Banky.cz Bankovní poradna zdarma Banka #7708, Záznam v registrech dlužníků

Jak se zbavit černé tečky v registru dlužníků a získat znovu důvěru banky?

REKLAMA
Běžný účet
11.10.2019 Banka

Dobrý den, s manželem jsme si vzali v roce 2015 úvěr 810 tis. u Modré Pyramidy. Bohužel manžel těžce onemocněl, finance se tím hodně krátily a letos na jaře umřel. Začaly ještě větší výdaje pohřeb atd. a zůstala jsem na úvěr sama se svým malým platem a byla jsem nucena požádat banku o restrukturalizaci, než se vyřídí vdovský důchod. Banka mi vyšla vstříc a prominula mi placení na půl roku, a nyní již od října mohu pokračovat v placení. Byla jsem hodně překvapená, když mě finanční poradce informoval, že jsem v registru dlužníku a žádná jiná banka se se mnou nebude bavit.......tečka....Mohu se nějakým zbůsobem vyvázat např. doplatit to, co jsem za půl roku měla prominuto? Bohužel peníze na zplacení celého úvěru NEMÁM a nelíbí se mi jednání banky, nikdo mne neinformoval a vše proběhlo oficiálně, dohodou. Mám černou tečku v registru a a moc by mne zajímalo, pokud se mnou nebude banka komunikovat, jak dlouho, nebo dokonce, kolik let tam vydrží. Děkuji

Dobrý den,

i v těžkých životních situacích není právní nárok na žádnou úlevu ze splácení úvěrů - svým dluhům je třeba vždy dostát. Proto je mimo jiné možné si výpadek příjmů pojistit (z důvodu ztráty zaměstnání, invalidity, úmrtí atd.). Každý si musí sám zvážit, chce-li se proti těmto rizikům pojistit či nikoliv. Při nesplácení Vám může banka úvěr zesplatnit (požadovat navrácení celé dlužné částky ihned). Modrá Pyramida jednala velmi vstřícně ač nemusela, toto bych hodnotil pozitivně. 

Každá banka sdílí informace o svých klientech s registrem dlužníků (BRKI) tak, aby všechny bankovní i nebankovní subjekty měly informace o zadluženosti a platební morálce (pozitivní i negativní) svých potenciálních klientů. Banka Vám vyšla vstříc, nezesplatnila Vám úvěr, neuvrhla Vás do exekuce a pouze poskytla informace BRKI o Vašem problému se splácením (ke kterému budou ostatní instituce přihlížet další 4 roky). Banky nemohou tajit informace o klientech, kteří mají problémy se splácením (byť z důvodu těžké životní situace). To by pak BRKI rychle pozbyl důvěryhodnosti.

REKLAMA
Jak hodnotíte odpověď?

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Nejpopulárnější dotazy

Nedošlo k zaúčtování platby pojistného

18.5.2024 Banka

Pokračování dotazu č. 23528: Dobrý den, děkuji za rychlou a vstřícnou odpověď. Ale nesouhlasím s ní. Tedy alespoň z větší části. Jediné co si z ní vezmu, je že s trestním oznámením počkám ještě týden. I když už jsem na policii psal, nepodal jsem ještě trestní oznámení. Jestli je to opravdu chyba, tak tak fatální chybu do dvou týdnů určitě musí banka opravit, Jinak ať to rovnou zabalí. Výhrady k odpovědi: 1. Ten název vlákna, který jste mu dali je nesmysl. Protože kdyby jste můj dotaz přečetl pozorně, dozvěděl by jste se, že oni mi sumu pojistného strhli z běžného účtu. Jenom jaksi si tu strhnutou sumu nechali a nezaplatili pojistné. Což mně zařadilo mezi dlužníky. 2. Co je to za banku, která udělá chybu, co může klientům zničit život a není schopná ji minimálně 5 dní opravit. Kdo může takové bance věřit, že ho neokrade? 3. Ty banality co píšete o skóringu bank jsou hezké a jasné každému. To je takový front face. Ale proč tedy když je to takové dobromyslné, proč tedy banky odmítají zveřejnit své skóringové algoritmy? A hlavně zařazení do registrů? Ale to jsem odbočil. Na to nečekám odpověď. Já další půjčku ani nepotřebuji. Jenom jsem to používal jako kontrolu, že je s mým skóringem vše v pořádku. To chci vidět jak to ti břídilové v Air Bank (jestli opravdu jde o technickou chybu) zase dají do správného stavu. 4. Jestli opravdu jde o technickou chybu, proč se to stalo jenom u jednoho úvěru? Mám i jiný. A hlavně proč neodpovídají na moje dotazy položené přes jejich aplikaci a emailem? Jediné co jsem se dozvěděl je na infolince. Tam mi vysloveně lhali. Volal jsem jeden den. Operátorka mi papouškovala to co Vy - že jde o technickou chybu, o které vědí. Nic víc nebyla ochotná říct. Pak jsem volal druhý den. A jiná operátorka mi sprostě lhala. Zopakovala, že jde o technickou chybu a že oni vědí. Ale zřetelně sprostě lhala když říkala, že chyba vznikla dnes. Přitom já jsem dokazatelně věděl, že "chyba" trvá již minimálně druhý den. Proč lžou? Proč neodpovídají na dotazy? Co se děje ? Má Air Bank nějaké problémy a chce se zahojit na nepohodlných klientech? 5. Když jsem volal v čtvrtek před pátou. Jedna z ochotnějších operátorek mě chtěla propojit na lidi co to řeší. Ale nikdo tam již nebyl. Tak mají prý zásadní technický problém, a před pátou již nikdo nepracuje? To opravdu? To nevypadá na technický problém. Děkuji

PŘEJÍT NA NEJNOVĚJŠÍ DOTAZY

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Srovnáváme hypotéky od

© Banky.cz 2023, všechna práva vyhrazena