Banky.cz Banky.cz Bankovní poradna zdarma Platba

Platba

ZADAT NOVÝ DOTAZ
ES

Dobrý den, posílala jsem převod peněz do ciziny, z KB do Turecka. Bohužel jsem zadala špatně název banky, která má přijmout peníze. Ta banka je ZIRAAT a já zadala ZIRRAT. Prosím, dá se to nějak opravit, aby se peníze dostaly na tu správnou banku a účet? Děkuji.

Dobrý den,

v případě chybného názvu banky či jména příjemce platby záleží na přísnosti korespondenčních bank, které platbu zprostředkovávají. Některé banky drobný překlep tolerují, jiné peníze striktně vrací odesílateli platby. Pokud se Vám platba nevrátí, byla v pořádku doručena na účet příjemce. 

ES

Dobrý den, 9.1.2019 jsem posílala peníze z KB do zahraničí, konkrétně do Turecka (Istanbul), převod z účtu na účet. Bohužel si to nikdo nevyzvedl. Mohu požádat o vrácení peněz na svůj účet zpět? Co můžu udělat pro to, aby mi peníze poslali zpátky? Děkuji za radu

Dobrý den,

peníze zaslané na účet se "nevyzvedávají" - pouze se na účet připíší a je pak na příjemci, jak s nimi naloží (kdy si např. vybere hotovost z bankomatu). Vaše peníze byly připsány na účet příjemce a jsou nyní majetkem majitele účtu. Banky nemohou majiteli účtu jeho peníze odebrat a poslat Vám je zpět.

Chcete-li vrátit peníze zpět (např. z důvodu nedodaného zboží/služby), kontaktujte majitele účtu a požádejte ho o navrácení peněz.


Dobrý den, při změně výše zdravotního pojištění chce po mě internetové bankovnictví (George) předčíslí, jinak mě nepustí dál. Nevím si rady, jaké předčíslí zadat. Toto se píše: Převádíte peníze na účet vedený v České národní bance. Pokud se jedná o platbu daní, musíte řádně vyplnit i předčíslí účtu. Toto předčíslí je shodné s číselným kódem druhu daně.

Dobrý den,

ne všechny účty vedené u ČNB mají předčíslí (obvykle se používá pouze u Finančních úřadů a výběru daní). V případě zdravotních pojišťoven naopak předčíslí obvyklé není. George by Vám měl umožnit platbu zadat i bez vyplnění předčíslí (jinak kontaktujte technickou podporu ČS).

M

Dobrý den, když platím pomocí Mastercard od Qqua bank online na internetu, např. v eshopu, je možné nějak nastavit např. od 500 Kč nahoru potvrzení jednorázovým heslem pomocí SMS? Pěkný zbytek dne, Martin

Dobrý den,

Equa bank toto bohužel stejně jako většina dalších bank neumožňuje. Sám se tomu divím, neboť se jedná o technicky jednoduché řešení s velkou přidanou hodnotou. Doporučuji Air Bank, u které je potvrzení každé online platby pomocí SMS kódu standardem. 

M

Dobry den, budu delší čas na Kubě. Můžu posílat z Kuby peníze do české republiky? A jestli jsou pojištěné ze strany Kuby? Nevím jak to mam udělat, nemam moc důvěru na Kubě v posílání peněz. Ale musím k nám ty peníze poslat. Jak to mám udělat, aby došly v pořádku k nám do České republiky? Děkuji

Dobrý den,

Kuba je stejně jako KLDR či např. Írán řazena mezi vysoce rizikové země. Platební styk většina bank odmítne a nikdo Vám doručení peněz do cíle nezaručí. 

S

Zdravím, jsem v tomto nováček, ale chci se zeptat. Když si např. objednám internet a nastavím u banky trvalý příkaz (platba každý měsíc), jak bude vědět poskytovatel internetu, že mou platbu obdržel? Že ta platba je ode mne? Díky moc

Dobrý den,

identifikace platby probíhá přes variabilní symbol, který Vám poskytovatel internetu sdělí a který musíte uvádět u každé platby (jednorázové či trvalé). 

MB

Dobrý den, snažím se už asi 14 dní poslat z PayPal účtu peníze na svůj účet u Komerční banky, vůbec se mi nedaří propojit, píše neustále, že je chyba a to mám zkusit později. Myslíte, že by to mohlo být tím, že mám na PayPal příjmení bez diakritiky a účet u banky je registrovaný na příjmení s diakritikou? To stejné je s bankou, když píšu název, tak mám psát Komerční banka nebo Komercni banka? Děkuji.

Dobrý den,

doporučuji kontaktovat technickou podporu PayPal. Může se jednat o krátkodobý technický problém na straně PayPal nebo onu Vámi zmíněnou diakritiku.

EC

Dobrý den, dnes jsem provedl platbu pojištění na blbost do České spořitelny č.ú.: 700135002/0800 , napsalo mi to neplatný účet, takže jsem přidal nulu za dvojku a šlo mi to odeslat, jenže jsem později zjistil, že se nuly přidávají před č. účtu. Je možné, že jsem poslal platbu někomu jinému?

Dobrý den,

tvořivost je hezká věc, ale do bankovnictví určitě nepatří. Důrazně nedoporučuji přidávat číslice do čísel účtů - posílal byste pak peníze jiným příjemcům než potřebujete. Nuly navíc přidané zleva banky ignorují (tím nic nepokazíte, ale je to zbytečné). Nuly přidané zprava či doprostřed čísla účtu mění příjemce platby. 

Vyčkejte 4 pracovní dny. Třeba chybně zadané číslo účtu neexistuje a peníze se Vám vrátí zpět. V opačném případě o chybě informujte svou banku, která následně vyzve majitele účtu k navrácení peněz. Pokud on peníze nevrátí, budete ho muset žalovat pro bezdůvodné obohacení se.

LT

Dobrý den, dnes jsem zjistila, že jsem u svojí mzdové účetní zadala chybný kód banky. Mám účet u Fio banky s kódem 2010, ale bohužel jsem jsem zadala váš kód banky 2100. Je možno zjistil, zda k vám tam někde došla moje výplata, nebo takové číslo účtu ani nemáte a peníze se vrátí zpět na firmu? Děkuji za odpověď.

Dobrý den,

nejsme banka, ale poradenský portál. Bankovní kód 2100 náleží Hypotéční bance. Jestliže výplata dosud nebyla zaslána na účet, požádejte mzdovou účetní o změnu účtu. V opačném případě vyčkejte 4 pracovní dny. Pokud cílový chybně zadaný účet neexistoval, peníze se vrátí zpět vašemu zaměstnavateli. V opačném případě bude třeba vyzvat majitele účtu k navrácení peněz (s pomocí banky odesílatele platby). Pokud on peníze nevrátí, budete ho muset žalovat pro bezdůvodné obohacení se 

PJ

Dobry den, musím na poště nahlásit při založení SIPO jak jej budu platit? Jestli hotově na postě nebo bezhotovostně přes účet? Nebo to záleží na mně jakou si zvolím platbu? Děkuji.

Dobrý den,

při založení SIPO pouze sdělíte, jakou formou chcete dostávat každý měsíc přehled SIPO (zdarma elektronicky na email nebo za poplatek papírově do schránky). Na Vás pak je, jak každý měsíc zaplatíte (hotově na poště, platbou z účtu nebo inkasem z účtu). Doporučuji inkaso z účtu, kde pouze v internetbankingu zadáte své spojovací číslo a o víc se nemusíte starat (banka každý měsíc zaplatí za Vás).  

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance


Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

tuzemský a mezinárodní platební styk, IBAN, SWIFT/BIC, SEPA, poplatky, které banky mají nabízejí nejlevnější platby?



Rychlé odkazy

Banky v ČR