Dobrý den, rád bych se Vás zeptal jak mám postupovat když bych si chtěl vzít úvěr u banky a chtěl bych si dopředu ověřit jejich smluvní podmínky? Mám totiž smutnou zkušenost, že je nechtějí poskytnout! (a to i u hypotéky, ale to odbočuji) Níže bych uvedl příklad komunikace s bankou. Vybral jsem si pro začátek Zuno jelikož má jeden z nejnižších inzerovaných úroků. Existuje nějaká banka která to poskytne? Kdo vlastně ukládá bankám, že mají poskytovat informace ke smlouvám, poku vůbec někdo? ČNB? Je možné si na to někde stěžovat/podat podnět? (ČNB, ombudsman, nějaký výbor v parlamentu/senátu, poslanci, prezident, EU, atd...?) Zde doplňuji naši e-mailovou komunikaci:
Roman: Dobrý den, zvažuji Vaši banku jako jednu z možných k vzetí si půjčky. Byl bych rád kdybyste mi zaslali návrh smluvy, abych se na to mohl předem podívat.
ZUNO: Dobrý den R, na začátek vám děkujeme za váš zájem o ZUNO. Dovolte nám reagovat na vaši zprávu. Návrh smlouvy o ÚVĚRU není možné zaslat z důvodu, jelikož každá žádost je posuzována individuálně a každá smlouva o ÚVĚRU je unikátní. Pro zjištění podrobných parametrů je potřebné, abyste měl založený bezplatný ZUNO ÚČET a následně jste požádal o ÚVĚR. V případě schválení je okamžitě k dispozici smlouva o ÚVĚRU. V případě, že máte zájem o náhled rámcové smlouvy o poskytování produktů a služeb, vzor naleznete zde: https://www.zuno.cz/global/documents/zuno-smlouva-vzor.pdf
Roman: Dobrý den, zaslaný odkaz mi je k ničemu, zajímá mne smlouva k úvěru, nemám zájem o podrobně vyplněnou smlouvu, jedná se mi jen o nevyplněný vzor/ formulář, pokud to je problém, bohužel si budu hledat jinou banku, tak se nevykrucujte, zřejmě jste netransparentní průměr který českému bankovnímu trhu převládá.... Nevím proč mi tykáte a ani se nepodepíšete jménem a schováváte se za nějaký tým....
ZUNO: Dobrý den, dovolte nám reagovat na Vaši zprávu. Mrzí nás vyjádření Vaší nespokojenosti s nastaveným procesem v ZUNO bance. Pro bližší informace o smlouvě o úvěru, je třeba být klientem ZUNO banky, čili právě proto je potřeba si předem založit běžný ÚČET v ZUNO. Takový proces je nastaven iz důvodu Vaší bezpečnosti v případě zneužití Vašich údajům třetí stranou. Tento proces je prevence proti úvěrovým podvodům. Děkujeme Vám za důvěru a projevený zájem o naši banku.
Dobrý den,
ZUNO stejně jako Air-Bank a Equa Bank je dobrá volba pro spotřebitelský úvěr (nulové poplatky, nejnižší úrok kol 10%) i pro vedení běžného účtu (vše mio výběrů z bankomatů bez poplatků, podmínku aktivního užívání účtu má jen Equa Bank, jinak bez podmínek), čemuž se nevyhnete, neboť tyto banky půjčují pouze těm, kteří u nich mají běžný účet (který je ale bezplatný).
Kompletní smluvní dokumentace poskytována poskytovatelem úvěru před podpisem smlouvy by měla být naprostou samozřejmostí, neboť odpovědný člověk nemůže podepsat něco, co předem nečetl - všechny tři zmíněné banky (stejně jako všechny ostatní banky v ČR) smlouvy klientům poskytují předem k prostudování. Dnes smlouvy předem neposkytují pouze vybraní nebankovní poskytovatelé úvěrů, což je znakem nesolidnosti (a snahou skrýt nevýhodné podmínky) a důrazně nedoporučuji s těmi entitami uzavírat jakékoliv smluvní vztahy.
Rámcová smlouva, kterou Vám zaslalo ZUNO, je dnes standardem moderního bankovnictví a obecně i většiny jiných smluvních vztahů. Máte na výběr dvě možnosti: buď s bankou budete sepisovat několikastránkové smlouvy pro každý produkt (účet, karta, internetbanking, úvěr, atd.) nebo na počátku sepíšete hrubě všeobjímající rámcovou smlouvu a poté pro každý čerpaný produkt jen jednoduchý jedno-dvoustránkový dodatek upřesňující detaily konkrétního produktu (toto je obecně elegantnější a pro banku i klienta pohodlnější způsob).
Mám-li hodnotit Vaší emailovou komunikaci se ZUNO:
Sečteno podtrženo, na této komunikaci zkrátka nevidím žádný nedostatek (naopak oproti jiným bankám je zde daleko větší vstřícnost). ČNB vykonává dohled nad bankami a je správným místem pro podání stížnosti, ale tady si není na co stěžovat. Pokud se Vám ZUNO nezamlouvá, zkuste Air-Bank či Equa Bank, ale přístup těchto dvou bank bude velmi podobný. Lepší a transparentnější nabídku na trhu nenajdete.
Pokud si potrpíte na formálnější přístup, formálnější titulování, spousty lejster a dokumentů, komunikaci pouze s jedním zaměstnancem, atd., zkuste nějakou tradičnější a větší banku...ale připravte se na úrok 15-20%, poplatky za sjednání a vedení úvěru, atd. Každá legrace něco stojí.
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.
Dobrý den, mám penzijní připojištění (transformované fondy), chtěl bych přejít na DPS. Letos mi bude 60 let. Platí pro mě po převodu, že musím mít DPS minimálně 10 let, nebo ho mohu ukončit dříve? Pokud dříve, budu nějak krácen/penalizován? Předem Vám děkuji. Pěkný den
Dobrý den, prosím, když jsem v oddlužení a pracoval jsem 1 den ve státní svátek, mohu si za to ten 1 den vzít v práci náhradní volno v jiný den? (to znamená, že mi nebude práce ve svátek proplacena a vezmu si za to volno v 1 pracovní den). Anebo je moji povinností v oddlužení nechat si ten svátek proplatit, aby to mohlo jít na splátky věřitelům? Děkuji
Dobrý den, podepsala jsem dvakrát růžový papír. Pracovala jsem ve společnosti A do 14. února a růžový papír jsem podepsala v lednu. Pak 20. Února jsem nastoupila do společnosti B a podepsala jsem 28.02 . A v společnosti B již nepracuji. Jak tento problém vyřešit? Mám to oznámit společnosti B? Budu muset zaplatit pokutu? Děkuji
Dobrý den, náhle zemřel otec mého nezletilého syna. Vlastnil několik nemovitostí, z nichž tři jsou na hypotéku. Chtěla bych se tedy zeptat, jak se postupuje dál v takové situaci. Náš společný syn je jeho jediné dítě. Je mu teprve 7 let. Se zemřelým jsme nebyli manželé a ani už spolu nějakou dobu nežijeme. Proto bych ráda věděla, jestli jako synův opatrovník budu muset hypotéky dál platit, aby o dědictví nepřišel. Jestli měl bývalý partner nějakou pojistku nevím. Děkuji za radu.
Dobrý den, na mém účtu je exekuce a otec nezletilé posílá výživné a invalidní důchod. Asi 5krát to odešlo do banky, což je prokazatelné, z jakých účtů. A i rozsudek na výživné. V bance prý vše řešili s exekutorem, ale neúspěšně. Ani chráněny účet nelze, není na co? (nezabavitelná částka). Dnes už obě částky činí cca 140 000 Kč. Teď jsem v insolvenci, ani banka ani exe. Ani neřeknou kde. Někde v tomto trojlístek létá 140 tis., na které máme s dcerou právo a nikdo nic. Vše je doloženo a peníze zdržují, nemají právo.
Dobrý den, mám dotaz. Bude to delší, tak se omlouvám, ale zkrátím to. Prodávám kroj a s pánem který reagoval na můj inzerát, budeme mu říkat pan X, jsme se domluvili na platbě přes PayPal, který jsem si k vůli tomu založila. Pánovi jsem předala veškeré informace k platbě a adresu. Jasně bylo domluveno, jakmile mi přijde platba za kroj 12 000 Kč, tak zabalím krabici a pán X si zajistí přepravu, čili odvoz. Přišel mi email od PayPal, že proběhla platba, tedy z účtu pana X byla stržena částka 15 400 Kč. 12 000 Kč za kroj a 3 400 Kč za přepravu, které se ale připíší na můj PayPal až po té, co zaplatím přepravní společnosti 3 400 Kč a pošlu potvrzení PayPalu. O platbě za přepravu předem nebyla ani zmínka. Po té jsem kontaktovala přepravní společnost, která mi sdělila, že takovou objednávku s těmito údaji a adresou nemají zaznamenanou a mám to řešit s PayPal. Psala jsem tedy na podporu PayPal a ti mi sdělili, že je to v pořádku a že mám zaplatit 3 400 Kč přes nějaký moneygram, aby se celá částka uvolnila na můj účet. Abych to tedy shrnula, podle všeho tedy z účtu pana X byly peníze strženy a peníze ale nedorazily na můj účet. Nevím co mám dělat. Transakce je prý nevratná a já myslím že jde o podvod. Pán se se mnou hádá a vyhrožuje a tvrdí, že ho chci podvést. Jenže to samé si myslím já. Poradíte mi prosím, co mám dělat tedy?
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.
Lokální investiční nemovitostní fond NEMO je nově v režimu dlouhodobého investičního produktu neboli DIP. Klientům tak nabízí další alternativu k existujícím penzijním fondům a doplňkovému penzijnímu spoření. Stát chce nově podporovat zodpovědné občany, kteří se nebudou spoléhat pouze na státní důchodový systém.
Co byste řekli na to, mít veškeré věrnostní karty do svých oblíbených obchodů na jednom místě v praktické aplikaci? Pokud vám to zní dobře, pak by vaší pozornosti neměla uniknout aplikace Portmonka, která je spojená s řadou praktických funkcí. Co to Portmonka je a jaké jsou její hlavní výhody a nevýhody?
Pojistka na blbost. Takto se zjednodušené říká pojištění odpovědnosti za způsobenou škodu. Je nezbytnou součástí finančního zajištění každého člověka, chrání před finančními následky škod, které byste neúmyslně způsobili třetím osobám. Přečtěte si vše podstatné o pojištění odpovědnosti za škodu, včetně odpovědí na časté otázky ohledně odpovědnostních pojistek.