Banky.cz Bankovní poradna zdarma Spoření #1494, Připisování úroků ze spoření

Připisování úroků ze spoření, Spoření

REKLAMA
Stavební spoření s bonusem 8 500 Kč
23.7.2014 Spoření

Dobrý den, jak velký je rozdíl v případě připisování úroků ze spoření? Některé banky nabízí měsíční, jiné čtvrtletní a jiné roční připisování. Je např. výhodnější měsíční připisování (nižší úrok) než čtvrtletní připisování (vyšší úrok)?
A ještě jeden dotaz. Lze na vašich stránkách dohledat informace o důchodovém připojištění (rozdíly v pilířích, přechod z jednoho pilíře do druhého, porovnání bank - jejich roční zisk)?
Děkuji za odpověď. Monika

Dobrý den,
čím kratší perioda úročení, tím lepší (dostáváte v další periodě i úrok z úroku). Standardem je měsíční úročení, velmi zřídka je k vidění denní úročení (nejvýhodnější - nabízí např. Moravský peněžní ústav), velmi málo pro-klientské jsou pokusy o čtvrtletní a pololetní úročení. Rozdíl mezi měsíčním a čtvrtletní úročením není velký, jde o desetiny % (bude záležet na výši vkladu a plánované délce úložky, jak moc to má cenu přesně počítat a řešit).

Penzijnímu připojištění (3. pilíř důchodové reformy) se věnují následující dva články:

Penzijní fondy - výnosy 2013

Penzijní fondy transformované a účastnické

Pavel Strašák, Banky.cz

REKLAMA
Jak hodnotíte odpověď?

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Nejpopulárnější dotazy

Kupující chce poslat peníze přes moneygram

27.4.2024 Podvod

Dobrý den, mám dotaz. Bude to delší, tak se omlouvám, ale zkrátím to. Prodávám kroj a s pánem který reagoval na můj inzerát, budeme mu říkat pan X, jsme se domluvili na platbě přes PayPal, který jsem si k vůli tomu založila. Pánovi jsem předala veškeré informace k platbě a adresu. Jasně bylo domluveno, jakmile mi přijde platba za kroj 12 000 Kč, tak zabalím krabici a pán X si zajistí přepravu, čili odvoz. Přišel mi email od PayPal, že proběhla platba, tedy z účtu pana X byla stržena částka 15 400 Kč. 12 000 Kč za kroj a 3 400 Kč za přepravu, které se ale připíší na můj PayPal  až po té, co zaplatím přepravní společnosti 3 400 Kč a pošlu potvrzení PayPalu. O platbě za přepravu předem nebyla ani zmínka. Po té jsem kontaktovala přepravní společnost, která mi sdělila, že takovou objednávku s těmito údaji a adresou nemají zaznamenanou a mám to řešit s PayPal. Psala jsem tedy na podporu PayPal a ti mi sdělili, že je to v pořádku a že mám zaplatit 3 400 Kč přes nějaký moneygram, aby se celá částka uvolnila na můj účet. Abych to tedy shrnula, podle všeho tedy z účtu pana X byly peníze strženy a peníze ale nedorazily na můj účet. Nevím co mám dělat. Transakce je prý nevratná a já myslím že jde o podvod. Pán se se mnou hádá a vyhrožuje a tvrdí, že ho chci podvést. Jenže to samé si myslím já. Poradíte mi prosím, co mám dělat tedy?

PŘEJÍT NA NEJNOVĚJŠÍ DOTAZY

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Srovnáváme hypotéky od

© Banky.cz 2023, všechna práva vyhrazena