Banky.cz Bankovní poradna zdarma Půjčka #21177, Podvodné půjčky na seniory

Podvodné půjčky na seniory, Půjčka

REKLAMA
Nejlevnější půjčka od Zonky
9.4.2023 Půjčka

Dobry den, jde pres internetove bankovnictvi zakazat nabidky pujcky bez overeni totoznosti? Hacker bez problemu seniorovi zada pujcku a je zadluzeny. Podle me nefer, ze banky jen tak poskytuji pujcky, i kdyz klient nechce a chce mit finance v jistote.

Dobrý den,

senior se obecně může vzdát svéprávnosti (způsobilosti k právním úkonům). Nelze si ale vybírat způsobem "takovéto smlouvy podepisovat můžu, jiné chci zakázat". Hacker je programátor, který se pomoci svých velmi dobrých znalostí snaží přelstít systém a získat pro sebe výhodu. Prolomit systém banky se doposud v ČR za posledních 30 let nikomu nepovedlo. 

Vy máte pravděpodobně na mysli podvodníka, který okrádá své oběti. Nejčastěji se podvodník snaží seniory přimět k tomu, aby si na sebe sjednali půjčku a půjčené peníze následně převedli podvodníků. Přitom se vydávají za domnělé vnuky, oběti havárií či vzdálené kamarády seniorů. Poslední takovýto případ byl minulý měsíc zdokumentován v Ostravě, kdy pracovník pobočky odmítl seniorovi za tímto účelem půjčku poskytnout (senior argumentoval, že peníze potřebuje pro neznámé lidi v nouzi). Senior odešel s nepořízenou a nahněván na pracovníka banky (byť mu pracovník banky neposkytnutím půjčky zachránil nemalé peníze). Obdobně se snaží podvodníci ze seniorů vymámit osobní doklady (OP, pas, řidičský průkaz, výpis z účtu, přístup k účtu), pomocí kterých se následně snaží sjednat půjčky na oklamané seniory. 

Banky opravdu jen tak někomu peníze nepůjčí, dle Zákona o spotřebitelském úvěru musí před poskytnutím půjčky vždy ověřit totožnost žadatele a jeho příjmy. Problém je nejen na straně seniorů (obětmi jsou i mladší ročníky), kteří nevědomky s podvodníky spolupracují a k neštěstí aktivně přispějí.

REKLAMA
Jak hodnotíte odpověď?

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Nejpopulárnější dotazy

Nedošlo k zaúčtování platby pojistného

18.5.2024 Banka

Pokračování dotazu č. 23528: Dobrý den, děkuji za rychlou a vstřícnou odpověď. Ale nesouhlasím s ní. Tedy alespoň z větší části. Jediné co si z ní vezmu, je že s trestním oznámením počkám ještě týden. I když už jsem na policii psal, nepodal jsem ještě trestní oznámení. Jestli je to opravdu chyba, tak tak fatální chybu do dvou týdnů určitě musí banka opravit, Jinak ať to rovnou zabalí. Výhrady k odpovědi: 1. Ten název vlákna, který jste mu dali je nesmysl. Protože kdyby jste můj dotaz přečetl pozorně, dozvěděl by jste se, že oni mi sumu pojistného strhli z běžného účtu. Jenom jaksi si tu strhnutou sumu nechali a nezaplatili pojistné. Což mně zařadilo mezi dlužníky. 2. Co je to za banku, která udělá chybu, co může klientům zničit život a není schopná ji minimálně 5 dní opravit. Kdo může takové bance věřit, že ho neokrade? 3. Ty banality co píšete o skóringu bank jsou hezké a jasné každému. To je takový front face. Ale proč tedy když je to takové dobromyslné, proč tedy banky odmítají zveřejnit své skóringové algoritmy? A hlavně zařazení do registrů? Ale to jsem odbočil. Na to nečekám odpověď. Já další půjčku ani nepotřebuji. Jenom jsem to používal jako kontrolu, že je s mým skóringem vše v pořádku. To chci vidět jak to ti břídilové v Air Bank (jestli opravdu jde o technickou chybu) zase dají do správného stavu. 4. Jestli opravdu jde o technickou chybu, proč se to stalo jenom u jednoho úvěru? Mám i jiný. A hlavně proč neodpovídají na moje dotazy položené přes jejich aplikaci a emailem? Jediné co jsem se dozvěděl je na infolince. Tam mi vysloveně lhali. Volal jsem jeden den. Operátorka mi papouškovala to co Vy - že jde o technickou chybu, o které vědí. Nic víc nebyla ochotná říct. Pak jsem volal druhý den. A jiná operátorka mi sprostě lhala. Zopakovala, že jde o technickou chybu a že oni vědí. Ale zřetelně sprostě lhala když říkala, že chyba vznikla dnes. Přitom já jsem dokazatelně věděl, že "chyba" trvá již minimálně druhý den. Proč lžou? Proč neodpovídají na dotazy? Co se děje ? Má Air Bank nějaké problémy a chce se zahojit na nepohodlných klientech? 5. Když jsem volal v čtvrtek před pátou. Jedna z ochotnějších operátorek mě chtěla propojit na lidi co to řeší. Ale nikdo tam již nebyl. Tak mají prý zásadní technický problém, a před pátou již nikdo nepracuje? To opravdu? To nevypadá na technický problém. Děkuji

PŘEJÍT NA NEJNOVĚJŠÍ DOTAZY

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Srovnáváme hypotéky od

© Banky.cz 2023, všechna práva vyhrazena