Dobrý den, mám běžný účet u Raiffeisenbank. Je to účet na kterém můžete mít více měn zároveň. Aktivní mám CZK, USD, EUR, GBP. Letos jsem začal pracovat v Uk takže platby chodí každý týden. A právě s librou nastal problem. Peníze mi přicházeli ale na CZK v českých korunách. Při tel na info linku Rb mi bylo řečeno že odesílatel musí přestat používat zprostředkovatelskou banku ( řekli mi že něž platba dojde z uk, jde přes 2 až 3 jiné banky ) protože právě tato "některá banka" mi to překonvertuje na české koruny. Kontaktoval jsem tedy zaměstnavatele který mi řekl že žádnou zprostředkovatelskou banku nepoužívá. Takže znova tel na Rb. Tam mi zase řekli že to není možné, že opravdu musí používat některou tu banku mezi něma. Při naléhání že potřebuju zjistit která a proč mi to mění, mi řekli že Rb je pasivní příjemce a nelze vystopovat platbu z jejich strany. Znova tel do práce tentokrát už na účetní která řekla že to prověří a dá vědět. Výsledek byl takový že mi poslala foto jak mají nastavený účet v bance a jasně tam šlo vidět že mají nastaveny můj účet jako GBP. Opět tel na Rb, kde jako vždy před tim sepsali žádost na oddělení a dají mi vyjádření. Další postup byl takový že mám kontaktovat zaměstnavatele s tím aby provedl sledování platby. Odpověď byla že účetní mluvila s bankéřem a žádnou banku nepoužívají. Další hovor s Rb kde jsem oznámil že mi bylo řečeno že žádná zprostředkovatelská banka nastavena není, a také že mám doklad o tom jak je nastaveny můj účet. Opět sepsání a čekání na odpověď. Náhle se ozvali s Rb že jde podat žádost z mé strany ( i když předtím mi bylo řečeno že to nelze ) o prověření ohledně konverze a to dvěma způsoby. Buď zaslání poslední platby zpátky do banky z které přišla a napsat kolik £ mělo přijít takže by konečně zaslali peníze ve správné měně, nebo požádat o vyrovnání kurzovního lístku ( rozdíl kurzu jejich a středového ). Už osobně s ostřejším hlasem ( protože mi zase bylo řečeno o zprostředkovatelské bance ) jsem zažádal o vyrovnání kurzovního lístku ( obava z toho že by peníze nemuseli přijíždím zpět ). Konečně do £ složky mi přišlo vyrovnání. A od té doby mi přestali chodit výplaty. Zase proběhly telefonáty mezi bankou, kde mi první řekli že musím čekat 7 dní protože mezinárodní platby trvají déle ( i když jsem to vždy měl na účtu hned druhý den - ale v czk ). Po týdnu mi bylo řečeno na lince Rb že musím zaslat foto od zaměstnavatele že peníze odešli na můj účet. Vše jsem zaslal na email Rb. Odpověděli že neevidují platbu na mém účtu ( to jsem viděl i já v internetovém bankovnictví ). Takže další tel do Rb kde jsem jim důrazně oznámil že podklady k dohledání mají a email s vysvětlením že platba není na úctě mi nestačí. Sepsali žádost a čekám na vyjádření. Připadám si jako mezi mlýnskými kameny kde si ze mě dělá už někdo srandu. Vystřídal jsem hromadu operátorů Rb a jejich system jsem už asi pochopil ( zavoláte, blbý na lince sepíše žádost, předá chytrému který napíše odpověď - mají jich jen pár a odpovídají stejně, a blbý vám zavolá zpátky, přitom když máte případně k tomu další podotázku tak sepíše žádost....) Už mi celkem praskají nervy a chystám se osobně na pobočku kde bude ostřejší výměna názorů. Tu se dostáváme k otázkám. 1) je vůbec stanovená lhůta pro mezinárodní platby? 2) mohu zpětně žádat o vyrovnání kurzovního lístku třeba půl roku zpátky? (jedná se o to že platby měli vždy přijít do £ složky a při převodu jsem ztratil část financí) 3) až dohledám platbu (snad) mohu žádat nějaké % z částky za neoprávněně zadrženou platbu? (momentálně mi někde visí 2 výplaty které potřebuji) 4) popř jak by jste postupovali dále. Omlouvám se za délku popisu a děkuji za odpověď.
Dobrý den,
zprostředkovatelská banka je čistě technický pojem a tento institut využívají při mezinárodních platbách všechny banky. Jde o to, že britské banky nemají přímé spojení s těmi českými (jako např. má "česká banka 1" spojení s "českou bankou 2" přes tuzemskou centrální banku). Proto platba z UK do ČR putuje přes několik "zprostředkovatelských bank" (např. UK banka pošle peníze FR bance, ta je přepošle německé bance a ta teprve pošle peníze té české). O tomto nemá Váš zaměstnavatel (ani mnozí přepážkoví pracovníci banky) vůbec tušení, je to čistě technické provedení mezinárodní platby (proto také tyto platby trvají déle než tuzemské).
Nicméně pokud Vám byla odeslána výplata z UK v GBP, Vy ji musíte obdržet na svůj účet v GBP (je-li veden v GBP). K žádné konverzi "po cestě" u zprostředkovatelských bank docházet nesmí. Hned zpočátku bych RB předložil potvrzení o provedené platbě (které Vám vystaví mzdová účtárna zaměstnavatele), ze kterého bude patrné, že platba odešla v GBP. Za každou příchozí platbu z UK platíte RB 1% z platby (min. 300 Kč, max. 1 200 Kč). To je nejvíce ze všech bank v ČR (srovnání zde). Možná je tedy na místě uvažovat o změně banky (kde by byly levnější poplatky a bezchybné zahraniční platby).
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.
Dobrý den, loni mi zemřel otec a letos v roce 2024 bylo ukončeno dědické řízení a nový vklad do katastru nemovitostí. Daňové přiznání budu posílat od ledna příštího roku. Potřebuji ale zaplatit daň za minulý rok, nevím jak. Nepřišla nám složenka. Jakým způsobem zjistím, jak daň mám zaplatit?
Dobrý den, po prodeji nemovitosti z dědictví bych rád použil získané prostředky na obstarání bytové potřeby (rozdíl v odhadní a prodejní ceně). Konkrétně jako údržba, změna stavby. Je možné určit co všechno do tohoto spadá? Mám v plánu použít na novou vodovodní přípojku k RD případně tepelné čerpadlo/kolektory. Děkuji
Pokračování dotazu č. 23533: Dobrý den, krádež není trestním činem? Oni mi peníze ukradli, protože mi je vzali. Měli za to zaplatit pojistné a nezaplatili. Neoprávněné zničení dobrého jména není trestním činem? Udělali ze mně dlužníka. Podvod není trestním činem? No, tak to se uvidí, co je a co není trestním činem.
"Přístup "když mi banka reklamaci nevyřeší do 5 dnů, podám na ni trestní oznámení" je úplně mimo. "Úplně mimo je udělat problém klientovi a ani mu nevysvětlit co se stalo. Banka co do 5 dnů neumí opravit kritickou chybu co může klientům zničit život má buď přijít o licenci - jestli je to chyba. A jestli se ukáže, že jde o záměr - konkrétní lidi navíc musejí být stíháni.
Dobrý den, prosím mám otázku. Od června mi začnou srážky v insolvenci. Mám 2 příjmy z HPP a DPP. Z HPP mi budou strhávat sami, z DPP budu posílat pásku a řeknou mi kolik mám poslat. Tak jsem se domluvil, ale nedávno jsem zjistil, že jsem mohl požádat, aby mi strhávali pevnou částku v insolvenci. Napsal jsem dnes email ins. správci. Myslíte, že to nějak půjde nebo se mám obrátit na soud? Dávám veškeré úsilí, abych platil nejvíc % věřitelům a aby byli spokojeni. Snažím se jak to jen jde. Po pravdě brigádu jsem si našel kvůli tomu, abych splatil co nejdříve a co nejvíc. Mám dohromady 218 tisíc dluhu. Myslíte, že jde stanovit pevná částka, abych posílal třeba 9 tisíc? Protože jestli to nedělají a budou mi brát vše z brigády, brigádu bych musel nechat a potom nesplatím hodně %. Protože jezdím jako kurýr a platím si veškeré benzíny sám a i nájem, jídlo atd. Je možné požádat soud nebo správce o pevnou částku? Myslím, že 218 tisíc dluhu není hodně. Díky
Pokračování dotazu č. 23528: Dobrý den, děkuji za rychlou a vstřícnou odpověď. Ale nesouhlasím s ní. Tedy alespoň z větší části. Jediné co si z ní vezmu, je že s trestním oznámením počkám ještě týden. I když už jsem na policii psal, nepodal jsem ještě trestní oznámení. Jestli je to opravdu chyba, tak tak fatální chybu do dvou týdnů určitě musí banka opravit, Jinak ať to rovnou zabalí. Výhrady k odpovědi: 1. Ten název vlákna, který jste mu dali je nesmysl. Protože kdyby jste můj dotaz přečetl pozorně, dozvěděl by jste se, že oni mi sumu pojistného strhli z běžného účtu. Jenom jaksi si tu strhnutou sumu nechali a nezaplatili pojistné. Což mně zařadilo mezi dlužníky. 2. Co je to za banku, která udělá chybu, co může klientům zničit život a není schopná ji minimálně 5 dní opravit. Kdo může takové bance věřit, že ho neokrade? 3. Ty banality co píšete o skóringu bank jsou hezké a jasné každému. To je takový front face. Ale proč tedy když je to takové dobromyslné, proč tedy banky odmítají zveřejnit své skóringové algoritmy? A hlavně zařazení do registrů? Ale to jsem odbočil. Na to nečekám odpověď. Já další půjčku ani nepotřebuji. Jenom jsem to používal jako kontrolu, že je s mým skóringem vše v pořádku. To chci vidět jak to ti břídilové v Air Bank (jestli opravdu jde o technickou chybu) zase dají do správného stavu. 4. Jestli opravdu jde o technickou chybu, proč se to stalo jenom u jednoho úvěru? Mám i jiný. A hlavně proč neodpovídají na moje dotazy položené přes jejich aplikaci a emailem? Jediné co jsem se dozvěděl je na infolince. Tam mi vysloveně lhali. Volal jsem jeden den. Operátorka mi papouškovala to co Vy - že jde o technickou chybu, o které vědí. Nic víc nebyla ochotná říct. Pak jsem volal druhý den. A jiná operátorka mi sprostě lhala. Zopakovala, že jde o technickou chybu a že oni vědí. Ale zřetelně sprostě lhala když říkala, že chyba vznikla dnes. Přitom já jsem dokazatelně věděl, že "chyba" trvá již minimálně druhý den. Proč lžou? Proč neodpovídají na dotazy? Co se děje ? Má Air Bank nějaké problémy a chce se zahojit na nepohodlných klientech? 5. Když jsem volal v čtvrtek před pátou. Jedna z ochotnějších operátorek mě chtěla propojit na lidi co to řeší. Ale nikdo tam již nebyl. Tak mají prý zásadní technický problém, a před pátou již nikdo nepracuje? To opravdu? To nevypadá na technický problém. Děkuji
Dobrý den, skončila mi fixace hypotéky. Novou fixaci jsem odmítl, abych si převedl hypotéku na jinou banku. Bohužel nová banka mi hypotéku odmítla a fixace u staré banky za pár týdnů končí. Co bych mohl v tuhle chvíli dělat, když nemohu zaplatit celý dluh? Znamená to, že mi seberou dům a já budu bydlet na ulici?
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.
Dlouhé roky Češi inflaci příliš nevnímali. Ceny zboží a služeb totiž rostly pozvolným tempem. Zlom nastal až v roce 2022, kdy inflace meziročně vzrostla o hrozivých 15,1 procenta, což byla nejhorší hodnota od roku 1993. Kupní síla peněz v uplynulých dvou letech klesla a domácnosti i firmy si dnes za své nákupy výrazně připlatí. Přečtěte si, co je inflace, jaké jsou její příčiny, jak se v uplynulých letech vyvíjela a co vše ovlivňuje.
Poohlížíte se po půjčce, která se dá označit jako nejvýhodnější? Pak vítejte v článku, který vám jednoduchou cestou ukáže, jak vybrat půjčku právě pro vás. Každý, kdo plánuje úvěr, samozřejmě chce jen tu nejvýhodnější půjčku. A to je správně. Vybavte se důležitými informacemi, bez nichž se výběr nejvýhodnější půjčky zkrátka nemůže obejít.
Ještě před několika lety se mluvilo o investování do nemovitostí jako o jedné z nejvýhodnějších investic vůbec. S růstem úrokových sazeb v minulých letech však zájem o investiční nemovitosti ochladl. Postupný pokles úrokových sazeb v letošním roce šel ale ruku v ruce s opětovným zvýšeným zájmem o nemovitosti ze strany investorů. Jsou tedy opravdu nemovitosti vhodnou investiční příležitostí?