Rozchod a vyrovnání, Osobní a rodinné finance

REKLAMA
Běžný účet

Dobry den, mela bych prosbu. S pritelem se rozchazime, mame spolu dve deti a barak ve kterem zijeme. Dum je psany na me. Staveli jsme ho, vetsinu jsem financovala ja. Pritel poskytl castku na dodelani 200 000 Kc. Ted chce po 15 letech uzivani financni vyrovnani. Uz 10 let zde zije spis jako v podnajmu. Vetsinu spotrebicu krome televize si platim sama. Mesicne prispiva 10 000 Kc na chod domacnosti. Jsem schopna mu vratit 200 000 Kc, aby se odstehoval. Myslite, ze moje nabidka bude dostacujici k vyrovnani? Predem dekuji za odpoved.

Dobrý den,

vyrovnání závazků a vypořádání společné domácnosti je vždy věcí dohody rozcházejících se nesezdaných partnerů. Na rozdíl od rozvodu a dělení SJM toto soudy neřeší a vše je pouze na vaší dohodě. Pokud po Vás přítel požaduje finanční vyrovnání za příspěvek na rekonstrukci 200 000 Kč před 15 lety, měl by se také zamyslet nad tím, kolik by on mě doplatit Vám za bezplatné užívání nemovitosti za dobu 15 let. Příspěvek na domácnost pokrýval pravděpodobně jen energie a např. stravu, ale již v něm nebyl obsažen případný nájem? Pokud by např. polovina nájmu za RD činila měsíčně 10 000 Kč, měl by Vám přítel za bezplatné bydlení ve vašem domě doplatit za posledních 15 let 1,8 mil. Kč. 

Já bych doporučil toto neřešit. Přítel Vám před 15 lety přispěl na stavbu 200 000 Kč a za to u Vás bezplatně bydlel. Každý se jinou mírou podílel na úklidu domácnosti/praní/žehlení/výchově dětí a je nemožné dnes vyčíslit, kdo by měl co komu doplácet. Z mého pohledu tak není příliš důvod platit příteli odstupné v podobě 200 000 Kč.  

REKLAMA
Jak hodnotíte odpověď?

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Nejpopulárnější dotazy

Nedošlo k zaúčtování platby pojistného

18.5.2024 Banka

Pokračování dotazu č. 23528: Dobrý den, děkuji za rychlou a vstřícnou odpověď. Ale nesouhlasím s ní. Tedy alespoň z větší části. Jediné co si z ní vezmu, je že s trestním oznámením počkám ještě týden. I když už jsem na policii psal, nepodal jsem ještě trestní oznámení. Jestli je to opravdu chyba, tak tak fatální chybu do dvou týdnů určitě musí banka opravit, Jinak ať to rovnou zabalí. Výhrady k odpovědi: 1. Ten název vlákna, který jste mu dali je nesmysl. Protože kdyby jste můj dotaz přečetl pozorně, dozvěděl by jste se, že oni mi sumu pojistného strhli z běžného účtu. Jenom jaksi si tu strhnutou sumu nechali a nezaplatili pojistné. Což mně zařadilo mezi dlužníky. 2. Co je to za banku, která udělá chybu, co může klientům zničit život a není schopná ji minimálně 5 dní opravit. Kdo může takové bance věřit, že ho neokrade? 3. Ty banality co píšete o skóringu bank jsou hezké a jasné každému. To je takový front face. Ale proč tedy když je to takové dobromyslné, proč tedy banky odmítají zveřejnit své skóringové algoritmy? A hlavně zařazení do registrů? Ale to jsem odbočil. Na to nečekám odpověď. Já další půjčku ani nepotřebuji. Jenom jsem to používal jako kontrolu, že je s mým skóringem vše v pořádku. To chci vidět jak to ti břídilové v Air Bank (jestli opravdu jde o technickou chybu) zase dají do správného stavu. 4. Jestli opravdu jde o technickou chybu, proč se to stalo jenom u jednoho úvěru? Mám i jiný. A hlavně proč neodpovídají na moje dotazy položené přes jejich aplikaci a emailem? Jediné co jsem se dozvěděl je na infolince. Tam mi vysloveně lhali. Volal jsem jeden den. Operátorka mi papouškovala to co Vy - že jde o technickou chybu, o které vědí. Nic víc nebyla ochotná říct. Pak jsem volal druhý den. A jiná operátorka mi sprostě lhala. Zopakovala, že jde o technickou chybu a že oni vědí. Ale zřetelně sprostě lhala když říkala, že chyba vznikla dnes. Přitom já jsem dokazatelně věděl, že "chyba" trvá již minimálně druhý den. Proč lžou? Proč neodpovídají na dotazy? Co se děje ? Má Air Bank nějaké problémy a chce se zahojit na nepohodlných klientech? 5. Když jsem volal v čtvrtek před pátou. Jedna z ochotnějších operátorek mě chtěla propojit na lidi co to řeší. Ale nikdo tam již nebyl. Tak mají prý zásadní technický problém, a před pátou již nikdo nepracuje? To opravdu? To nevypadá na technický problém. Děkuji

PŘEJÍT NA NEJNOVĚJŠÍ DOTAZY

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Srovnáváme hypotéky od

© Banky.cz 2023, všechna práva vyhrazena