Dobry den, prosim, posilala jsem z italske banky z meho uctu penize do Monety v CR na dcerin ucet. Pani u prepazky nicemu nerozumela a poslala penize na spravny IBAN ale spatny kod, takze nakonec vyjelo, ze penize jdou na IBAN Monety, ale na kod Ceske sporitelny. Penize jeste neprisly. Jak se to da resit? Dekuji
Dobrý den,
IBAN označuje mezinárodní formát čísla vašeho účtu, mezinárodní bankovní kód je BIC (SWIFT). Pokud byl správně zadán IBAN, měla by být platba připsána na správný účet. Pokud byla v IBANu chyba, pak mohl peníze obdržet majitel jiného účtu. V takovém případě je třeba kontaktovat svou italskou banku, která by následně vyzvala majitele chybně zadaného účtu k navrácení peněz. Pokud by on peníze dobrovolně nevrátil, musela byste ho žalovat pro bezdůvodné obohacení se.
Dobrý den, prosím o radu. Pro poslání platby z ciziny do Čech je potřeba, aby odesílatel platby z ciziny znal i Swift kód nebo stačí IBAN? Děkuji moc
Dobrý den,
standardně se uvádí IBAN i SWIFT kód. SWIFT lze z IBANu dohledat - některé banky proto SWIFT nevyžadují.
Dobrý den, používám Paypal pro všechny platby do zahraničí kde je to možné. Ale nyní bych měl zaplatit do Číny zálohu na zakázkovou výrobu dílu. Mají Paypal účet. Dostali technickou dokumentaci a fyzický vzorek. Vyrobí vlastní vzorek, dodají fotky a budou chtít zálohu. Jak ochránit zálohu, aby díl vůbec vyrobili a následně i doplatek, aby všechny díly poslali. Odsouhlasení by mělo proběhnout na základě fotografií, ale jaká bude kvalita a přesnost, to zjistím až díly dostanu do ruky. Děkuji
Dobrý den,
riziko špatné kvality dodávky objednaných dílů je podnikatelským rizikem, proti kterému se můžete částečně bránit ověřením referencí dodavatele. Úplně však toto riziko eliminovat nelze (Paypal Vám s tímto nepomůže). Protistrana Vám po zaplacené záloze nemusí díly vůbec poslat, může zkrachovat atd.
Dobrý den, nevím, jestli mi dokážete poradit s mým problémem...už nevím na koho se obrátit. Měl jsem účet na elektronické peněžence MiFinity a nechal jsem si přes ně vyplatit větší obnos peněz. Platba mi nepřišla na účet a když jsem se chtěl podívat na účet u MiFinity, tak jsem zadal 3x špatně heslo a zablokoval jsem si účet. Na společnost MiFinity už jsem 10x psal a nikdo mi neodpovídá a já nevím co dělat, abych dostal své peníze. Když jsem si já posílal z účtu přes MiFinity peníze, tak nebyl problém. Psal jsem do společnosti, která mi tam peníze posílala a oni prý kvůli ochraně dát nemohu na společnosti MiFinity chtít informace o platbě. A psal jsem do své banky a zatím nemám odpověď. Nevím co mám dělat. O tom, že transakci MiFinity přijali, mám od nich zprávu, ale peníze mi stále nedošly a už je to 5 dní. Děkuji za odpověď
Dobrý den,
je velký rozdíl mezi službami tuzemských bank a zahraničních nebankovních institucí. V případě českých bank komunikujete s protistranou v češtině a jste chráněn legislativou na ochranu spotřebitele (která např. stanovuje pravidla pro reklamace a lhůty pro jejich vyřízení). V případě zahraničních nebankovních institucí je třeba počítat s nutností komunikace v angličtině a velmi omezenou až nulovou ochranou spotřebitele (komplikovanější reklamace). Proto důrazně doporučujeme využívat především produktů tuzemských bank.
Dobrý den, rád bych se Vás zeptal, jak je možné doložit původ peněz při výběru z bankovního účtu ve velkých částkách (jde o miliony), abych předešel podezření s praní špinavých peněz? (AML) Stačí kontaktovat bankéře ve své bance, že přijde na bankovní účet velký obnos a osobně ukázat v mailu potvrzení nákupu z burzy před sedmi lety? (tyto potvrzení mám uložené už od začátku koupě a dobře jsem asi udělal) Děkuji mockrát za odpověď :)
Dobrý den, dávám si do pořádku bankovní účetnictví a zapomněla jsem, čeho se týká stála platba na účet číslo 2038810403/2600. Pomůžete mi? Děkuji
Dobrý den,
jméno majitele účtu je bankovním tajemstvím, tedy bohužel nemůžeme vědět, komu a za co platíte. Zkontrolujte si, zda se nejedná o pojištění, penzijní spoření či jiný pravidelný výdaj za finanční produkty.
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.
tuzemský a mezinárodní platební styk, IBAN, SWIFT/BIC, SEPA, poplatky, které banky mají nabízejí nejlevnější platby?