Banky.cz Bankovní poradna zdarma Spoření #8886, Promlčení termínovaného vkladu

Promlčení termínovaného vkladu, Spoření

REKLAMA
Stavební spoření s bonusem 8 500 Kč
8.2.2020 Spoření

Dobrý den p.Strasak, v lednu tohoto roku jsem se “nahodou” dovedela (mohu zaslat úplně informace o cele situaci), ze můj Termínovany Vklad v Eurech byl českou bankou zrušen (bez toho, ze by mě o tom informovali) a cely obnos byl přidán do výnosu banky.
 Jelikož nežijí v ČR a bankovní zkušenosti mám jen ze zahraničí, jsem velmi překvapena postupem i přístupem. V zahraničí mají “Dormant Accounts”, pokud na účtu není dlouhodobý pohyb, ale finance nejsou zábrany bankou.... i po 10letech. V těchto případech zákazník musí do banky a peníze se mu vyplatí. Postupovala banka správně?
Dekuji za vyřízení. M.

Dobrý den, termínovaný vklad vypisuje banka, tedy legálně může nastavit podmínky tak aby odpovídaly legislativě ČR a EU a je vždy jen na klientovi, jestli podmínky tohoto produktu přijme. Limitem například může být obecná promlčecí doba v obchodním styku, která dle Obchodního zákoníku činí 4 roky. Důležité bude, zda prostředky po vypršení TV mají být převedeny na nějaký váš účet, nebo je banka jen měla evidovat ve váš prospěch do promlčení?

Tedy v obecné rovině musím konstatovat, že je možné, že by banka po promlčení vkladu (4 roky po jeho splatnosti) odmítla vyplatit termínovaný vklad i úroky z něj. V takovém případě se můžete domáhat smíru přes ombudsmana příslušné banky, nebo můžete podat žalobu u soudu (není přitom vyloučeno, že konkrétní situaci posoudí v kontextu jiného zákona, nebo morálního práva).

Tzv. "spící účty", to může být jiná kapitola - pokud (např. běžný) účet existuje bez data splatnosti, není promlčení tohoto závazku banky časově omezeno, resp. závazky se pak promlčují až po opakovaných pokusech banky vyhledat majitele - tak jako jsme se o tom například zmínili u České spořitelny a jejich vkladních knížkách na doručitele (viz. flash-news). Ovšem rozumná banka i zde volí postup, kde příslušné prostředky věnuje na charitu, nikoliv zabaví, jak výše uvádíte.
I bez znalosti detailů vaší kauzy se zdá, že to bude k řešení pro právníky. Přeji vám hodně úspěchů.

REKLAMA
Jak hodnotíte odpověď?

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Nejpopulárnější dotazy

Nedošlo k zaúčtování platby pojistného

18.5.2024 Banka

Pokračování dotazu č. 23528: Dobrý den, děkuji za rychlou a vstřícnou odpověď. Ale nesouhlasím s ní. Tedy alespoň z větší části. Jediné co si z ní vezmu, je že s trestním oznámením počkám ještě týden. I když už jsem na policii psal, nepodal jsem ještě trestní oznámení. Jestli je to opravdu chyba, tak tak fatální chybu do dvou týdnů určitě musí banka opravit, Jinak ať to rovnou zabalí. Výhrady k odpovědi: 1. Ten název vlákna, který jste mu dali je nesmysl. Protože kdyby jste můj dotaz přečetl pozorně, dozvěděl by jste se, že oni mi sumu pojistného strhli z běžného účtu. Jenom jaksi si tu strhnutou sumu nechali a nezaplatili pojistné. Což mně zařadilo mezi dlužníky. 2. Co je to za banku, která udělá chybu, co může klientům zničit život a není schopná ji minimálně 5 dní opravit. Kdo může takové bance věřit, že ho neokrade? 3. Ty banality co píšete o skóringu bank jsou hezké a jasné každému. To je takový front face. Ale proč tedy když je to takové dobromyslné, proč tedy banky odmítají zveřejnit své skóringové algoritmy? A hlavně zařazení do registrů? Ale to jsem odbočil. Na to nečekám odpověď. Já další půjčku ani nepotřebuji. Jenom jsem to používal jako kontrolu, že je s mým skóringem vše v pořádku. To chci vidět jak to ti břídilové v Air Bank (jestli opravdu jde o technickou chybu) zase dají do správného stavu. 4. Jestli opravdu jde o technickou chybu, proč se to stalo jenom u jednoho úvěru? Mám i jiný. A hlavně proč neodpovídají na moje dotazy položené přes jejich aplikaci a emailem? Jediné co jsem se dozvěděl je na infolince. Tam mi vysloveně lhali. Volal jsem jeden den. Operátorka mi papouškovala to co Vy - že jde o technickou chybu, o které vědí. Nic víc nebyla ochotná říct. Pak jsem volal druhý den. A jiná operátorka mi sprostě lhala. Zopakovala, že jde o technickou chybu a že oni vědí. Ale zřetelně sprostě lhala když říkala, že chyba vznikla dnes. Přitom já jsem dokazatelně věděl, že "chyba" trvá již minimálně druhý den. Proč lžou? Proč neodpovídají na dotazy? Co se děje ? Má Air Bank nějaké problémy a chce se zahojit na nepohodlných klientech? 5. Když jsem volal v čtvrtek před pátou. Jedna z ochotnějších operátorek mě chtěla propojit na lidi co to řeší. Ale nikdo tam již nebyl. Tak mají prý zásadní technický problém, a před pátou již nikdo nepracuje? To opravdu? To nevypadá na technický problém. Děkuji

PŘEJÍT NA NEJNOVĚJŠÍ DOTAZY

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Srovnáváme hypotéky od

© Banky.cz 2023, všechna práva vyhrazena