Banky.cz Banky.cz Bankovní poradna zdarma Pojištění

Pojištění

ZADAT NOVÝ DOTAZ
VF

Dobrý den, kolik zaplatím korun za výpověď po řádném ukončení životního pojištění. Děkuji za odpověď.

Dobrý den,

při řádném ukončení pojistné smlouvy byste nic platit neměl.

JU

Dobrý den, prosím o radu v záležitosti úmrtí klienta – zrušení jeho smluv a uzavření smlouvy nové. Moje matka měla uzavřeny s Českou pojišťovnou dvě pojistné smlouvy. Bohužel zemřela 30.6.2019. Smlouvy nemám k dispozici, a proto nevím, na co konkrétně matka smlouvy uzavřela. Přesto finanční závazky plním za matku. Již jsem kontaktovala telefonicky Vašeho pracovníka z pobočky Vyšehradská Praha 2 krátce po úmrtí matky, který mě informoval, že pokud platím závazky vyplývající z těchto smluv, je pojištění platné a že máme počkat s uzavřením nové smlouvy až proběhne dědické řízení. Dědické řízení proběhlo a já jsem vlastníkem 2/3 nemovitosti a chtěla bych zrušit obě smlouvy na zemřelou matku a uzavřít novou smlouvu o pojištění nemovitosti. Musím se objednat na některou z poboček nebo se mohu kdykoliv dostavit bez objednání a na kterou pobočku v Praze 2 nebo Praze1 ? Předem mnohokrát děkuji za Vaši radu a budu se těšit na vzájemnou spolupráci. Přeji hezký den.

Dobrý den,

oznamte notáři, že Vaše matka měla pojistné smlouvy/majetek v ČSOB. Notář si následně vyžádá od ČSOB informace o těchto produktech (hlavně zůstatek k datu úmrtí, který je předmětem dědictví) a v rámci dědického řízení určí pro tento majetek dědice. Dědic následně s notářským usnesením o vypořádání dědictví navštíví pobočku ČSOB, kde mu budou peníze vyplaceny. 

NH

Dobrý den, předně přeji dobrý rok 2020 a hodně zdraví a děkuji za spolupráci s pojišťovnou v loňském roce. Mám na Vás dotaz zda se vztahuje moje pojistka v části "VPPP pro případ nemoci....") také na nemoc, kterou jsem bohužel nyní dostala a trpím ji a to celiakii. Myslím si osobně, že jde o závažné onemocnění. Děkuji předem za odpověď.

Dobrý den,

tento dotaz doporučuji směřovat na pojišťovnu, u které máte pojistku sjednanou. Každá pojišťovna má jinak stanovené podmínky životního pojištění a mnohdy navíc s individuálním přizpůsobením pro každého klienta (např. rozdílné výluky dle zdravotního stavu při sjednání pojištění).

DK

Dobrý den, chci se optat, zda je možnost vyjmout nemovitost z povodňové zóny. Platím kvůli tomu vysokou pojistku. Děkuji za odpověď.

Dobrý den,

výše pojistného vychází z povodňových map spravovaných Českou asociací pojišťoven. Riziko je klasifikováno 4 zónami. Není možné žádat přesun své nemovitosti z jedné zóny do druhé (s nižším rizikem). Smyslem pojištění je správně ohodnotit riziko, na základě kterého pojišťovna kalkuluje adekvátní pojistné. Máte-li nemovitost situovanou v rizikovější oblasti, nemůžete platit nižší pojistné, protože je u Vás pravděpodobnost rizikové události vyšší.

MJ

Koupil jsem si mobilní telefon na splátky k tomu bylo sjednáno pojištění prodloužené záruky. Splácení končí. Potřebuji vědět, jak ukončit pojištění prodloužené záruky. Děkuji

Dobrý den,

kontaktujte prodejce, u kterého jste si pojištění sjednal, a požádejte o ukončení pojištění. Obvykle se však prodloužená záruka řeší jednorázovou úplatou při koupi zboží a nic tak není třeba ukončovat (nejde technicky o pojištění s roční platbou pojistného ale o nákup služby "prodloužená záruka").

LV

Dobrý den, jelikož si nejsem jistá, kde bych na internetu sehnala aspon částečnou odpověď na svojí komplikovanou otázku, zkusím se zeptat zde Vás. Snad můj dotaz z příběhu pochopíte. Před rokem a půl se stala dopravní nehoda, za kterou jednoznačně mohl řidič našeho auta, můj tehdejší přítel. Při šetření u policie jsem byla tázána, zda chci, aby se moje zranění řešilo také, nebo zda s ohledem na "příbuzenský" vztah se chci vzdát práva a dělalo se, jakobych u nehody nebyla a žádná zranění jsem neměla. V situaci, která byla, jsem podepsání o neřešení mé osoby podepsala. Upřímně jsem se v tom moc nevyznala (a nechtěla přidělávat starosti, když byla ta legální možnost) a vše pak nějak řešil můj expřítel. Za vážná zranění s doživotními následky, která jsem utrpěla, jsem vlastně od viníka nehody (expřítel), který za to mohl, nic nedostala, nebo respektive od jeho pojištovny/z pojištění auta. Je pravda, že tehdy jsem od něho nic nechtěla, zaslíbil se mi, že mi bude oporou atp. a mně to stačilo, o peníze mi v těch těžkých chvílích nešlo. Každopádně jeho přístup ke mně se změnil, nezajímala jsem ho, moje zranění neřešil a žádná snaha o pomoc nebyla (tím ani "kompenzace"). Ne jen z těchto, ale z mnoha jiných důvodů jsme se po delší době rozešli. Teď je to už dlouhá doba, ale zpětně mě napadlo, zda by nešlo i po takové době ještě požadovat odškodné od jeho pojištovny. Všechny dokumenty o nehodě, od lékařů, policie, ze soudů atd. máme. Ale nejsem si jistá, zda po tom prohlášení u Policie a po více než roční době je možné, abych se snažila uplatnit nárok na odškodnění od viníka, nevím jak je to s promlčecí lhůtou, či uzavřením šetření atd. Předem mockrát děkuji za odpověď a případné rady.

Dobrý den,

pokud jste na Policii ČR sepsala prohlášení, že jste u nehody nebyla a žádné zranění/újmu jste neutrpěla, pak je poměrně komplikované si za rok vzpomenout, že jste vlastně u nehody byla a újmu utrpěla. Podkladem pro výplatu odškodnění z pojistky viníka je závěrečná zpráva Policie, která nehodu vyšetřovala. Muselo by se tedy znovu otevřít vyšetřování, musela byste změnit svou výpověď, atd. Doporučuji všechny právní důsledky takového jednání a šanci na znovuotevření případu a náhradu škody konzultovat a právníkem.  

DC

Dobrý den, dne 28.7.2019 došlo ke škodné události hlášené u ČSOB Pojišťovny. Pojišťovna neustále píše, že škodnou událost řešit nebude, jelikož jsem neměl platnou smlouvu. Platnou smlouvu mám platnou od 23.05 2019 na dobu neurčitou. Co mám prosím dělat?

Dobrý den,

zeptejte se své pojišťovny, proč považuje vaši pojistnou smlouvu za neplatnou (jestli jste třeba nezapomněl uhradit pojistné či jste jinak neporušil smluvní podmínky).

M

Dobrý den, mám dotaz ohledně pojistného FIX, pojišťovna AXA. Proč mám platit za náklady na pojistnou smlouvu? Sám vyhledám pojišťovnu, poskytnu ji veškeré informace, které pouze doplní do formuláře, který mi může zaslat elektronicky, protože i na doručené formě je okopírovaný podpis. A nechci někomu platit náklady bez kterých by pojišťovna nemohla fungovat! To by mi také mohlo přijít náklady za kávu při zapisování údajů do formuláře. Nenažranost pojišťoven nemá hranic. 

Dobrý den,

na trhu máme desítky pojišťoven. Nesouhlasíte-li s podmínkami a poplatky vaší pojišťovny, není nic snazšího než si vybrat jinou pojišťovnu, která Vám bude více vyhovovat.

JB

Dobrý den, uzavřel jsem rizikové pojištění včetně položek vážných chorob a invalidity, ale kvůli nemoci, při které je mírně zvýšená rizikovost rakoviny, ale zdaleka ne tak jako u obézních či kuřáků, mi právě rakovinu dali do výluky. Rakovinu, která je druhou největší příčinou úmrtí v ČR a kvůli které jsem o pojistku proti chorobám zažádal. Je nějaká možnost diskuze s pojišťovnou? Na infolince tvrdí, že v jejich moci to diskutovat s posuzovatelem není. Také by mě zajímal názor, jestli v tom případě pojištění proti vážným chorobám vyplatí. Děkuji za odpověď.

Dobrý den,

pojistit lze jen nahodilé riziko, ne událost která nastane s vysokou pravděpodobností. Má-li zdravý člověk pravděpodobnost rakoviny např. 4%, pak lze toto riziko pojistit (je nahodilé). Naopak je-li u Vás riziko rakoviny vyšší (např. v řádu desítek procent), pak už se nejedná o nahodilé riziko, ale o vysoce pravděpodobnou událost, kterou pojistit nelze. 

JP

Kde mohu podat stížnost na pojišťovnu Generali? Děkuji za odpověď.

Dobrý den,

nejprve doporučuji věc řešit smírně s pojišťovnou (např. přes ombudsmana pojišťovny). Pokud dohoda možná není, můžete podat podnět centrální bance (ČNB) coby dohledovému orgánu nad finančním trhem.

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance




Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

životní pojištění, neživotní pojištění, cestovní pojištění, povinné ručení, havarijní pojištění, pojištění odpovědnosti za škody v občanském životě a zaměstnavateli, podpojištění, pojistné, pojišťovny, pojištění nemovitosti, majetkové pojištění, pojistné události, jaké sjednat pojištění?



Rychlé odkazy

Banky v ČR