Jak se daní směna kryptoměn a jaký je vliv na daňové přiznání při držení kryptoměn?

REKLAMA
Běžný účet
28.10.2021 Daně

Dobrý den, uvedu příklad, jehož řešení jsem jinde nenalezl. Paradoxně se podle mě jedná o poměrně běžnou situaci. Koupím si za 5 000 Kč kryptoměnu například BUSD. Z této kryptoměny si pak směním z BUSD na jine kryptoměny například ETH (2 000 Kč) BTC (1 000 Kč), ADA (1 000 Kč). Tyto kryptoměny pak držím. Pozn. směna nebyla za účelem zisku ale jen diverzifikaci portfolia. Rozumím, že se platí daň ze zisku z rozdílu směn těchto kryptoměn. Otázka ale zní, když je neprodávám a držím bude se daň platit teprve až kryptoměny budu prodávat. Nebo musím podávat daňově přiznání podávat v momentě když jsem měnil krypto za krypto? Dale jak je v teto problematice nahlíženo na příjem. Řekneme že se mohu vlézt do limitu 15 000 Kč (resp. 6 000 Kč u zaměstnanců), u které se nemusí platit daň a podávat daňově přiznání. Když směním kryptoměnu která měla hodnotu 5 000 Kč a za ni dostanu třeba ETH v hodnotě 5 100 Kč. Tak můj příjem byl 5 100 Kč nebo jen 100 Kč zisk? A když to teda pak převedu ještě zpátky a pak třeba ještě jednou a přehoupnu se na “příjem” přes 15 tisíc i když zisk bude třeba 20 Kč. Tak už musím podávat daňové přiznaní a danit? A i kdyby to tak bylo, tedy že by příjem byl 5 100 Kč a ne 100 Kč a ten nárok na podání daňového přiznání vznikal. Tak ho budu podávat až budu kryptoměnu měnit za fiat money (prodávat) a nebo hned? A poslední jak se nahlíží na staking? Je potřeba osvč jak u miningu? Kdyz dam na staking ETH za 1 000 Kč a za rok budu mít o par jednotek ETH vice a bude mít diky tomu hodnotu napr 1 100 Kč? Tak můj příjem byl 1 100 Kč nebo 100 Kč? A opět tu daň ze zisku bych v tohle případě řešil až při prodeji a nebo hned? Mockrát děkuji.

Dobrý den,

obávám se, že takto komplexní zhodnocení všech možných situací je nad rámec naší bezplatné finanční poradny. V případě zájmu Vám toto téma zpracuji za 980 Kč (kontaktujte mne prosím na emailu petr.jermar@banky.cz).

REKLAMA
Jak hodnotíte odpověď?

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Nejpopulárnější dotazy

Nedošlo k zaúčtování platby pojistného

18.5.2024 Banka

Pokračování dotazu č. 23528: Dobrý den, děkuji za rychlou a vstřícnou odpověď. Ale nesouhlasím s ní. Tedy alespoň z větší části. Jediné co si z ní vezmu, je že s trestním oznámením počkám ještě týden. I když už jsem na policii psal, nepodal jsem ještě trestní oznámení. Jestli je to opravdu chyba, tak tak fatální chybu do dvou týdnů určitě musí banka opravit, Jinak ať to rovnou zabalí. Výhrady k odpovědi: 1. Ten název vlákna, který jste mu dali je nesmysl. Protože kdyby jste můj dotaz přečetl pozorně, dozvěděl by jste se, že oni mi sumu pojistného strhli z běžného účtu. Jenom jaksi si tu strhnutou sumu nechali a nezaplatili pojistné. Což mně zařadilo mezi dlužníky. 2. Co je to za banku, která udělá chybu, co může klientům zničit život a není schopná ji minimálně 5 dní opravit. Kdo může takové bance věřit, že ho neokrade? 3. Ty banality co píšete o skóringu bank jsou hezké a jasné každému. To je takový front face. Ale proč tedy když je to takové dobromyslné, proč tedy banky odmítají zveřejnit své skóringové algoritmy? A hlavně zařazení do registrů? Ale to jsem odbočil. Na to nečekám odpověď. Já další půjčku ani nepotřebuji. Jenom jsem to používal jako kontrolu, že je s mým skóringem vše v pořádku. To chci vidět jak to ti břídilové v Air Bank (jestli opravdu jde o technickou chybu) zase dají do správného stavu. 4. Jestli opravdu jde o technickou chybu, proč se to stalo jenom u jednoho úvěru? Mám i jiný. A hlavně proč neodpovídají na moje dotazy položené přes jejich aplikaci a emailem? Jediné co jsem se dozvěděl je na infolince. Tam mi vysloveně lhali. Volal jsem jeden den. Operátorka mi papouškovala to co Vy - že jde o technickou chybu, o které vědí. Nic víc nebyla ochotná říct. Pak jsem volal druhý den. A jiná operátorka mi sprostě lhala. Zopakovala, že jde o technickou chybu a že oni vědí. Ale zřetelně sprostě lhala když říkala, že chyba vznikla dnes. Přitom já jsem dokazatelně věděl, že "chyba" trvá již minimálně druhý den. Proč lžou? Proč neodpovídají na dotazy? Co se děje ? Má Air Bank nějaké problémy a chce se zahojit na nepohodlných klientech? 5. Když jsem volal v čtvrtek před pátou. Jedna z ochotnějších operátorek mě chtěla propojit na lidi co to řeší. Ale nikdo tam již nebyl. Tak mají prý zásadní technický problém, a před pátou již nikdo nepracuje? To opravdu? To nevypadá na technický problém. Děkuji

PŘEJÍT NA NEJNOVĚJŠÍ DOTAZY

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Srovnáváme hypotéky od

© Banky.cz 2023, všechna práva vyhrazena