Banky.cz Bankovní poradna zdarma Banka #3879, Může banka měnit smluvní podmínky?

Může banka měnit smluvní podmínky?, Banka

REKLAMA
Běžný účet
2.10.2017 Banka

Dobrý den, ráda bych se informovala, zda mi banka může po uplynutí retenčního období nastavit tarif, jaký se jí zlíbí? U Raiffeisenbank jsem si sjednala firemní účet, který byl 1. rok zdarma (eKonto start), poté mi naskočil placený tarif 100 Kč(při aktivním užívání účtu)/400 Kč (při neaktivním využívání), o kterém se ve smlouvě nepíše. Účet jsem zrušila, avšak nechala jsem se retenčním oddělením po telefonu napálit a kývla na prodloužení bezplatného účtu na půl roku a opět se bohužel nezajímala o to, co nastane po uplynutí této doby. Po 7 měsících jsem zjistila, že mi byl nastaven tarif ekonto KOMPLET s poplatky 500 Kč(aktivita na účtu)/800 Kč (neaktivita na účtu) a přišla opět o peníze. Navíc na webu RB píší, že tento tarif je určen firmám s obratem nad 50 mil. ročně, což se mě netýká. Uznávám, že bylo mou chybou se neinformovat, nechápu však, že banka mi může dávat tarify, jaké se ji zlíbí a neinformovat mě o tom předem a není nutné opět uzavřít smlouvu. Lze v této věci ještě něco podniknout? Moc děkuji za odpověď

Dobrý den,

banky (stejně jako mobilní operátoři, dodavatelé energií, atd.) mohou jednostranně měnit smluvní podmínky, poplatky a úroky. Na oplátku Vy zase můžete při jakékoliv změně smluvních podmínek od banky (mobilních operátorů, dodavatelů energií) okamžitě a bez sankce odejít a to i v případě, kdy Vám ještě nevypršela vázací lhůta. Příklad: Sjednáte si mobilní tarif s vázací lhůtou 24 měsíců, operátor po půl roce zvýší ceny, Vy můžete smlouvu ihned bez sankce ukončit (přestože jinak byste musela platit ještě zbylých 18 měsíců či sankci za předčasné ukončení smlouvy).

Ohledně firemního účtu, doporučuji Fio banku, kde máte vedení účtu, kartu, internetbanking a všechny tuzemské transakce zdarma a to bez jakýchkoliv podmínek. Dejte sbohem všem poplatkům jednou provždy.

REKLAMA
Jak hodnotíte odpověď?

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Nejpopulárnější dotazy

Nedošlo k zaúčtování platby pojistného

18.5.2024 Banka

Pokračování dotazu č. 23528: Dobrý den, děkuji za rychlou a vstřícnou odpověď. Ale nesouhlasím s ní. Tedy alespoň z větší části. Jediné co si z ní vezmu, je že s trestním oznámením počkám ještě týden. I když už jsem na policii psal, nepodal jsem ještě trestní oznámení. Jestli je to opravdu chyba, tak tak fatální chybu do dvou týdnů určitě musí banka opravit, Jinak ať to rovnou zabalí. Výhrady k odpovědi: 1. Ten název vlákna, který jste mu dali je nesmysl. Protože kdyby jste můj dotaz přečetl pozorně, dozvěděl by jste se, že oni mi sumu pojistného strhli z běžného účtu. Jenom jaksi si tu strhnutou sumu nechali a nezaplatili pojistné. Což mně zařadilo mezi dlužníky. 2. Co je to za banku, která udělá chybu, co může klientům zničit život a není schopná ji minimálně 5 dní opravit. Kdo může takové bance věřit, že ho neokrade? 3. Ty banality co píšete o skóringu bank jsou hezké a jasné každému. To je takový front face. Ale proč tedy když je to takové dobromyslné, proč tedy banky odmítají zveřejnit své skóringové algoritmy? A hlavně zařazení do registrů? Ale to jsem odbočil. Na to nečekám odpověď. Já další půjčku ani nepotřebuji. Jenom jsem to používal jako kontrolu, že je s mým skóringem vše v pořádku. To chci vidět jak to ti břídilové v Air Bank (jestli opravdu jde o technickou chybu) zase dají do správného stavu. 4. Jestli opravdu jde o technickou chybu, proč se to stalo jenom u jednoho úvěru? Mám i jiný. A hlavně proč neodpovídají na moje dotazy položené přes jejich aplikaci a emailem? Jediné co jsem se dozvěděl je na infolince. Tam mi vysloveně lhali. Volal jsem jeden den. Operátorka mi papouškovala to co Vy - že jde o technickou chybu, o které vědí. Nic víc nebyla ochotná říct. Pak jsem volal druhý den. A jiná operátorka mi sprostě lhala. Zopakovala, že jde o technickou chybu a že oni vědí. Ale zřetelně sprostě lhala když říkala, že chyba vznikla dnes. Přitom já jsem dokazatelně věděl, že "chyba" trvá již minimálně druhý den. Proč lžou? Proč neodpovídají na dotazy? Co se děje ? Má Air Bank nějaké problémy a chce se zahojit na nepohodlných klientech? 5. Když jsem volal v čtvrtek před pátou. Jedna z ochotnějších operátorek mě chtěla propojit na lidi co to řeší. Ale nikdo tam již nebyl. Tak mají prý zásadní technický problém, a před pátou již nikdo nepracuje? To opravdu? To nevypadá na technický problém. Děkuji

PŘEJÍT NA NEJNOVĚJŠÍ DOTAZY

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Srovnáváme hypotéky od

© Banky.cz 2023, všechna práva vyhrazena