Na investici, Hypoteční poradna

REKLAMA
Sjednejte si hypotéku online

Dobrý den, řeším teď koupi nemovitosti na penzion. Chtěl bych si vzít hypotéku na koupi i rekonstrukci, což je cca o milion více než je kupní cena nemovitosti. Dozvěděl jsem se, že abych mohl dostat standardní hypotéku na bydlení (nižší úrok, delší splatnost), musel by být penzion rozlohou max na 50% nemovitosti. Zajímalo by mne, jakým způsobem banka ošetří, že těch zbylých 50% nemovitosti nebudu také pronajímat k bydlení. Řeší se to nějak, nebo už to banku pak nezajímá? Dále jsem slyšel, že na podnikatelskou hypotéku je potřeba vklad min 50% LTV, je to tak? Děkuji.

Dobrý den,

banky Vám mohou na hypotéku půjčit max. 90% z hodnoty nemovitosti (ať už to bude hypotéka na bydlení nebo na investici). Jak píšete, investiční hypotéky mají kratší splatnost, vyšší úrok a nižší LTV, neboť jsou rizikovější oproti hypotékám na bydlení. Některé banky mají pro investiční hypotéky na pronájem i vyšší LTV, ale požadují ručení obytnou nemovitostí. Platí vztah "čím méně riziková nemovitost, tím vyšší LTV". Obytné nemovitosti jsou méně rizikové, komerční a výrobní prostory více.

Pro schválení hypotéky bude banka vyžadovat ocenění nemovitosti odhadcem. Ten v odhadu zmíní, o jakou nemovitost se jedná (na bydlení či penzion na pronájem). Mimo odhadu banka nemá jak zjistit, jestli pronajímáte více, než je smluvně dohodnuto. Ale v případě nedodržení podmínek úvěrové smlouvy Vám může banka úvěr kdykoliv vypovědět a požadovat peníze zpět ihned.

Vyplníte-li hypotéční kalkulačku, kolegové se Vás pokusí oslovit s konkrétní nabídkou.

REKLAMA
Jak hodnotíte odpověď?

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Nejpopulárnější dotazy z Hypoteční poradny

Nedošlo k zaúčtování platby pojistného

18.5.2024 Banka

Pokračování dotazu č. 23528: Dobrý den, děkuji za rychlou a vstřícnou odpověď. Ale nesouhlasím s ní. Tedy alespoň z větší části. Jediné co si z ní vezmu, je že s trestním oznámením počkám ještě týden. I když už jsem na policii psal, nepodal jsem ještě trestní oznámení. Jestli je to opravdu chyba, tak tak fatální chybu do dvou týdnů určitě musí banka opravit, Jinak ať to rovnou zabalí. Výhrady k odpovědi: 1. Ten název vlákna, který jste mu dali je nesmysl. Protože kdyby jste můj dotaz přečetl pozorně, dozvěděl by jste se, že oni mi sumu pojistného strhli z běžného účtu. Jenom jaksi si tu strhnutou sumu nechali a nezaplatili pojistné. Což mně zařadilo mezi dlužníky. 2. Co je to za banku, která udělá chybu, co může klientům zničit život a není schopná ji minimálně 5 dní opravit. Kdo může takové bance věřit, že ho neokrade? 3. Ty banality co píšete o skóringu bank jsou hezké a jasné každému. To je takový front face. Ale proč tedy když je to takové dobromyslné, proč tedy banky odmítají zveřejnit své skóringové algoritmy? A hlavně zařazení do registrů? Ale to jsem odbočil. Na to nečekám odpověď. Já další půjčku ani nepotřebuji. Jenom jsem to používal jako kontrolu, že je s mým skóringem vše v pořádku. To chci vidět jak to ti břídilové v Air Bank (jestli opravdu jde o technickou chybu) zase dají do správného stavu. 4. Jestli opravdu jde o technickou chybu, proč se to stalo jenom u jednoho úvěru? Mám i jiný. A hlavně proč neodpovídají na moje dotazy položené přes jejich aplikaci a emailem? Jediné co jsem se dozvěděl je na infolince. Tam mi vysloveně lhali. Volal jsem jeden den. Operátorka mi papouškovala to co Vy - že jde o technickou chybu, o které vědí. Nic víc nebyla ochotná říct. Pak jsem volal druhý den. A jiná operátorka mi sprostě lhala. Zopakovala, že jde o technickou chybu a že oni vědí. Ale zřetelně sprostě lhala když říkala, že chyba vznikla dnes. Přitom já jsem dokazatelně věděl, že "chyba" trvá již minimálně druhý den. Proč lžou? Proč neodpovídají na dotazy? Co se děje ? Má Air Bank nějaké problémy a chce se zahojit na nepohodlných klientech? 5. Když jsem volal v čtvrtek před pátou. Jedna z ochotnějších operátorek mě chtěla propojit na lidi co to řeší. Ale nikdo tam již nebyl. Tak mají prý zásadní technický problém, a před pátou již nikdo nepracuje? To opravdu? To nevypadá na technický problém. Děkuji

PŘEJÍT NA NEJNOVĚJŠÍ DOTAZY

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Srovnáváme hypotéky od

© Banky.cz 2023, všechna práva vyhrazena