Banky.cz Bankovní poradna zdarma Banka #8166, Identifikace klienta při zakládání účtu

Identifikace klienta při zakládání účtu, Banka

REKLAMA
Běžný účet
29.11.2019 Banka

Pokračování dotazu č. 8165: Dobrý den, děkuji za odpověď. Můžete prosím dát odkaz na konkrétní zákon, který přikazuje (a tedy i umožňuje) bankám uchovávat kopie občanského průkazu, nikoli tedy si jen na jeho základě ověřit totožnost? Pokud je to tak, jak tvrdíte, pak nechápu, proč se mi banka ptá na souhlas, když tento podle Vás vyplývá ze zákona. Pokud vím, tak mi banka nemůže odepřít službu, pokud nedám souhlas s uchováním údajů, který není nezbytně nutný k provozování služby. Zároveň je mi podezřelé, že jiné banky pro vedení účtu kopii mých dokladů nemají a nejsou tímto způsobem agresivní.

Dobrý den,

na poskytnutí bankovních služeb není právní nárok, banka Vás může odmítnout i bez udání důvodu. Pro identifikaci klienta nestačí pouze kontrola OP pracovníkem banky na pobočce. Pracovník by mohl chybovat nebo např. "přimhouřit oko" nad cizím OP, čímž by v krajním případě dopomohl k trestné činnosti (podvodníky velmi oblíbené zřídit si účet na cizí OP a pak např. inkasovat peníze od zákazníků a nedodávat zboží). O provedené identifikaci musí být pořízen záznam, k čemuž slouží právě ona kopie OP. 

Pokud banka nevyžaduje kopii OP, provádí se záznam o identifikaci jiným způsobem (např. při založení účtu u Moneta Money Bank na dálku se musíte mimo jiné vyfotit, naskenovat OP a program pak kontroluje shodu fotky). 

Skutečně v tomto žádnou záhadu nehledejte, není to nic mimořádného, banky pouze plní to, co po nich vyžaduje platná legislativa. V konečném důsledku je to pozitivní i pro Vás. Kdyby Vám někdo zcizil OP, výrazně se snižuje pravděpodobnost zneužití. 

REKLAMA
Jak hodnotíte odpověď?

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Nejpopulárnější dotazy

Nedošlo k zaúčtování platby pojistného

18.5.2024 Banka

Pokračování dotazu č. 23528: Dobrý den, děkuji za rychlou a vstřícnou odpověď. Ale nesouhlasím s ní. Tedy alespoň z větší části. Jediné co si z ní vezmu, je že s trestním oznámením počkám ještě týden. I když už jsem na policii psal, nepodal jsem ještě trestní oznámení. Jestli je to opravdu chyba, tak tak fatální chybu do dvou týdnů určitě musí banka opravit, Jinak ať to rovnou zabalí. Výhrady k odpovědi: 1. Ten název vlákna, který jste mu dali je nesmysl. Protože kdyby jste můj dotaz přečetl pozorně, dozvěděl by jste se, že oni mi sumu pojistného strhli z běžného účtu. Jenom jaksi si tu strhnutou sumu nechali a nezaplatili pojistné. Což mně zařadilo mezi dlužníky. 2. Co je to za banku, která udělá chybu, co může klientům zničit život a není schopná ji minimálně 5 dní opravit. Kdo může takové bance věřit, že ho neokrade? 3. Ty banality co píšete o skóringu bank jsou hezké a jasné každému. To je takový front face. Ale proč tedy když je to takové dobromyslné, proč tedy banky odmítají zveřejnit své skóringové algoritmy? A hlavně zařazení do registrů? Ale to jsem odbočil. Na to nečekám odpověď. Já další půjčku ani nepotřebuji. Jenom jsem to používal jako kontrolu, že je s mým skóringem vše v pořádku. To chci vidět jak to ti břídilové v Air Bank (jestli opravdu jde o technickou chybu) zase dají do správného stavu. 4. Jestli opravdu jde o technickou chybu, proč se to stalo jenom u jednoho úvěru? Mám i jiný. A hlavně proč neodpovídají na moje dotazy položené přes jejich aplikaci a emailem? Jediné co jsem se dozvěděl je na infolince. Tam mi vysloveně lhali. Volal jsem jeden den. Operátorka mi papouškovala to co Vy - že jde o technickou chybu, o které vědí. Nic víc nebyla ochotná říct. Pak jsem volal druhý den. A jiná operátorka mi sprostě lhala. Zopakovala, že jde o technickou chybu a že oni vědí. Ale zřetelně sprostě lhala když říkala, že chyba vznikla dnes. Přitom já jsem dokazatelně věděl, že "chyba" trvá již minimálně druhý den. Proč lžou? Proč neodpovídají na dotazy? Co se děje ? Má Air Bank nějaké problémy a chce se zahojit na nepohodlných klientech? 5. Když jsem volal v čtvrtek před pátou. Jedna z ochotnějších operátorek mě chtěla propojit na lidi co to řeší. Ale nikdo tam již nebyl. Tak mají prý zásadní technický problém, a před pátou již nikdo nepracuje? To opravdu? To nevypadá na technický problém. Děkuji

PŘEJÍT NA NEJNOVĚJŠÍ DOTAZY

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Srovnáváme hypotéky od

© Banky.cz 2023, všechna práva vyhrazena