Banka porušila rozhodnutí soudu o dědictví - co dál?

REKLAMA
Běžný účet
23.11.2022 Běžný účet

Pokračování dotazu č. 19864: Vážení, děkuji za odpověď. Chápu, že do dne, kdy nabyde právní moci vypořádání dědictví, se banka zachovala správně - hradila SIPO. V případě, že je pouze jeden dědic, je to bez problémů. Ale v momentě, kdy banka vyplatila jednu polovinu pohledávky z titulu zůstatku na běžném účtu, měla druhou polovinu zachovat pro druhého dědice. Banka porušila rozhodnutí okresního soudu a pozůstalí nedostali polovinu zůstatku na BÚ, jak bylo v usnesení okresního soudu v rozhodnutí o dědictví. Navíc lhůty, ve kterých banka vyplatila, byly rozdílné - v jednom případě do 5 dní, ve druhém za 26 dní. Kdyby vyplatila v obou případech ve stejné lhůtě, usnesení soudu by neporušila (SIPO odchází později). Má snad dědic dostat méně z důvodu toho, že narazí na méně schopnou úřednici, které vybavení stejné věci trvá podstatně déle? Může banka porušit rozhodnutí soudu o dědictví? Lhůta 30 dní byla sice dodržena, ale rozhodnutí soudu nikoliv.

Dobrý den,

banka určitě nic neporušila, ve lhůtě 30 dní vyřídila oba požadavky na výplatu dědictví. Rozdílné lhůty nemusí být dané schopnostmi úředníka ale např. taktéž jeho časovými možnostmi (někdy máte více práce, jindy méně). Lhůty byly dodrženy. K blokaci pravidelných odchozích plateb nedochází k datu nabytí právní pomoc notářského rozhodnutí. Pokud si správně pamatuji z předchozího dotazu, řešíme tady rozdíl 4 000 Kč? Banka nemůže vědět, kdy si který dědic přijde pro jakou část dědictví. Pokud si druhý dědic přišel pro peníze později, mohl dostat o pár korun méně (poplatky, odchozí SIPO, atd.). 

REKLAMA
Jak hodnotíte odpověď?

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Nejpopulárnější dotazy

Nedošlo k zaúčtování platby pojistného

18.5.2024 Banka

Pokračování dotazu č. 23528: Dobrý den, děkuji za rychlou a vstřícnou odpověď. Ale nesouhlasím s ní. Tedy alespoň z větší části. Jediné co si z ní vezmu, je že s trestním oznámením počkám ještě týden. I když už jsem na policii psal, nepodal jsem ještě trestní oznámení. Jestli je to opravdu chyba, tak tak fatální chybu do dvou týdnů určitě musí banka opravit, Jinak ať to rovnou zabalí. Výhrady k odpovědi: 1. Ten název vlákna, který jste mu dali je nesmysl. Protože kdyby jste můj dotaz přečetl pozorně, dozvěděl by jste se, že oni mi sumu pojistného strhli z běžného účtu. Jenom jaksi si tu strhnutou sumu nechali a nezaplatili pojistné. Což mně zařadilo mezi dlužníky. 2. Co je to za banku, která udělá chybu, co může klientům zničit život a není schopná ji minimálně 5 dní opravit. Kdo může takové bance věřit, že ho neokrade? 3. Ty banality co píšete o skóringu bank jsou hezké a jasné každému. To je takový front face. Ale proč tedy když je to takové dobromyslné, proč tedy banky odmítají zveřejnit své skóringové algoritmy? A hlavně zařazení do registrů? Ale to jsem odbočil. Na to nečekám odpověď. Já další půjčku ani nepotřebuji. Jenom jsem to používal jako kontrolu, že je s mým skóringem vše v pořádku. To chci vidět jak to ti břídilové v Air Bank (jestli opravdu jde o technickou chybu) zase dají do správného stavu. 4. Jestli opravdu jde o technickou chybu, proč se to stalo jenom u jednoho úvěru? Mám i jiný. A hlavně proč neodpovídají na moje dotazy položené přes jejich aplikaci a emailem? Jediné co jsem se dozvěděl je na infolince. Tam mi vysloveně lhali. Volal jsem jeden den. Operátorka mi papouškovala to co Vy - že jde o technickou chybu, o které vědí. Nic víc nebyla ochotná říct. Pak jsem volal druhý den. A jiná operátorka mi sprostě lhala. Zopakovala, že jde o technickou chybu a že oni vědí. Ale zřetelně sprostě lhala když říkala, že chyba vznikla dnes. Přitom já jsem dokazatelně věděl, že "chyba" trvá již minimálně druhý den. Proč lžou? Proč neodpovídají na dotazy? Co se děje ? Má Air Bank nějaké problémy a chce se zahojit na nepohodlných klientech? 5. Když jsem volal v čtvrtek před pátou. Jedna z ochotnějších operátorek mě chtěla propojit na lidi co to řeší. Ale nikdo tam již nebyl. Tak mají prý zásadní technický problém, a před pátou již nikdo nepracuje? To opravdu? To nevypadá na technický problém. Děkuji

PŘEJÍT NA NEJNOVĚJŠÍ DOTAZY

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Srovnáváme hypotéky od

© Banky.cz 2023, všechna práva vyhrazena