Banky.cz Bankovní poradna zdarma Hypoteční poradna #12359, Mohu odstoupit od smlouvy na refixaci?

Mohu odstoupit od smlouvy na refixaci?, Hypoteční poradna

REKLAMA
Sjednejte si hypotéku online

Dobrý den, v listopadu 2021 nám končí fixace hypotéky. Banka, kde máme běžný účet nabídla předčasné refinancování a refixaci úrokové sazby. Chci se zeptat, kdybychom akceptovali nabídku banky a podepsali smlouvu o budoucím refinancování, máme možnost bezplatně od té smlouvy odstoupit bez nějakých sankcí a smlouvu zrušit? Jelikož současná úroková sazba platí do 11/2021, předpokládám, že čerpání u nové banky by proběhlo až v listopadu, takže by šlo dát výpověď u nové smlouvy a neplatit za to pokutu. Jde nám o to, že pokud přistoupíme na nabídku nové banky, ale zároveň za pár měsíců se trh změní nebo naše současná banka kde máme hypoteční úvěr nabídne lepší úrokovou sazbu, abychom mohli naše rozhodnutí změnit. Jak velký závazek je předfixace a jsou s tím související rizika? Je lepší teda počkat, nebo akceptovat nabídku nebo v případě, kde dostaneme lepší nabídku, můžeme rozhodnutí změnit? Děkuji

Dobrý den,

pokud smlouvu o refixaci nyní podepíšete, nebude možné od ní odstoupit bez sankce (banky účtují poplatek 2-5% z nevyčerpané částky). Sazby mohou stagnovat, klesat i růst - záleží, čemu věříte. Věříte-li v další pokles sazeb, vyčkejte a nic dnes nepodepisujte. Naopak jestli očekáváte stagnaci a/nebo růst, je lepší refixaci podepsat již nyní. Hypotéku je možné k datu konci fixace refinancovat bez sankce u konkurence, která Vám může nabídnout ještě lepší podmínky. Prostudujte refinancování hypotéky.

REKLAMA
Jak hodnotíte odpověď?

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Nejpopulárnější dotazy z Hypoteční poradny

Nedošlo k zaúčtování platby pojistného

18.5.2024 Banka

Pokračování dotazu č. 23528: Dobrý den, děkuji za rychlou a vstřícnou odpověď. Ale nesouhlasím s ní. Tedy alespoň z větší části. Jediné co si z ní vezmu, je že s trestním oznámením počkám ještě týden. I když už jsem na policii psal, nepodal jsem ještě trestní oznámení. Jestli je to opravdu chyba, tak tak fatální chybu do dvou týdnů určitě musí banka opravit, Jinak ať to rovnou zabalí. Výhrady k odpovědi: 1. Ten název vlákna, který jste mu dali je nesmysl. Protože kdyby jste můj dotaz přečetl pozorně, dozvěděl by jste se, že oni mi sumu pojistného strhli z běžného účtu. Jenom jaksi si tu strhnutou sumu nechali a nezaplatili pojistné. Což mně zařadilo mezi dlužníky. 2. Co je to za banku, která udělá chybu, co může klientům zničit život a není schopná ji minimálně 5 dní opravit. Kdo může takové bance věřit, že ho neokrade? 3. Ty banality co píšete o skóringu bank jsou hezké a jasné každému. To je takový front face. Ale proč tedy když je to takové dobromyslné, proč tedy banky odmítají zveřejnit své skóringové algoritmy? A hlavně zařazení do registrů? Ale to jsem odbočil. Na to nečekám odpověď. Já další půjčku ani nepotřebuji. Jenom jsem to používal jako kontrolu, že je s mým skóringem vše v pořádku. To chci vidět jak to ti břídilové v Air Bank (jestli opravdu jde o technickou chybu) zase dají do správného stavu. 4. Jestli opravdu jde o technickou chybu, proč se to stalo jenom u jednoho úvěru? Mám i jiný. A hlavně proč neodpovídají na moje dotazy položené přes jejich aplikaci a emailem? Jediné co jsem se dozvěděl je na infolince. Tam mi vysloveně lhali. Volal jsem jeden den. Operátorka mi papouškovala to co Vy - že jde o technickou chybu, o které vědí. Nic víc nebyla ochotná říct. Pak jsem volal druhý den. A jiná operátorka mi sprostě lhala. Zopakovala, že jde o technickou chybu a že oni vědí. Ale zřetelně sprostě lhala když říkala, že chyba vznikla dnes. Přitom já jsem dokazatelně věděl, že "chyba" trvá již minimálně druhý den. Proč lžou? Proč neodpovídají na dotazy? Co se děje ? Má Air Bank nějaké problémy a chce se zahojit na nepohodlných klientech? 5. Když jsem volal v čtvrtek před pátou. Jedna z ochotnějších operátorek mě chtěla propojit na lidi co to řeší. Ale nikdo tam již nebyl. Tak mají prý zásadní technický problém, a před pátou již nikdo nepracuje? To opravdu? To nevypadá na technický problém. Děkuji

PŘEJÍT NA NEJNOVĚJŠÍ DOTAZY

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Srovnáváme hypotéky od

© Banky.cz 2023, všechna práva vyhrazena