně

REKLAMA
Běžný účet
3.5.2020 Daně

Dobrý den, nikdo ani účetní neví, zdali mám nárok na bonus 25 000 Kč jako důchodce vedený na Finančním úřadu, který platí daně a má EET, ale nemá IČ. Mám ubytování a tímto zákazem jsem musel zrušit lidem termíny, čímž jsem přišel též o zisk. Nejsem nějakej hamoun, ale chci se jen optat jak to doopravdy je, zdali jako starobní důchodce mám nárok nebo ne. Jsem vedený a musím platit daň a hlásit EET. Kdyste byl takového dobrého srdce a věnoval této otázce chvilku. Moc vám děkuji za ochotu. S velkým pozdravem. M.

Dobrý den, naší hlavní specializací jsou banky a jejich produkty. Nicméně pokusím se odpovědět na váš dotaz ohledně státního COVID programu „pětadvacítka“. Zatím jednorázový příspěvek se vztahuje na období 12.3. – 30.4., přitom musíte žádost podat do 30.6.2020! Pak nárok zaniká. O kompenzační bonus si mohou požádat všichni živnostníci, ale i OSVČ (svobodná povolání, zemědělci, apod), ale i studenti, důchodci, lidé na mateřské, kteří si podnikáním jen přivydělávají. Z definice programu si nemohou požádat ti, kdo mají souběžně pracovní poměr.

Vás se tedy podle našeho názoru týká podmínka zákona 

„Podnikatel nemohl svou činnost zcela nebo z části vykonávat nad míru obvyklou v důsledku ohrožení zdraví nebo krizových opatření, a to zejména z důvodu nutnosti uzavřít provozovnu svou či omezit její provoz“

O příspěvek žádáte u finančního úřadu, který taky vaši žádost a čestné prohlášení kontroluje. Pokud by FÚ posoudil v budoucnu vaši žádost jako nesprávnou, mohl by vám zpětně vyplacené prostředky doměřit. Doporučuji tedy, abyste se tedy před podáním žádosti dotázal u svého správce daně.

REKLAMA
Jak hodnotíte odpověď?

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Nejpopulárnější dotazy

Nedošlo k zaúčtování platby pojistného

18.5.2024 Banka

Pokračování dotazu č. 23528: Dobrý den, děkuji za rychlou a vstřícnou odpověď. Ale nesouhlasím s ní. Tedy alespoň z větší části. Jediné co si z ní vezmu, je že s trestním oznámením počkám ještě týden. I když už jsem na policii psal, nepodal jsem ještě trestní oznámení. Jestli je to opravdu chyba, tak tak fatální chybu do dvou týdnů určitě musí banka opravit, Jinak ať to rovnou zabalí. Výhrady k odpovědi: 1. Ten název vlákna, který jste mu dali je nesmysl. Protože kdyby jste můj dotaz přečetl pozorně, dozvěděl by jste se, že oni mi sumu pojistného strhli z běžného účtu. Jenom jaksi si tu strhnutou sumu nechali a nezaplatili pojistné. Což mně zařadilo mezi dlužníky. 2. Co je to za banku, která udělá chybu, co může klientům zničit život a není schopná ji minimálně 5 dní opravit. Kdo může takové bance věřit, že ho neokrade? 3. Ty banality co píšete o skóringu bank jsou hezké a jasné každému. To je takový front face. Ale proč tedy když je to takové dobromyslné, proč tedy banky odmítají zveřejnit své skóringové algoritmy? A hlavně zařazení do registrů? Ale to jsem odbočil. Na to nečekám odpověď. Já další půjčku ani nepotřebuji. Jenom jsem to používal jako kontrolu, že je s mým skóringem vše v pořádku. To chci vidět jak to ti břídilové v Air Bank (jestli opravdu jde o technickou chybu) zase dají do správného stavu. 4. Jestli opravdu jde o technickou chybu, proč se to stalo jenom u jednoho úvěru? Mám i jiný. A hlavně proč neodpovídají na moje dotazy položené přes jejich aplikaci a emailem? Jediné co jsem se dozvěděl je na infolince. Tam mi vysloveně lhali. Volal jsem jeden den. Operátorka mi papouškovala to co Vy - že jde o technickou chybu, o které vědí. Nic víc nebyla ochotná říct. Pak jsem volal druhý den. A jiná operátorka mi sprostě lhala. Zopakovala, že jde o technickou chybu a že oni vědí. Ale zřetelně sprostě lhala když říkala, že chyba vznikla dnes. Přitom já jsem dokazatelně věděl, že "chyba" trvá již minimálně druhý den. Proč lžou? Proč neodpovídají na dotazy? Co se děje ? Má Air Bank nějaké problémy a chce se zahojit na nepohodlných klientech? 5. Když jsem volal v čtvrtek před pátou. Jedna z ochotnějších operátorek mě chtěla propojit na lidi co to řeší. Ale nikdo tam již nebyl. Tak mají prý zásadní technický problém, a před pátou již nikdo nepracuje? To opravdu? To nevypadá na technický problém. Děkuji

PŘEJÍT NA NEJNOVĚJŠÍ DOTAZY

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Srovnáváme hypotéky od

© Banky.cz 2023, všechna práva vyhrazena