Banky.cz Banky.cz Bankovní poradna zdarma Pojištění

Pojištění

ZADAT NOVÝ DOTAZ
PD

Dobrý den, potřebovala bych se spojit s pracovníkem pojišťovny a objednat se v nejbližší pobočce na Praze 6 ohledně havarie vozidla. Nedaří se mi najít pobočku, ke které bych se objednala a nahlásila havarii. Děkuji

Dobrý den,

nejbližší pobočku vaší pojišťovny si můžete vyhledat v sekci vyhledávání poboček.

Dobrý den, potřebuji aktualizovat dosavadní pojistku, chci ji upravit.

Dobrý den,

o jaké pojištění u které pojišťovny se jedná?

J

Dobrý den, jak zruším havarijní pojištění? Chci si nechat jen povinné ručení. Je na to nějaký tiskopis? Děkuji

Dobrý den,

navštivte nejbližší pobočku vaší pojišťovny a požádejte o ukončení havarijního pojištění. Některé pojišťovny přijímají žádosti též elektronicky. Také je možné poslat žádost poštou.

MK

Dobrý den, platím pojistku za auto čtvrtletně. Vždy mi pojišťovna zasílá složenku na zaplacení, jenomže teď mi nic nezaslali. Volal jsem na Pojištovnu AXA a vůbec se nemohu dovolat. Provolal jsem 300 Kč a nikdo se neozval. Ozval se jen ten slavný automat, který mluví 2 minuty než mě spojí. Děkuji.

Dobrý den,

ohledně nezaslané složenky s předepsaným pojistným doporučuji kontaktovat přímo vaši pojišťovnu (Axa). Nemůžete-li se jim dovolat, navštivte nejbližší pobočku Axa. Nejste-li spokojen se službami vaší pojišťovny, poohlédněte se u konkurence. Na trhu máme množství pojišťoven, které Vám rády nabídnou povinné ručení i havarijní pojištění.

KM

Dobrý den, dne 7.10. 2020 jsem poslala havarijní pojištění 1 127 Kč na účet 2727/2700, VS 763354373 bankovním převodem z účtu 1489527063/0800. Každý den chodí SMS a email, že tato platba není evidovaná. Děkuji

Dobrý den,

doporučuji kontaktovat vaši pojišťovnu Allianz a ověřit stav platby. Číslo účtu je pro neživotní pojištění (havarijní pojištění) správně, ale možná došlo k překlepu ve VS. 

LP

Dobrý den, chtěl bych poprosit o radu. Při dopravní autonehodě jsem byl označen jako poškozený a pojišťovna viníka označila škodu na mém vozidle jako totální. Škoda má být vyplacena ve dvou částech. Hodnota vraku a zbytek do hodnoty vozu doplatí pojišťovna. Problém je ovšem s vrakem. Přes aukční portál mi našli kupce z Polska, který není ochoten udělat převod vozidla v místě mého bydliště a požaduje po mně plnou moc i velký tech. průkaz s tím, že si přepis udělá sám. To je ale pro mě velmi riskantní, což mi potvrdili i na inspektorátu Policie ČR. Za převod vozidla zodpovídá prodávající, i přes to, že bych si ošetřil tuto záležitost v kupní smlouvě. Když jsem o tomto informoval pojišťovnu, bylo mi řečeno, že můžou maximálně vystavit novou aukci, ale že hrozí, že to koupí stejný kupec. Může mě tímto pojišťovna tlačit do dle mého názoru riskantního prodeje a zbavovat se dle mého zodpovědnosti za prodej vozu? Pokud by majitel auto řádně nepřepsal, krom budoucích možných problémů ze zahraničí bych ani nemohl zrušit povinné ručení. Děkuji moc za odpověď

Dobrý den,

nesouhlasíte-li s postupem pojišťovny a není-li Vám vyplacena náhrada škody v adekvátní výši, doporučuji se bránit právní cestou. Já osobně bych též trval na převodu vozidla v místě bydliště a neznámému cizinci plnou moc nedával. 

J

Pokračování dotazu č. 11544: Dobrý den, omlouvám se, ale já právě jen chci předejít obvinění z její strany, že jsem něco zrušil a peníze si nechal, aby z toho nemohl být malér. Jinak pojištění bylo čerstvě před smrtí placené (5 000 Kč). Tak bych nerad se dostal do sporu, že jsem to zrušil a peníze si nechal. Děkuji za odpověď.

Dobrý den,

děkuji za doplnění. Nejspravedlivější by tedy bylo pojištění nemovitosti zrušit a přeplatek rozdělit rovnoměrně mezi všechny dědice? Zděděnou nemovitost budete pravděpodobně stejně muset znovu pojistit na své jméno (nepojištěná nemovitost představuje značné riziko), tedy to co vyinkasujete na přeplatku za zrušené pojištění po zemřelém, pravděpodobně obratem zainvestujete do nového pojištění.

J

Dobrý den, když druhý dědic chce, abych u pojišťovny zrušil pojistku na nemovitost, kterou jsme dědili a je to chvíle co byla zaplacena zesnulou (takže je jasné, že by vraceli peníze). To by byl podvod, protože nebyly peníze v dědickém řízení a o pojištění nemovitosti jsem nevěděl. Poradíte mi co dělat prosím? Pojištění je psané na zesnulou. Děkuji za odpověď.

Dobrý den,

pojištění nemovitosti vychází u průměrné nemovitosti na pár tisíc korun ročně. Právě jste zdědili nemovitost s hodnotou v řádech statisíců až milionů korun. Přijde Vám přiměřené se s dědici handrkovat kvůli vratce pojistného a hovořit o podvodu? Pojistku v případě úmrtí pojištěného zrušit můžete (pojišťovně je třeba předložit úmrtní list). 

AB

Pokračování dotazu č. 11367: Dobrý den, odpovídal jste na můj dotaz v poradně. Promlčecí lhůtu chápu, to mi je jasné, ze smluvních vztahů. Ale domnívám se, že v tomto případě již smluvní vztah neexistoval od doby ukončení smlouvy, a tudíž by se mělo postupovat podle obecné promlčecí lhůty 10 let, jako u bezdůvodného obohacení. Děkuji za váš názor. 

Dobrý den,

subjektivní promlčecí lhůta (tedy od momentu, kdy jste o existenci bezdůvodného obohacení vědět mohla nebo měla) činí 3 roky. Objektivní promlčecí lhůta (od momentu, kdy k události došlo) činí 10 let. Smluvní strany si mohou sjednat i jiné lhůty (kratší lhůty než zákonem stanovené nemohou být v neprospěch slabšího). Ve Vašem případě pojišťovna pravděpodobně uplatňuje lhůtu 4 let, tedy ve Váš prospěch o rok delší. Aby šlo aplikovat objektivní lhůtu (10 let), musela byste soud přesvědčit, že jste o existenci bezdůvodného obohacení vědět nemohla a neměla (což se zdá být téměř nemožné, neboť jste platby měla pod svou kontrolou a sama jste pojištění ukončila). 

ARB

Dobrý den, v roce 2014 jsem zrušila životní pojištění u České pojišťovny. Bylo vyplacené odbytné. Bohužel se zapomněl zrušit trvalý příkaz. 6 let pravidelně odcházely platby. Po 6 letech přišel email s upozorněním, že jim stále chodí platby a ať si zruším příkaz, s tím, že peníze budou vráceny zpět na účet. Na účet byla vrácena částka za 4 roky. O zbytku pojišťovna tvrdí, že je již promlčena. A na zbytek peněz nemám nárok. Jak to tedy je? Děkuji za odpověď.

Dobrý den,

všeobecná promlčecí lhůta činí 3 roky. Obvykle v tomto bývají banky a pojišťovny více proklientské a vrací všechny chybně zaslané platby. Pokud by ale Generali Česká pojišťovna trvala na nevrácení chybně zaplaceného pojistného starší 3 let, měla by na to nárok. 

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance




Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

životní pojištění, neživotní pojištění, cestovní pojištění, povinné ručení, havarijní pojištění, pojištění odpovědnosti za škody v občanském životě a zaměstnavateli, podpojištění, pojistné, pojišťovny, pojištění nemovitosti, majetkové pojištění, pojistné události, jaké sjednat pojištění?



Banky v ČR