Banky.cz Banky.cz Banky v ČR Raiffeisenbank
RB (Raiffeisenbank)

RB (Raiffeisenbank)


    Web: www.rb.cz Internetbanking: www.rb.cz/osobni
    Adresa: Hvězdova 1716/2b, 140 78 Praha 4 
    IČ: 49240901 
    SWIFT: RZBC CZ PP 
    Kód banky: 5500 
    Na českém trhu:  
    SROVNEJTE PRODUKTY S AKTUÁLNÍ NABÍDKOU OSTATNÍCH BANK

    Expertní hodnocení banky Raiffeisenbank

    Jedna z větších bank na českém trhu, která v minulém desetiletí koupila a plně integrovala bývalou eBanku, ze které převzala oblíbené eKonto – ve své době průkopnicky první účet s vedením zdarma v případě stanoveného obratu. Po vzoru mBank začala RB nabízet hypotéku s offset mechanismem. Úrokové sazby u spořících produktů nízké, úvěry mírně dražší, internetbanking dnes již potřebuje přepracovat. Použitelné je multiměnové e-konto a kreditní karty, pokud se vám podaří držet zůstatek v bezúročném období. Raiffeisen provozuje stejnojmennou stavební spořitelnu.

    Výsadní postavení v rámci banky má segment pro prémiovou klientelu Friedrich Wilhelm Raiffeisen se zůstatky nad 10 mil.Kč, který nabízí individuální obsluhu daleko přesahující hranice bankovní služby.

    O bance RB (Raiffeisenbank)

    Raiffeisenbank v roce 2013 oslavila 20 let svého působení na českém trhu. Od banky se dvěma pobočkami a 39 zaměstnanci v roce 1993 se během 20 let díky úspěšnému organickému růstu vyvinula v pátou největší banku na českém trhu, která nyní spravuje aktiva přesahující 200 miliard korun. Raiffeisenbank je podle tohoto ukazatele pátou největší bankou na českém trhu.

    Nabídku kvalitních služeb potvrzuje celá řada domácích i mezinárodních ocenění. Banka pravidelně získává ceny především za kvalitu svých služeb a poradenství, v produktové oblasti je eKonto tradičně vyhlašováno mezi nejlepšími účty v České republice a přímé bankovnictví včetně obsluhy účtu přes chytrý telefon je rovněž považováno za nejlepší na trhu.

    Raiffeisenbank se v České republice zaměřuje především na aktivní střední třídu, tedy klienty, kteří mají zájem o správu svých financí. Banka tak klade důraz především na kvalitu poskytovaných služeb, šíři produktové nabídky a kvalitní poradenství a dlouhodobé finanční plánování.

    Majoritním akcionářem banky je rakouská finanční instituce Raiffeisen Bank International AG (RBI), která vznikla v říjnu 2010 spojením Raiffeisen International a části RZB. RBI zajišťuje služby firemním a investičním klientům v Rakousku a dále obsluhuje klienty v řadě zemí střední a východní Evropy. Od roku 2005 jsou akcie skupiny kótovány na vídeňské burze. Majoritním vlastníkem Raiffeisen Bank International je RZB se zhruba 60 procenty, zbývající část se volně obchoduje.

    Skupina Raiffeisen získává pravidelně od prestižních časopisů Euromoney, Global Finance i The Banker ceny pro „Nejlepší banku ve střední a východní Evropě“, síťové banky navíc získávají cenění pro nejlepší banky v daných zemích regionu.

    Raiffeisenbank a.s. od samého počátku aktivně nabízí služby s důrazem na zohlednění specifických potřeb klientů v různých regionech. Vedle svých ryze obchodních aktivit se banka angažuje v souladu se 140letou tradicí jména Raiffeisen rovněž v řadě veřejně prospěšných aktivit, zahrnujících např. oblast kultury, vzdělávání či charitativní projekty.

    Dotazy v poradně k RB (Raiffeisenbank)

    VO

    #3956, Proplacení šeku, Banka, 26.10.2017

    Dobrý den, vzhledem k informaci, že Česká spořitelna ruší k 1. 2. 2018 proplácení šeků k inkasu, rád bych se zeptal, jaké má nyní zákazník možnosti, pokud obdrží šek ze zahraničí: 1) Které banky šeky k inkasu proplácejí? 2) Jaké bývají podmínky proplacení šeků? 3) Jaké jsou k proplacení šeků alternativy? Předem děkuji za odpovědi.

    Dobrý den,

    šeky dnes v Evropě již téměř nikdo nepoužívá. Proto jejich proplácení nabízí pouze několik málo posledních tuzemských bank (mimo ČS ještě Komerční banka, UniCredit Bank a Raiffeisenbank). Podmínky bývají velmi tvrdé, banky šeky proplácejí jen svým klientům (musíte u nich mít běžný účet) a ještě si účtují nemalé poplatky v řádu desítek % z hodnoty šeků (min. několik set korun).

    Žádné jiné alternativy k proplácení šeků nejsou. Doporučuji šeky nepřijímat a případně se domlouvat se zahraničními partnery na jiných způsobech výplat peněz. Obecně není nic snazšího než si peníze nechat poslat ze zahraničí jako klasickou platbu na účet. 

    JJ

    #3935, ZUNO a Raiffeisenbank, Banka, 20.10.2017

    Dobrý den, mám účet u ZUNO a nevím, jak se k němu dostat, když se spojili s RB a ZUNO se mi již neotevře. Děkuji

    Dobrý den,

    všichni klienti ZUNO se automaticky stali klienty Raiffeisenbank (pokud svůj účet nezrušili), tedy běžný účet i jiné ZUNO produkty můžete dále ovládat přes Raiffeisenbank. Tato banka na rozdíl od ZUNO již neposkytuje běžný účet bez poplatků, tedy pravděpodobně je Vám měsíčně účtován poplatek za vedení účtu - pokud účet nepoužíváte, doporučuji co nejdříve zrušit. Bezplatný účet nadále nabízejí Equa bank, Air Bank a Fio banka. Všechny tyto banky jsou v zisku, tedy nehrozí jejich zavření jako u ztrátové ZUNO.

    B

    #3914, Mezinárodní platba z UK v librách, Platba, 14.10.2017

    Dobrý den, mám běžný účet u Raiffeisenbank. Je to účet na kterém můžete mít více měn zároveň. Aktivní mám CZK, USD, EUR, GBP. Letos jsem začal pracovat v Uk takže platby chodí každý týden. A právě s librou nastal problem. Peníze mi přicházeli ale na CZK v českých korunách. Při tel na info linku Rb mi bylo řečeno že odesílatel musí přestat používat zprostředkovatelskou banku ( řekli mi že něž platba dojde z uk, jde přes 2 až 3 jiné banky ) protože právě tato "některá banka" mi to překonvertuje na české koruny. Kontaktoval jsem tedy zaměstnavatele který mi řekl že žádnou zprostředkovatelskou banku nepoužívá. Takže znova tel na Rb. Tam mi zase řekli že to není možné, že opravdu musí používat některou tu banku mezi něma. Při naléhání že potřebuju zjistit která a proč mi to mění, mi řekli že Rb je pasivní příjemce a nelze vystopovat platbu z jejich strany. Znova tel do práce tentokrát už na účetní která řekla že to prověří a dá vědět. Výsledek byl takový že mi poslala foto jak mají nastavený účet v bance a jasně tam šlo vidět že mají nastaveny můj účet jako GBP. Opět tel na Rb, kde jako vždy před tim sepsali žádost na oddělení a dají mi vyjádření. Další postup byl takový že mám kontaktovat zaměstnavatele s tím aby provedl sledování platby. Odpověď byla že účetní mluvila s bankéřem a žádnou banku nepoužívají. Další hovor s Rb kde jsem oznámil že mi bylo řečeno že žádná zprostředkovatelská banka nastavena není, a také že mám doklad o tom jak je nastaveny můj účet. Opět sepsání a čekání na odpověď. Náhle se ozvali s Rb že jde podat žádost z mé strany ( i když předtím mi bylo řečeno že to nelze ) o prověření ohledně konverze a to dvěma způsoby. Buď zaslání poslední platby zpátky do banky z které přišla a napsat kolik £ mělo přijít takže by konečně zaslali peníze ve správné měně, nebo požádat o vyrovnání kurzovního lístku ( rozdíl kurzu jejich a středového ). Už osobně s ostřejším hlasem ( protože mi zase bylo řečeno o zprostředkovatelské bance ) jsem zažádal o vyrovnání kurzovního lístku ( obava z toho že by peníze nemuseli přijíždím zpět ). Konečně do £ složky mi přišlo vyrovnání. A od té doby mi přestali chodit výplaty. Zase proběhly telefonáty mezi bankou, kde mi první řekli že musím čekat 7 dní protože mezinárodní platby trvají déle ( i když jsem to vždy měl na účtu hned druhý den - ale v czk ). Po týdnu mi bylo řečeno na lince Rb že musím zaslat foto od zaměstnavatele že peníze odešli na můj účet. Vše jsem zaslal na email Rb. Odpověděli že neevidují platbu na mém účtu ( to jsem viděl i já v internetovém bankovnictví ). Takže další tel do Rb kde jsem jim důrazně oznámil že podklady k dohledání mají a email s vysvětlením že platba není na úctě mi nestačí. Sepsali žádost a čekám na vyjádření. Připadám si jako mezi mlýnskými kameny kde si ze mě dělá už někdo srandu. Vystřídal jsem hromadu operátorů Rb a jejich system jsem už asi pochopil ( zavoláte, blbý na lince sepíše žádost, předá chytrému který napíše odpověď - mají jich jen pár a odpovídají stejně, a blbý vám zavolá zpátky, přitom když máte případně k tomu další podotázku tak sepíše žádost....) Už mi celkem praskají nervy a chystám se osobně na pobočku kde bude ostřejší výměna názorů. Tu se dostáváme k otázkám. 1) je vůbec stanovená lhůta pro mezinárodní platby? 2) mohu zpětně žádat o vyrovnání kurzovního lístku třeba půl roku zpátky? (jedná se o to že platby měli vždy přijít do £ složky a při převodu jsem ztratil část financí) 3) až dohledám platbu (snad) mohu žádat nějaké % z částky za neoprávněně zadrženou platbu? (momentálně mi někde visí 2 výplaty které potřebuji) 4) popř jak by jste postupovali dále. Omlouvám se za délku popisu a děkuji za odpověď.

    Dobrý den,

    zprostředkovatelská banka je čistě technický pojem a tento institut využívají při mezinárodních platbách všechny banky. Jde o to, že britské banky nemají přímé spojení s těmi českými (jako např. má "česká banka 1" spojení s "českou bankou 2" přes tuzemskou centrální banku). Proto platba z UK do ČR putuje přes několik "zprostředkovatelských bank" (např. UK banka pošle peníze FR bance, ta je přepošle německé bance a ta teprve pošle peníze té české). O tomto nemá Váš zaměstnavatel (ani mnozí přepážkoví pracovníci banky) vůbec tušení, je to čistě technické provedení mezinárodní platby (proto také tyto platby trvají déle než tuzemské). 

    Nicméně pokud Vám byla odeslána výplata z UK v GBP, Vy ji musíte obdržet na svůj účet v GBP (je-li veden v GBP). K žádné konverzi "po cestě" u zprostředkovatelských bank docházet nesmí. Hned zpočátku bych RB předložil potvrzení o provedené platbě (které Vám vystaví mzdová účtárna zaměstnavatele), ze kterého bude patrné, že platba odešla v GBP. Za každou příchozí platbu z UK platíte RB 1% z platby (min. 300 Kč, max. 1 200 Kč). To je nejvíce ze všech bank v ČR (srovnání zde). Možná je tedy na místě uvažovat o změně banky (kde by byly levnější poplatky a bezchybné zahraniční platby).

    MP

    #3879, Může banka měnit smluvní podmínky?, Banka, 2.10.2017

    Dobrý den, ráda bych se informovala, zda mi banka může po uplynutí retenčního období nastavit tarif, jaký se jí zlíbí? U Raiffeisenbank jsem si sjednala firemní účet, který byl 1. rok zdarma (eKonto start), poté mi naskočil placený tarif 100 Kč(při aktivním užívání účtu)/400 Kč (při neaktivním využívání), o kterém se ve smlouvě nepíše. Účet jsem zrušila, avšak nechala jsem se retenčním oddělením po telefonu napálit a kývla na prodloužení bezplatného účtu na půl roku a opět se bohužel nezajímala o to, co nastane po uplynutí této doby. Po 7 měsících jsem zjistila, že mi byl nastaven tarif ekonto KOMPLET s poplatky 500 Kč(aktivita na účtu)/800 Kč (neaktivita na účtu) a přišla opět o peníze. Navíc na webu RB píší, že tento tarif je určen firmám s obratem nad 50 mil. ročně, což se mě netýká. Uznávám, že bylo mou chybou se neinformovat, nechápu však, že banka mi může dávat tarify, jaké se ji zlíbí a neinformovat mě o tom předem a není nutné opět uzavřít smlouvu. Lze v této věci ještě něco podniknout? Moc děkuji za odpověď

    Dobrý den,

    banky (stejně jako mobilní operátoři, dodavatelé energií, atd.) mohou jednostranně měnit smluvní podmínky, poplatky a úroky. Na oplátku Vy zase můžete při jakékoliv změně smluvních podmínek od banky (mobilních operátorů, dodavatelů energií) okamžitě a bez sankce odejít a to i v případě, kdy Vám ještě nevypršela vázací lhůta. Příklad: Sjednáte si mobilní tarif s vázací lhůtou 24 měsíců, operátor po půl roce zvýší ceny, Vy můžete smlouvu ihned bez sankce ukončit (přestože jinak byste musela platit ještě zbylých 18 měsíců či sankci za předčasné ukončení smlouvy).

    Ohledně firemního účtu, doporučuji Fio banku, kde máte vedení účtu, kartu, internetbanking a všechny tuzemské transakce zdarma a to bez jakýchkoliv podmínek. Dejte sbohem všem poplatkům jednou provždy.

    P

    #3830, Potvrzení o zrušení účtu, Běžný účet, 12.9.2017

    Dobrý den, když si klient ZUNO banky telefonicky pozadal o zruseni uctu, za jak dlouhou dobu lze ziskat potvrzeni o zrušení uctu? Pripadne pokud jiz telefonicky pozadal v dubnu 2017, muze nyni v září 2017 jiz od Raifeisenbank, ktera prevzala klienty od zuno banky, obdržet pisemne potvrzeni o ukončení osobniho úctu?

    Dobrý den,

    pokud Vám byl účet zrušen v dubnu (a nesjednal-li jste si při žádosti o zrušení účtu zaslání potvrzení), banka Vám určitě sama od sebe nic o půl roku později posílat nebude. V Raiffeisenbank se určitě i zpětně lze domluvit na vystavení takovéhoto potvrzení (je třeba osobně navštívit pobočku).

    Články o RB (Raiffeisenbank)

    Dětské a studentské účty

    Dětské a studentské účty

    7.11.2017, Běžný účet

    … vexekucích, kteří nemohou mít regulérní běžný účet. Provšechny ostatní jsou tu dokonalejší a levnější běžné účty. Studentskéúčty Ačkoliv si u Raiffeisenbank lze sjednat studentskýúčet již od 12 let (čímž RB pravděpodobně kompenzuje absenci dětského účtu),obvyklejsou tyto účty určeny d…

    Vkladní knížka a stavební spoření

    Vkladní knížka a stavební spoření

    11.10.2017, Spoření

    …čí do knížkypřipsat hotovost doma na psacím stroji. Vkladní knížky dnes nabízejí poslední 4 banky:Česká spořitelna, Poštovní spořitelna (ERA), Raiffeisenbank im Stiftland aSparkasse. Zajímavé jsou především dětské vkladní knížky, kde ČS nabízí úrok 1%do 250 000 Kč (a navíc bonus 500/1 …

    Porovnání offsetových hypoték

    Porovnání offsetových hypoték

    27.9.2017, Hypotéka

    … aleposléze stáhla zdůvodu přílišné výhodnosti pro bonitní segment klientů.Aktuálně nabízejí offsetovou hypotéku Fio banka, Moneta Money Bank aRaiffeisenbank. Jedná se prakticky o spojení klasického účelového hypotečníhoúvěru a spoření, tzv. hypotéka se zápočtem úspor (offset). Úrokyjs…

    Kolik stojí výběr z bankomatu?

    Kolik stojí výběr z bankomatu?

    19.9.2017, Běžný účet

    …3 cprop2ord=ASC cprop3=166 cprop3ord=ASC cprop4=12 cprop4ord=ASC] Zdarma taktéž vybírají majitelé dětských astudentských kont u UniCredit BankaRaiffeisenbank. [comparison c=1 d=2017-09-19 id=797a928a899 cprop1=165 cprop1ord=ASC cprop2=33 cprop2ord=ASC cprop3=166 cprop3ord=ASC cprop4=12…

    Velké porovnání hypoték – září 2017

    Velké porovnání hypoték – září 2017

    5.9.2017, Hypotéka

    … sazeb jen Wüstenrot (úrokový bonus až+0,4% do konce roku při zatermínování peněz na 1 rok), hypotéční úvěrypodražilo hned několik velký bank (Raiffeisenbank, ČSOB spolu sHypotéčníbankou a Poštovní spořitelnou či UniCredit Bank). Nejvýše poskočily 90%hypotéky od UniCredit Bank, které d…

    Banky v ČR