Banky.cz Bankovní poradna zdarma Podvod #8499, Půjčka ze zahraničí na oddlužení

Svycarská půjčka: Jak se vyhnout podvodům a ochránit své peníze

REKLAMA
Běžný účet
11.1.2020 Podvod

Dobry den chtel bych je slyset nazor jinych lidi na toto co se mi ted deje. Jsem zamestnany ve Svycarsku okolo 10let. Jednou jsem tak na netu zjistoval jestli mam nejake benefity za ten cas co jsem tam odmakal. Tak jsem koukal na důchodovi poj.na zdravotni atd. Prisel mi email od nejake svycarske banky o navrhu na pujcku. Tak jsem to z zvedavosti vyplnil schvalne co muzu a co ne. Druhy den se mi ozvala firma Harow AG pry ze se podiva po nekom kdo by mi pujcku dal. Za dva dny email ze zatim nikoho nema blabla. Dalsi den asi 10 hovoru, emaily atd. Pak mi prisel emal ze sehnali financniho podpurce ktery uz odsouhlasil tu zadost kterou jsme vyplnovali. 9000 euro na 36 mesicu, splatka 298.15 e/mesic. Ze to muzu mit na ucte uz za 3 dny. Jediny co stalo v ceste byla jejich procento co prijimaji za 100% ze pujcka bude vyplacena. Zadali 769.50 euro. Jakmile castka prijde na ucet automaticky aktivujeme smlouvu a 3 dny mate penize! Ubehly tri dny penize jsem poslal. Dalsi den telefon, ze penize maji a ze me spoji s poskytovatelem pujcky firma GARWOC AG. Pan poskytovatel me seznamil s nejakyma jako pravidlama a hned prvni bylo ze musim zaplatit vratnou kauci 894.45 euro aby se aktivovala ta smlouva. OK rikam a kdy dostanu ty penize na ucet az zaplatim kauci? Tri dny a mate to tam. Ok nic nic porad nic. Prvni splatka půjčky, kterou jsem jeste nevidel. Zaplatil jsem, kdy dostanu penize ptal jsem se musite nam postou poslat smlouvu a pak uz je vse v poradku a penize dostanete. Smlouvu jsem poslal a najednou telefon. Ze nevidi zadne firmy kterym dluzim penize. Rikam ze zadny nejsou. A chlap zacal nadavat ze tohle je smlouva o oddluzeni ze na muj ucet to neposlou ze musim vypovedet smlouvu a poslat to postou. Tak a vypoved smlouvy jsem sepsal poslal a cekam na 13.01 2020 co bude?

Dobrý den,
děkujeme za podrobný popis - tady můžeme s jistotou konstatovat, že jde o podvodné jednání s cílem získat od vás onen poplatek, či kauci. Pravděpodobně máte nějakou smlouvu, ze které může vyplývat, že kauce je vratná? Vymahatelnost této smlouvy bude nulová. Je velmi pravděpodobné, že i pokud zaplatíte právníka a spor vyhrajete, tak firma zkrachuje a zřejmě nezískáte všechny peníze zpět.

Jak postupovat? Předně již neplaťte žádné splátky půjčky, když jste půjčku ještě nečerpal - není pro to právní důvod! Vyzvěte doporučeným dopisem firmu k navrácení poplatku i neoprávněné splátky údajné půjčky. Další postup pak asi již po konzultaci s právníkem, nebo jeho prostřednictvím. 

Bohužel jste špatně vyhodnotil "nabídku půjčky od nějaké banky". Na internetu se vyskytují tisíce nabídek půjček od různých zprostředkovatelů. Banka nebo finanční instituce nabízející půjčky musí mít dostatečný kapitál, její licenci lze ověřit v obchodním rejstříku či v seznamech národní banky a určitě má důvěryhodné sídlo a webové stránky. Banka umí uzavřít půjčku on-line, nebo jedná většinou s klientem přímo. Důvěryhodný zprostředkovatel na požádání s klientem banku navštíví. Povinností banky i poradce podle evropského práva je důkladně přezkoumat finanční situaci žadatele a spotřebiteli vysvětlit všechny okolnosti půjčky a jejího splácení. Bezpečné je půjčovat si výhradně u bank, nebo u společností vedených v našem přehledu půjček.
Nutno tedy dodat, že půjčka vám s pravděpodobností hraničící s jistotou nikdy poskytnuta nebude. Švýcarská firma GARWOC po vyhledání na Google má na první pohled přijatelné webové stránky, ale při detailnějším náhledu zjistíte že web byl zřejmě vytvořen jednorázově. Například ve zprávách co hýbe branží najdete jen informace z 31.7. a 1.8.2019. Proklamace na webu jsou jinak velmi obecné a reference či hodnocení zjevně nejsou od skutečných lidí. Finálně, sídlo společnosti ukázané přímo v náhledu do Google mapy je v bytovém domě na předměstí nevelkého švýcarského města.

Garwoc-a-g.JPG

Mrzí mne, že pro vás nemáme lepší zprávu, ale při finančních operacích na internetu a v komunikaci s různými call centry je nutné být obezřetný. V tomto případě vlastně nelze říci, že jste se stal "obětí podvodu", ale spíše jste do něj dobrovolně vstoupil. Přeji hodně úspěchů při sjednávání nápravy.

REKLAMA
Jak hodnotíte odpověď?
Přehled půjček

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Nejpopulárnější dotazy

Nedošlo k zaúčtování platby pojistného

18.5.2024 Banka

Pokračování dotazu č. 23528: Dobrý den, děkuji za rychlou a vstřícnou odpověď. Ale nesouhlasím s ní. Tedy alespoň z větší části. Jediné co si z ní vezmu, je že s trestním oznámením počkám ještě týden. I když už jsem na policii psal, nepodal jsem ještě trestní oznámení. Jestli je to opravdu chyba, tak tak fatální chybu do dvou týdnů určitě musí banka opravit, Jinak ať to rovnou zabalí. Výhrady k odpovědi: 1. Ten název vlákna, který jste mu dali je nesmysl. Protože kdyby jste můj dotaz přečetl pozorně, dozvěděl by jste se, že oni mi sumu pojistného strhli z běžného účtu. Jenom jaksi si tu strhnutou sumu nechali a nezaplatili pojistné. Což mně zařadilo mezi dlužníky. 2. Co je to za banku, která udělá chybu, co může klientům zničit život a není schopná ji minimálně 5 dní opravit. Kdo může takové bance věřit, že ho neokrade? 3. Ty banality co píšete o skóringu bank jsou hezké a jasné každému. To je takový front face. Ale proč tedy když je to takové dobromyslné, proč tedy banky odmítají zveřejnit své skóringové algoritmy? A hlavně zařazení do registrů? Ale to jsem odbočil. Na to nečekám odpověď. Já další půjčku ani nepotřebuji. Jenom jsem to používal jako kontrolu, že je s mým skóringem vše v pořádku. To chci vidět jak to ti břídilové v Air Bank (jestli opravdu jde o technickou chybu) zase dají do správného stavu. 4. Jestli opravdu jde o technickou chybu, proč se to stalo jenom u jednoho úvěru? Mám i jiný. A hlavně proč neodpovídají na moje dotazy položené přes jejich aplikaci a emailem? Jediné co jsem se dozvěděl je na infolince. Tam mi vysloveně lhali. Volal jsem jeden den. Operátorka mi papouškovala to co Vy - že jde o technickou chybu, o které vědí. Nic víc nebyla ochotná říct. Pak jsem volal druhý den. A jiná operátorka mi sprostě lhala. Zopakovala, že jde o technickou chybu a že oni vědí. Ale zřetelně sprostě lhala když říkala, že chyba vznikla dnes. Přitom já jsem dokazatelně věděl, že "chyba" trvá již minimálně druhý den. Proč lžou? Proč neodpovídají na dotazy? Co se děje ? Má Air Bank nějaké problémy a chce se zahojit na nepohodlných klientech? 5. Když jsem volal v čtvrtek před pátou. Jedna z ochotnějších operátorek mě chtěla propojit na lidi co to řeší. Ale nikdo tam již nebyl. Tak mají prý zásadní technický problém, a před pátou již nikdo nepracuje? To opravdu? To nevypadá na technický problém. Děkuji

PŘEJÍT NA NEJNOVĚJŠÍ DOTAZY

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Srovnáváme hypotéky od

© Banky.cz 2023, všechna práva vyhrazena