Jak se bránit úvěrovému podvodu a ochránit se před neoprávněným získáním úvěru?

REKLAMA
Nejlevnější půjčka od Zonky
5.11.2022 Půjčka

Pokračování dotazu č. 19676: Dobrý den, 19:49 příchozí hovor 1m 46 s +420 234 102 501 - příchozí hovor z banky, nikdo tam nebyl, byl to hluchý hovor, nevzpomínám si, že bych s někým mluvila nebo zadávala kódy. Když jsme se další den ráno přihlašovali do IB, zadával se kód a ten je vidět i v historii voláni. V podvodném hovoru, které se tváří jako z čísla banky, žádný kód není. Důležitá informace je ohledně čísla připojeného zařízeni přes mobilní zařízení. Tento telefon není můj. Můj má jiné číslo. Při párování mobilního zařízení se musí znát OP a rodné příjmení matky - toto ode mně stáhli přes google play - nainstalovala jsem si podvodnou aplikaci do mobili. Ale vědomě jsem nikomu tyto údaje nesdělila, telefonicky ani jinak. K půjčce. Nevyjádřila jsem vůli uzavřít půjčku. Před uzavřením půjčky podvodník změnil můj rodinný stav z neuvedeno na svobodná. Toto je kritérium pro výši půjčky a je špatně. Jsem vdaná plus vyživované osoby. Kdyby si to banka ověřila, úvěr v takové výši by mi neschválila. Z toho vyplývá, že banka nepostupuje v souladu se zákonem o spotřebních úvěrech Jak se mám bránit? Jedná se o úvěrový podvod - bezdůvodné obohacení a banka na mě může podat žalobu za úvěrový podvod. Děkuji

Dobrý  den,

vše tedy bylo způsobeno podvodnou aplikací, kterou jste si nainstalovala do telefonu? Bohužel ani v tomto případě nepomůže argument, že jste to udělala nevědomky (vědomě by to nikdo neudělal). Chyba není na straně nedostatečného zabezpečení banky. Pochybila jste bohužel Vy nainstalováním podvodné aplikace, pomocí které podvodníci převzali kontrolu nad vaším účtem.

Žádost o půjčku byla podána s využitím vaší identity, ke které jste podvodníkům dala přístup (byť nevědomky). Jak se bránit? Vše nahlaste Policii ČR, která podvod prošetří. Škodu budete muset vymáhat po pachateli. 

REKLAMA
Jak hodnotíte odpověď?

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Nejpopulárnější dotazy

Nedošlo k zaúčtování platby pojistného

18.5.2024 Banka

Pokračování dotazu č. 23528: Dobrý den, děkuji za rychlou a vstřícnou odpověď. Ale nesouhlasím s ní. Tedy alespoň z větší části. Jediné co si z ní vezmu, je že s trestním oznámením počkám ještě týden. I když už jsem na policii psal, nepodal jsem ještě trestní oznámení. Jestli je to opravdu chyba, tak tak fatální chybu do dvou týdnů určitě musí banka opravit, Jinak ať to rovnou zabalí. Výhrady k odpovědi: 1. Ten název vlákna, který jste mu dali je nesmysl. Protože kdyby jste můj dotaz přečetl pozorně, dozvěděl by jste se, že oni mi sumu pojistného strhli z běžného účtu. Jenom jaksi si tu strhnutou sumu nechali a nezaplatili pojistné. Což mně zařadilo mezi dlužníky. 2. Co je to za banku, která udělá chybu, co může klientům zničit život a není schopná ji minimálně 5 dní opravit. Kdo může takové bance věřit, že ho neokrade? 3. Ty banality co píšete o skóringu bank jsou hezké a jasné každému. To je takový front face. Ale proč tedy když je to takové dobromyslné, proč tedy banky odmítají zveřejnit své skóringové algoritmy? A hlavně zařazení do registrů? Ale to jsem odbočil. Na to nečekám odpověď. Já další půjčku ani nepotřebuji. Jenom jsem to používal jako kontrolu, že je s mým skóringem vše v pořádku. To chci vidět jak to ti břídilové v Air Bank (jestli opravdu jde o technickou chybu) zase dají do správného stavu. 4. Jestli opravdu jde o technickou chybu, proč se to stalo jenom u jednoho úvěru? Mám i jiný. A hlavně proč neodpovídají na moje dotazy položené přes jejich aplikaci a emailem? Jediné co jsem se dozvěděl je na infolince. Tam mi vysloveně lhali. Volal jsem jeden den. Operátorka mi papouškovala to co Vy - že jde o technickou chybu, o které vědí. Nic víc nebyla ochotná říct. Pak jsem volal druhý den. A jiná operátorka mi sprostě lhala. Zopakovala, že jde o technickou chybu a že oni vědí. Ale zřetelně sprostě lhala když říkala, že chyba vznikla dnes. Přitom já jsem dokazatelně věděl, že "chyba" trvá již minimálně druhý den. Proč lžou? Proč neodpovídají na dotazy? Co se děje ? Má Air Bank nějaké problémy a chce se zahojit na nepohodlných klientech? 5. Když jsem volal v čtvrtek před pátou. Jedna z ochotnějších operátorek mě chtěla propojit na lidi co to řeší. Ale nikdo tam již nebyl. Tak mají prý zásadní technický problém, a před pátou již nikdo nepracuje? To opravdu? To nevypadá na technický problém. Děkuji

PŘEJÍT NA NEJNOVĚJŠÍ DOTAZY

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Srovnáváme hypotéky od

© Banky.cz 2023, všechna práva vyhrazena