Přivýdělek při insolvenci, Exekuce a insolvence

REKLAMA
Běžný účet

Pokračování dotazu č. 4436: Dobrý den, ptala jsem se na toto téma svého insolvenčního správce, a ten mi poskytl tu informaci, že v podstatě jakýkoliv přivýdělek navíc bych mu musela odevzdat ve 100%výši. Zákon prý hovoří jasně. Prý to nelze, jako že bych si z přivýdělku ponechala třeba nějakou část (třeba 50%). Pochopitelně bavím se v tom smyslu, že i tak z plného úvazku pokryji min. 30%, v podstatě bych měla více. Údajně je to možné, ale kdybych měla zaplacených nějakých aspoň 50% či více. Takže to, že bych se se svým IS domluvila na něčem takovém, je v podstatě protizákonné? Nechci se dostat do problémů. V podstatě, co uvádíte, pokud by můj IS přistoupil na to, že bych z přivýdělku odevzdávala jen něco, sám by riskoval i můj insol. správce a porušoval tím zákon nebo jak to je? Něco jiného jako mi uvádíte vy a něco jiného můj IS. :-)

Dobrý den,

tady platí ono známé "2 právníci, 3 názory" :) Insolvenční správce musí v prvé řadě chránit zájmy věřitelů a snažit se pro ně získat co nejvíce peněz. Dlužník se schváleným osobním bankrotem, řádně splácejí, nemůže být z logiky věci motivován k umoření větší části dluhu, pokud by mu z přivýdělku aspoň něco nezůstávalo. Proč by chodil navíc na brigády? Co by z toho měl? Očištěn bude tak jako tak po 5 letech, splatí-li min. 30% dluhu. Za splacené peníze navíc nebude vymazán z registru dlužníků ani nezíská jinou výhodu. 

Řešením by bylo schválení Vašeho návrhu na rozdělení dodatečného příjmu věřiteli. Přijde na to, kolik máte věřitelů a kolik by činil zisk 50% z Vašeho přivýdělku. Při více věřitelích a malém dodatečném zisku nemusí být dohoda pro věřitele/insolvenčního správce dostatečně zajímavá. Každý úkon představuje nějaké transakční náklady a zkrátka se to nemusí vyplatit. Toto nechť posoudí právě váš insolvenční správce.

REKLAMA
Jak hodnotíte odpověď?

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Nejpopulárnější dotazy

Nedošlo k zaúčtování platby pojistného

18.5.2024 Banka

Pokračování dotazu č. 23528: Dobrý den, děkuji za rychlou a vstřícnou odpověď. Ale nesouhlasím s ní. Tedy alespoň z větší části. Jediné co si z ní vezmu, je že s trestním oznámením počkám ještě týden. I když už jsem na policii psal, nepodal jsem ještě trestní oznámení. Jestli je to opravdu chyba, tak tak fatální chybu do dvou týdnů určitě musí banka opravit, Jinak ať to rovnou zabalí. Výhrady k odpovědi: 1. Ten název vlákna, který jste mu dali je nesmysl. Protože kdyby jste můj dotaz přečetl pozorně, dozvěděl by jste se, že oni mi sumu pojistného strhli z běžného účtu. Jenom jaksi si tu strhnutou sumu nechali a nezaplatili pojistné. Což mně zařadilo mezi dlužníky. 2. Co je to za banku, která udělá chybu, co může klientům zničit život a není schopná ji minimálně 5 dní opravit. Kdo může takové bance věřit, že ho neokrade? 3. Ty banality co píšete o skóringu bank jsou hezké a jasné každému. To je takový front face. Ale proč tedy když je to takové dobromyslné, proč tedy banky odmítají zveřejnit své skóringové algoritmy? A hlavně zařazení do registrů? Ale to jsem odbočil. Na to nečekám odpověď. Já další půjčku ani nepotřebuji. Jenom jsem to používal jako kontrolu, že je s mým skóringem vše v pořádku. To chci vidět jak to ti břídilové v Air Bank (jestli opravdu jde o technickou chybu) zase dají do správného stavu. 4. Jestli opravdu jde o technickou chybu, proč se to stalo jenom u jednoho úvěru? Mám i jiný. A hlavně proč neodpovídají na moje dotazy položené přes jejich aplikaci a emailem? Jediné co jsem se dozvěděl je na infolince. Tam mi vysloveně lhali. Volal jsem jeden den. Operátorka mi papouškovala to co Vy - že jde o technickou chybu, o které vědí. Nic víc nebyla ochotná říct. Pak jsem volal druhý den. A jiná operátorka mi sprostě lhala. Zopakovala, že jde o technickou chybu a že oni vědí. Ale zřetelně sprostě lhala když říkala, že chyba vznikla dnes. Přitom já jsem dokazatelně věděl, že "chyba" trvá již minimálně druhý den. Proč lžou? Proč neodpovídají na dotazy? Co se děje ? Má Air Bank nějaké problémy a chce se zahojit na nepohodlných klientech? 5. Když jsem volal v čtvrtek před pátou. Jedna z ochotnějších operátorek mě chtěla propojit na lidi co to řeší. Ale nikdo tam již nebyl. Tak mají prý zásadní technický problém, a před pátou již nikdo nepracuje? To opravdu? To nevypadá na technický problém. Děkuji

PŘEJÍT NA NEJNOVĚJŠÍ DOTAZY

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Srovnáváme hypotéky od

© Banky.cz 2023, všechna práva vyhrazena